Určitě se Vám někdy stalo, že jste jeli a z ničeho nic se rozsvítil kontrolní nápis na displeji check oil level a přitom jste měli v motoru oleje dost. Tato hláška a nakonec i prolínající olej skrz průchodku konektoru pro toto čidlo, mě donutila k tomu, tento problém začít řešit. Jako první jsem zkoušel vyčistit kontakty pro připojení čidla, ale to bylo k ničemu. Jelikož, je pro výměnu těsnění čidla nutné sundat olejovou vanu, chtěl jsem přijít na to, proč se tato hláška zobrazuje. Tedy odpojil jsem čidlo hladiny oleje, následovně sundal olejovou vanu a nakonec demontoval ono čidlo hladiny oleje. Na první pohled se zdálo v pořádku, ovšem velký kámen úrazu je to, že vodič propojující konektor a čidlo po sebemenším ohnutí praskal a praskala i izolace samotných vodičů a tímto vlivem by docházelo k nechtěnému zkratování kontaktů čidla a vyskakování hlášek. Bylo tedy nutno zaprvé vyměnit kabel vedoucí k čidlu. Tady bych doporučil zvolit dvoulinku o celkovém průměru izolace 5 mm. Ale takovou, která odolá oleji, aby se Vám kabel za pár dní nerozpustil. Je tedy nutné demontovat krytku z konektoru pro připojení čidla a stávající vodič nahradit novým. Jako další na řadě bylo čidlo. K jeho rozložení je potřeba odstranit roztemování, které se nachází po obvodu plastového kroužku. Po odstranění tohoto roztemování pomale vytáhněte celý mechanizmus ven. A tady byl další kámen úrazu, to co na mě vypadlo, když jsem čidlo rozmontoval, to jsem se nestačil divit. Tolik usazenin co tam bylo, mně hned dalo podmět k tomu, že čidlo nemohlo vůbec správně fungovat, protože čidlo se skládá z plováčku, který pulzuje vlivem hladiny oleje. Plováčkem prochází tyčinka, ve které je umístěn jazýčkový kontakt a ten je vlivem polohy plováčku buď spínán, nebo rozepínán. Vlivem usazenin je tedy absolutně znemožněna změna polohy plováčku a proto je plováček buď pořád sepnut, nebo rozepnut, nebo je sepnut a vlivem nerovnosti vozovky a malé vůle v plováčku dojde k nepatrné změně polohy a plováček se pohne. Stačí o milimetr a vyskočí ona známá hláška check oil level. Takže je potřeba vzít nějaký čistící prostředek. Já používám technický benzín, nebo arvu a pořádně celý mechanizmus samozřejmě s opatrností vyčistit, tak aby byl schopný bez problému chodit. Po vyčištění ještě zkontrolujte správnou funkci např. za pomocí multimetru, zda jazýčkový kontakt spíná. Je to i slyšitelné, když si mechanizmus přiložíte k uchu a pohybujete plováčkem nahoru a dolů. Nakonec je i zde potřeba připojit nové vodiče a tím je celá úprava hotová. Nakonec vložte celý mechanizmus zpět do hliníkového pouzdra a např. důlčíkem zatemujte zpět celý mechanizmus, tak aby nedošlo k jeho uvolnění ven z pouzdra. Nakonec namontujete zpět čidlo do vany, dáte nové těsnění, jak pod vanu tak u průchodky připojení čidla (zde je vhodné použít silikonové těsnění) a tím je celá práce hotová. Dále přikládám pár fotek, co jsem nafotil, když jsem měl čidlo rozdělané. Bohužel je škoda, že jsem nevyfotil, jak silně byl plováček znečištěn.