• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

CHECK OIL LEVEL


autor: Darry

Určitě se Vám někdy stalo, že jste jeli a z ničeho nic se rozsvítil kontrolní nápis
na displeji check oil level a přitom jste měli v motoru oleje dost. Tato hláška a
nakonec i prolínající olej skrz průchodku konektoru pro toto čidlo, mě donutila
k tomu, tento problém začít řešit. Jako první jsem zkoušel vyčistit kontakty pro
připojení čidla, ale to bylo k ničemu. Jelikož, je pro výměnu těsnění čidla nutné
sundat olejovou vanu, chtěl jsem přijít na to, proč se tato hláška zobrazuje. Tedy
odpojil jsem čidlo hladiny oleje, následovně sundal olejovou vanu a nakonec
demontoval ono čidlo hladiny oleje. Na první pohled se zdálo v pořádku, ovšem
velký kámen úrazu je to, že vodič propojující konektor a čidlo po sebemenším
ohnutí praskal a praskala i izolace samotných vodičů a tímto vlivem by
docházelo k nechtěnému zkratování kontaktů čidla a vyskakování hlášek. Bylo
tedy nutno zaprvé vyměnit kabel vedoucí k čidlu. Tady bych doporučil zvolit
dvoulinku o celkovém průměru izolace 5 mm. Ale takovou, která odolá oleji,
aby se Vám kabel za pár dní nerozpustil. Je tedy nutné demontovat krytku
z konektoru pro připojení čidla a stávající vodič nahradit novým. Jako další na
řadě bylo čidlo. K jeho rozložení je potřeba odstranit roztemování, které se
nachází po obvodu plastového kroužku. Po odstranění tohoto roztemování
pomale vytáhněte celý mechanizmus ven. A tady byl další kámen úrazu, to co na
mě vypadlo, když jsem čidlo rozmontoval, to jsem se nestačil divit. Tolik
usazenin co tam bylo, mně hned dalo podmět k tomu, že čidlo nemohlo vůbec
správně fungovat, protože čidlo se skládá z plováčku, který pulzuje vlivem
hladiny oleje. Plováčkem prochází tyčinka, ve které je umístěn jazýčkový
kontakt a ten je vlivem polohy plováčku buď spínán, nebo rozepínán. Vlivem
usazenin je tedy absolutně znemožněna změna polohy plováčku a proto je
plováček buď pořád sepnut, nebo rozepnut, nebo je sepnut a vlivem nerovnosti
vozovky a malé vůle v plováčku dojde k nepatrné změně polohy a plováček se
pohne. Stačí o milimetr a vyskočí ona známá hláška check oil level. Takže je
potřeba vzít nějaký čistící prostředek. Já používám technický benzín, nebo arvu
a pořádně celý mechanizmus samozřejmě s opatrností vyčistit, tak aby byl
schopný bez problému chodit. Po vyčištění ještě zkontrolujte správnou funkci
např. za pomocí multimetru, zda jazýčkový kontakt spíná. Je to i slyšitelné, když
si mechanizmus přiložíte k uchu a pohybujete plováčkem nahoru a dolů.
Nakonec je i zde potřeba připojit nové vodiče a tím je celá úprava hotová.
Nakonec vložte celý mechanizmus zpět do hliníkového pouzdra a např.
důlčíkem zatemujte zpět celý mechanizmus, tak aby nedošlo k jeho uvolnění ven
z pouzdra. Nakonec namontujete zpět čidlo do vany, dáte nové těsnění, jak pod
vanu tak u průchodky připojení čidla (zde je vhodné použít silikonové těsnění) a
tím je celá práce hotová. Dále přikládám pár fotek, co jsem nafotil, když jsem
měl čidlo rozdělané. Bohužel je škoda, že jsem nevyfotil, jak silně byl plováček
znečištěn.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/56_checkoil_1.jpg[/ehs]


[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/56_checkoil_2.jpg[/ehs]

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0694 sec,0.0378 z toho dotazů.