Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira ostatní |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
[hlasování] Opel ZAFIRA 1.8 nebo 2.2 direct |
Přejít na stranu 1 [2] 3 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Vodník |
| ||
Uživatel #327 Registrován: Sunday 20 March 2005 - 08:45:51Příspěvků: 732 | Souhlasím s názorem, že větší/silnější/dražší model by měl mít trvanlivější součásti. ale to nemusí fungovat. Kdyby ano, pak rozdíly v životnosti dílů se zpravidla projeví až kolem 150 tis. najetých km. Jestli kupuješ auto s projetím asi 60 tis. km a ročně najezdíš 10 tis. km, rozdíly v životnosti dílů se ti projeví po 9 letech. Rozdíl ve spotřebě pohonných hmot by pro tebe představoval roční finanční rozdíl zhruba 4800 Kč při dnešních cenách benzínu. Takže když bys našel větší model o 25 tis. Kč levnější než ten menší, vyšší spotřeba se ti vyrovná s úsporou pořizovacích nákladů za zhruba 5 let. Ale bacha, ty deklarované spotřeby jsou veskrze falešné. Nicméně, já bych hledal model se silnějším motorem za nižší pořizovací cenu, s projetými kilometry až do 110 tisíc. | ||
| |||
csala |
| ||
Host | Ano, auto s najazdenymi iba 60 tisic km bude este relativne drahe a pri tychto km sa kvalita dielov este neprejavi. Ja som sa v minulosti tiez pozeral hlavne na spotrebu paliva, ale auto nie je len o spotrebe. Na malom aute s malym motorom sa nikdy nepovozis. A ked pri predbiehani tlacis auto ocami dopredu, pretoze to viac neda, tak vtedy kasles na to ze to ma o pol litra mensiu spotrebu. Nepohrdam ziadnym malym, slabym, starym autom. Sam som 6 rokov vlastnil Fiat 850 a 4 roky Favorit. Ale velke auto so silnym motorom ma viac vyhod ako nevyhod. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Krasny uvahy o 7kW ... Auta s motorem 2,2 se neoprodavaj (nejen v CR) a nikdy neprodavaly, proto se 2,2 na rozdil od ostatnich nijak dal nevyviji a i proto diky sve zastaralosti ma tak "maly vykon" (oproti 1,8 ktera ma skoro o 1/4 mensi obsah). Samozrejme plati ze obsah nicim nenahradis, ale v tomhle pripade ten rozdil nebude temer poznatelnej. Pokud me se tyce jednoznacne preferuji 1,8/103kW zejmena diky tomu ze pises ze jezdis hodne po meste kde ta 6ti stupnova prevodovka znat neni. [ Upraveno Tuesday 20 July 2010 - 09:19:24 ] | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Vodník napsal ... Souhlasím s názorem, že větší/silnější/dražší model by měl mít trvanlivější součásti. ale to nemusí fungovat. Kdyby ano, pak rozdíly v životnosti dílů se zpravidla projeví až kolem 150 tis. najetých km. Jestli kupuješ auto s projetím asi 60 tis. km a ročně najezdíš 10 tis. km, rozdíly v životnosti dílů se ti projeví po 9 letech. Rozdíl ve spotřebě pohonných hmot by pro tebe představoval roční finanční rozdíl zhruba 4800 Kč při dnešních cenách benzínu. Takže když bys našel větší model o 25 tis. Kč levnější než ten menší, vyšší spotřeba se ti vyrovná s úsporou pořizovacích nákladů za zhruba 5 let. Ale bacha, ty deklarované spotřeby jsou veskrze falešné. Nicméně, já bych hledal model se silnějším motorem za nižší pořizovací cenu, s projetými kilometry až do 110 tisíc. No, to je taky zajímavý názor, nicméně moje Astra má teď najeto 145.000 a opravdu nechci dát 300.000 za "nové" auto a mít najeto jen o něco málo méně. Ale rozhodně dík moc za názor. | ||
| |||
daffson |
| ||
Host | Martas napsal ... Krasny uvahy o 7kW ... Auta s motorem 2,2 se neoprodavaj (nejen v CR) a nikdy neprodavaly, proto se 2,2 na rozdil od ostatnich nijak dal nevyviji a i proto diky sve zastaralosti ma tak "maly vykon" (oproti 1,8 ktera ma skoro o 1/4 mensi obsah). Samozrejme plati ze obsah nicim nenahradis, ale v tomhle pripade ten rozdil nebude temer poznatelnej. Pokud me se tyce jednoznacne preferuji 1,8/103kW zejmena diky tomu ze pises ze jezdis hodne po meste kde ta 6ti stupnova prevodovka znat neni. Marťas - taky dík za názor. Já si teda objektivně myslím že rozdíl specielně v pružném zrychlení bude velmi znatelný. Navíc okolo 5000km ročně najedu na dovolených a tedy často na dálnici, takže ta 6ka by nebyla odvěci. | ||
| |||
daffson |
| ||
