• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Sintra :: SINTRA :: Sintra exteriér :: Re: tónovaná skla
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Hujer
Odeslal: Tuesday 20 May 2008 - 21:37:52
Máte někdo praktické zkušenosti se zatmavením skel na Sintře ? Folie či pokovení, cena, konečný vzhled, poznatky z jízdy po instalaci atd?
Poslední odpovědi
mates
Odeslal: Wednesday 05 January 2011 - 10:54:18

Stanovisko MD k úpravám skel vozidel

Vzhledem k tomu, že se objevují v provozu ve zvýšené míře vozidla, která mají provedeny nepřípustné úpravy zasklení ztemněním předních bočních skel a čelních skel, nebo jsou na těchto sklech používány neschválené reklamní a obdobné nálepky vydává odbor schvalování vozidel a předpisů Ministerstva dopravy (dále jen „ministerstvo“) toto stanovisko:

Všechny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti zasklení, je možné provádět pouze za dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43, resp. směrnicí 92/22/EHS a musí podle nich být schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla nižší než 75 % a celková propustnost světla předních bočních skel nižší než 70 %.

Dodržování výše uvedených technických požadavků je zajištěno při schvalování technické způsobilosti úprav ministerstvem za pomoci pověřených zkušeben a na mezinárodní úrovni homologací skel podle předpisu EHK č. 43. Ztemnění skel je provedeno buď výrobci vozidel již v prvovýrobě, nebo pak v provozu dodatečnou úpravou (kromě čelního skla, u kterého jsou jakékoliv dodatečné úpravy nepřípustné).

Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Jestliže v důsledku zatemnění skel řidiči druhých vozidel a chodci nemohou rozpoznat řidiče a ztrácí tak možnost reagovat na jeho chování, je jasně porušeno jedno ze základních pravidel bezpečného provozu, tj. že řidič musí co nejlépe vidět a být viděn. Snižuje se i možnost rozpoznávat a reagovat na dopravní situaci za snížené viditelnosti.

Dodatečné úpravy provedené v souladu se schválením ministerstva musí pak být označeny na jednotlivých sklech nálepkou, kde vedle informacích o výrobku je i schvalovací značka ATEST 8SD xxxx.

Protože však bylo zjištěno zneužití a nesprávné použití schvalovací značky, je vždy nutná i kontrola technických parametrů skutečného provedení úpravy zasklení. Pro srovnání uvádíme, že při ztemňování v prvovýrobě např. u vozidel tovární značky ŠKODA je využito maximální povolené hranice, toto limitní zatemnění se blíží při běžném pohledu sklu čirému. Naopak, ztemnění, kdy řidič není ve vozidle vůbec vidět, odpovídá propustnosti 15 až 20 % a je nad jakoukoliv pochybnost (tj. není nutno provádět optická měření), že takové zatemnění neodpovídá příslušným předpisům. Minimální propustnost je stanovena jako celková. Z toho jednoznačně plyne, že je nepřípustné použít ztemňovací fólie i s vyhovující propustností na zasklení, kde již bylo provedeno ztemnění jinou technologií.

Základní závady vozidel ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikacích jsou uvedeny v ustanovení § 36 odst. 3 b) vyhlášky MDS č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách povozu vozidel na pozemních komunikacích (dále vyhláška č 341/2002 Sb.), podle kterého je „ztemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo ztemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %“ hodnoceno jako závada, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a vozidlo nesmí být , s výjimkou nouzového dojetí užito v provozu na pozemních komunikacích. Policie ČR při silničních kontrolách vozidel postupuje podle tohoto ustanovení.

Obdobně se postupuje podle vyhlášky MDS č. 302/2001 Sb. o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, kdy při pravidelné technické prohlídce v STK* musí být nesprávné ztemnění skel hodnoceno jako vážná závada - typ B, která musí být ve stanovené lhůtě odstraněna.

