• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Re: zahřívání brzd po výměně kotoučů a desek
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
caliv6
Odeslal: Thursday 14 August 2014 - 13:20:26
Zdravím všechny. Chtěl bych poprosit o pomoc s problémem, který se pokusím níže popsat.

Mám Vectru C, r.v. 2003, 2,2 16V, 108kW. Začalo se mi hřát pravé zadní kolo. Po prvním ohledání stanovil mechanik příčinu ve špatném (zarezlém) lanovodu ruční brzdy. Jedna deska byla sjetá téměř na plech a navíc se mu ani nelíbil chod pístku v brdiči, tak bylo rozhodnuto, že se vymění lanovod, kotouče, desky, a přetěsní se brzdiče. Z časových důvodů udělal mechanik tuto výměnu pouze u toho vadného kola + lanovod, s tím, že asi za týden uděláme druhé kolo. Stávající destičky byly Bosch s takovými třemi napruženými drátky na jedné destičce. Sehnal tedy stejné od NK. Kotouče taky NK. A tady začaly problémy. Po opravě prvního kola jsem zjistil, že kotouč stále lehce dře o desky a po ujetí cca 80km se kolo už docela slušně zahřeje a desky začnou pískat. Uběhl týden a přišel čas opravy druhého kola a hledání důvodu zahřívání prvního. Po odpojení hadice k brzdiči se tato jevila jako hůře průchozí, tudíž se vyměnily na obou stranách i hadice. A výsledek: kola se hřála už obě. Další krok byl přetěsnění hlavního brzdového válce. Opět beze změn. Tak jsem koupil znovu opravné sady brzdičů, tentokrát i s novými pístky (byť staré nevypadaly špatně), ale výsledek je beze změn.

Takže shrnutí: vyměněny kotouče, desky, hadičky, pístky + těsnení, hlavní brzdič přetěsněn, lanovod ruční brzdy, nová kapalina (pro ESP) a kola se stále hřejí.V řídící jednotce žádné závady nejsou.

Četl sem v "Jak na to", že u vozidel s ABS musí být odvzušnění provedeno přes zvláštní přístroj v servisu. Na některém fóru k tomu někdo zmiňoval že se jedná o přetlakové odvzdušnění čerpadla ABS. Může to být důvod?

Auto brzdí v pohodě, i ABS funguje. Ani nepozoruji nějaké brždění s vlivem na zpomalování auta nebo snížení výkonu. Ale už jsem po výměně toho všeho najel cca 200 km a nic se nezměnilo. Ještě podotýkám, že se nic nemění ani když jsou vyháklé lanovody. Skusili jsme snad už všechno.

Může mi někdo poradit, kde může být problém? Děkuji.
Poslední odpovědi
qpc
Odeslal: Sunday 24 August 2014 - 21:19:05

tak děkujeme za vysvětlení záhady..
caliv6
Odeslal: Wednesday 20 August 2014 - 07:54:58


Takže problém vyřešen. A je to taková banalita, až se to stydím napsat. Ale na druhou stranu, třeba to někomu pomůže.

Celá záhada spočívala ve špatně nasazených deskách. Kdo to zná, asi už tuší. Na jedné z detiček u každého páru jsou 3 drátková pérka, která se musí "zaháknout" za brzdový pístek. Takže pístek při návratu desku odtáhne.

Bohužel jsem netušil, že člověk (můj dvorní mechanik), který se už asi 12 let živí opravami aut se ještě nesetkal s tímto systémem uložení brzdových destiček. Nasadil desky, jak je zvyklý u jiných aut, přímo do brzdíče v domění, že tato pérka mají pístek odtláčet. Jenže pérka se zmáčkla a pravděpodobně bránila pístku, aby se mohl při návratu otačet a vrátit zpět.

Za uplynulý týden jsme to měli rozdělané 3x. Pořád jsme řešili jiné možné příčiny, a toto nás nenapadlo. A když jsem se večer podíval do "Jak na to", kde je to přesně popsáno, myslel jsem, že mě jebne!
caliv6
Odeslal: Tuesday 19 August 2014 - 09:43:49

Zdravím. Díky za odpověď. V knížce nic takového není. A Omega má kombinovaný brzdový kotouč s paknami pro ruční brzdu, nebo ne? Kdežto tady je lanovod zaháklý přímo do ramínka třmenu brzdy a pístek vyjíždí na šroubovici pootáčením.
jaja
Odeslal: Thursday 14 August 2014 - 20:13:25

nevim jestli je to i u vectry,ale u omegy musí byt pistky natoceny pod uhlem 20stupnu je na to takova šablona,koukni do knižky ,jak na to.tak jestli to není tím.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0394 sec,0.0131 z toho dotazů.