Témata příspěvků | |
ZdendaS | Ahoj všem, jsem týden majitelem VeBe Caravan 98 (X18XE) tak mě prosím omluvte pokud se ptám na blbost...Zarazil mě hlasitý hukot z motoru po startu studeného motoru, který asi po minutě ustane. Už vím, že je to ventilátor sek. sání, ale přesto se mi to zdá nadměrně hlasité. Můžete mě poradit jestli je to normální, nebo tam může být nějaké špatné ložisko, nebo jestli se to může někde odpojit...? Když odjíždím z práce, tak se za mnou každý otáčí... Díky |
Poslední odpovědi | |
Anonymní | Díky. Tohle jsem sice viděl. V autě v tom místě mám jen dvě relé. To pro fén a pro čerpadlo. Nebyl jsem si jist jestli jsem tu pojistku nepřehlídl, ale když píšeš, že samostatná nebude tak to asi bude v pořádku |
Colommbo | Možná samostatná pojistka jako taková nebude, jen relé... |
Anonymní | Nevíte prosím kde najdu pojistku tohoto fénu? Vectra B x16xel jinak bez výbavy |
Yper | Jak vypadá co? Myslíš tím to těleso fénu. Viděl jsem to na 2,0XEV tam se nachází na pravé straně -při pohledu čelně do motoru - jakoby za levým světlometem - pokud si tedy matně vzpomínám - plastová krabice. |
Helmic | Ahoj měl bych taky k tomuto vláknu dotaz, když se mi zapne po nastartování tento ,,FEN" tak jde po tu dobu dobu co je zapnutý takový prdivý zvuk jako kdyby tam byl prasklá někde z toho hadice a prdí to muže te mi někdo poradit jakto vypadá? |
riwal | Jo |
ZdendaS | Díky všem za vyčerpávající informace. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli ten fén nabíhá i v létě tzn. při vyšších teplotách. Díky. |
riwal | To Ti vysvětlil dobře až na to přehřívání katu, s tim fen nemá a nemůže mít nic společnýho, protože běží jen po startu za studena a to jen chvíli. Jinak facelifty již mají jiný kat a jinou ECU jak píše LeosU. Toho že by se kat zanášel bez fenu, tak toho bych se fakt nebál. |
LeosU | Sekundární vzduch do výfuk. plynů má souvislost s bohatostí směsi studeného motoru , nedostatečně spálené zbytky benzínu potřebují obohatit o kyslik aby je katylyzátor dokázal spálit . Novější motory používaji jinak bohaté smesi a upravou SW říďících jednotek už toto není třeba . U Oplů je sekundární vzduch dobrý i na emise , neb se rychleji ohřeje kat. Takto mi to kdysi zdůvodnil jeden automechanik , také to prý má podstatný vliv na životnost katalyzátoru , bez vzduchu se prý zanáší a po dosažení provozní teploty se krátkodobě přehřívá. |