Dále bylo zjištěno také používání bezpečnostních čirých fólií na čelních sklech. Tato úprava, jako i jakákoliv jiná dodatečná úprava čelního skla, je nepřípustná. Množí se i používání reklamních a podobných nálepek na sklech; pokud tyto nálepky nejsou schváleny ministerstvem, je nepřípustné je používat mimo případy uvedené v § 34 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb. Zrcadlové fólie nesmí být také použity na čelním a na předních bočních sklech vozidel. V ostatních oknech mohou být použity pouze zrcadlové fólie schváleného typu, které mají v obou směrech částečnou propustnost a jejich odrazová schopnost není zaměnitelná se světelnými zařízeními vozidel – odrazkami nebo jinými znaky používanými ve vyhlášce MDS č. 30/2001.

Podmínky zde uvedené jsou obdobně aplikovány ostatními státy a v případě jejich nedodržení při cestách vozidel do zahraničí lze očekávat uplatňování sankcí místními kontrolními orgány.

V rámci nově zahajovaných správních řízení ministerstvo dopravy zpřísňuje podmínky při schvalování technické způsobilosti pro organizace, které mají schválenou technickou způsobilost pro provádění úprav světelné propustnosti zasklení vozidel. Jde zejména o zpřísnění povinností označování provedených úprav. Držitelé Osvědčení o schválení nebo jejich pověřená montážní pracoviště mají povinnost upravené zasklení označit štítkem se schvalovací značkou (ATEST 8 SD xxxx) s číslem svého schválení, způsob úpravy a minimální celkovou propustností. Dále jsou povinni dodat majiteli vozidla dokument (Certifikát, osvědčení či typový list) ve kterém jsou uvedeny tyto údaje:

Typ a výrobní číslo vozidla (VIN*, č. karosérie), číslo schválení MD, způsob úpravy, minimální celkovou propustnost, vyznačení míst provedených úprav, datum provedení úpravy skel a podpis oprávněné osoby s razítkem montážního pracoviště.
Insan!ty
Odeslal: Saturday 07 June 2008 - 11:26:01

Insan!ty napsal ...

Nejbližší pobočka v Brně.. Ale ceny mají parádní.. Nevíte kdo by mi zatmavil levně (nebo za stejné ceny jako mají v tom sunshield.cz) ? Tady za kombíka chtějí cca 6500,- což je o dvojku více..


V Ostravě, Opavě a okolí?
Insan!ty
Odeslal: Saturday 07 June 2008 - 11:20:14

Nejbližší pobočka v Brně.. Ale ceny mají parádní.. Nevíte kdo by mi zatmavil levně (nebo za stejné ceny jako mají v tom sunshield.cz) ? Tady za kombíka chtějí cca 6500,- což je o dvojku více..
qpc
Odeslal: Friday 06 June 2008 - 12:57:50

pozor,nezaměnovat za atest bezpečnosti za atest k provozu na pozemních komunikacích
freez
Odeslal: Friday 06 June 2008 - 10:49:44

Takže pokud splníte tento bod:

provedené úpravy musí být označeny na jednotlivých sklech schvalovací značkou ATEST 8SD 1818 v provedení dle přílohy č.15 vyhlášky MDS č.341/2002 Sb.

tak si na zadní okna dejte třeba folii s propustností 5 % ale musí mít označení atestovou značkou.
Martas
Odeslal: Friday 06 June 2008 - 06:18:59

Pokud to nekoho zajima tak zde Odkaz je vynatek ze zakona/vyhlasky ze ktereho vyplyva ze "vzadu" muze mit clovek opravdu "co chce". Takze muj puvodni prispevek o moznych problemech je nespravny.

qpc
Odeslal: Thursday 05 June 2008 - 23:21:18

Hujer napsal ...

Odkaz



nástupní plat 32.000,-kč čistého !!!! nemaj pobočku v praze?
Hujer
Odeslal: Thursday 05 June 2008 - 22:42:57

Odkaz
qpc
Odeslal: Wednesday 04 June 2008 - 23:40:49

Martas napsal ...

95% ? To ma atest ? Mam obavu ze s takhle "cernymy" skly budes mit problemy nejenom na STK.


psal,že to má na zadních oknech,to je stejné jako u verzí ,,praktik,, us plechu.Na zadních bočních a zadnim může mít cokoliv..

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0389 sec,0.0100 z toho dotazů.