Host | Tak jsem nakonec našel na českém trhu přeci jen jednu Zafirku 2.2 direct a to konkrétně tuto.. Odkaz ... -2-2-i-16v Svezení moc příjemné, vynikající 6st. řadička - velmi přesná a to co mne zajímalo nejvíc - motor - tak mne nezklamal, ale také mi potvrdil že bude 1.8 už asi opravdu málo. U tohoto konkrétního kusu je však opravdu podezřelá cena. Auto o rok starší se v GER prodává okolo 300-330k CZK. Auto měl údajně Lease Plan, takže asi firemní vůz. No a když jsme dojeli a auto ještě běželo a já si ho ještě jednou obcházel, tak najednou samo od sebe chcíplo a nešlo nastartovat. Pak najednou asi po 3 minutách nastartovalo. Motor se mi subjektivně jevil dost zaneřáděný na 60kkm - ale nevím jak moc se špiní třeba právě v Zafiře. To nějak moc nechci řešit, auto bych stejně bral v GER, jen mne nahlodává přeci jen ještě porovnání s nafrou 1.9 CDTI 110KW. Ceny jsou v GER s 2.2 direct velmi podobné a jízdně alespoň dle papírů také, s tím že diesel asi bude mít trochu lepší pružnost. Jde o to zda to co ušetřím na palivu/spotřebě pak nenarvu do oprav a údržby CDTI? Co jsem tak koukal - dost problematický motor. Jak jsem psal již výše, najedu tak 10kkm za rok, z toho 5kkm po městě a hlavně krátké cesty do 15km. Dík za vaše názory předem | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | daffson napsal ... To nějak moc nechci řešit, auto bych stejně bral v GER, jen mne nahlodává přeci jen ještě porovnání s nafrou 1.9 CDTI 110KW. Ceny jsou v GER s 2.2 direct velmi podobné a jízdně alespoň dle papírů také, s tím že diesel asi bude mít trochu lepší pružnost. Jde o to zda to co ušetřím na palivu/spotřebě pak nenarvu do oprav a údržby CDTI? Co jsem tak koukal - dost problematický motor. Jak jsem psal již výše, najedu tak 10kkm za rok, z toho 5kkm po městě a hlavně krátké cesty do 15km. V tom pripade je diesel ta nejhorsi motorizace co si muzes poridit. Sice u ojetiny se setre ten rozdil v cene mezi benzinem a dieselem ale na kratke popojizdeni je dieselovy motor novejsi konstrukce naprosto nevhodny. Zrovna v Zafire se tenhle motor ohriva pokud je chladno i 20km a pokud vuz neni vybaven elektrickym topenim tak po celou tu dobu temer netopi. Dalsi veci je jestli ma nebo nema DPF Filtr, pokud ANO dalsi problem navic. Pocitej ze s naftou (jakoukoliv) budes v zime mrznout a spotreba bude o 1/3 vyssi. No a investicich do udrzby u CDTi ojetin tu mas tolik vlaken ze si z toho obrazek muzes udelat taky. U Zafiry fakt tezko rict co vybrat jestli jezdis predevsim po meste tak i ta 2,2 bude mit docela spotrebu a 6tikvalt ti pak bude nanic. Ted aktualne se Zafiry diky cene jakozto novy pomerne hodne prodavaj i s 1,6/85kW. [ Upraveno Saturday 14 August 2010 - 06:57:29 ] | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Ten odkaz uz nefunguje takze nevim v jake cenova hladine se chces pohybovat ale jestli 330 000 tak to si 120 000 puc a kup si novy. s 1,6 je vybava 111 lehce prez 400 000 s 1,8 ta sama za 450 000 a s 1,7CDTi/81kW za 460 000 Budes mit novy auto a klid. | ||
| |||
daffson |
| ||
Host | Martas napsal ... Ten odkaz uz nefunguje takze nevim v jake cenova hladine se chces pohybovat ale jestli 330 000 tak to si 120 000 puc a kup si novy. s 1,6 je vybava 111 lehce prez 400 000 s 1,8 ta sama za 450 000 a s 1,7CDTi/81kW za 460 000 Budes mit novy auto a klid. Hele - nový by bylo fajn, ale já opravdu nechci tu 1.8. 2.2. už sehnat nová nejde a navíc by byla někde u půl míče. Nejde ani o to že by nebyly úplně peníze, ale jednoduše nechci dávat do auta tolik peněz. Ale děkuji za příspěvek. | ||
| |||
mates |
| ||
mates Uživatel #39 Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30Příspěvků: 1953 | Přeunuto z duplicitního vlákna: Daffson napsal ... Dobrý den opět všem. Posunul jsem se ve výběru vozu již snad do opravdu poslední fáze ale teď už opravdu velmi tápu a přemýšlím a nějak nenacházím řešení. Vybral jsem Opel Zafira, rok výroby přibližně 2006. Jak už jsem psal v minulém vlákně, najedu okolo 10.000km za rok nicméně přepokládám že se nájezd může do budoucna trochu zvýšit - rozhodně ne však na více než 20.000km. Z těch 10.000km najedu 50:50 město/mimo město. Po městě trasy do 15km. Projel jsem se s 2.2direct a zamítl tímto benzín 1.8 103kW který už by mi silou nevyhovoval. Ač jsem byl původně proti dieselu, tak mi stále vrtá hlavou zda by nebyl vhodnější. Auta stojí v podstatě stejně peněz (okolo 300-330k CZK), tzn. stejné náklady na pořízení. (oba 110kW) Spotřeba u dieselu výrazně nižší, nicméně se obávám aby se mi toto nevymstilo v podobě nákladů na opravy. Bohužel zas tak daleko moje vědomosti nesahají nicméně selkým rozumem předpokládám že co v autě není se nemůže pokazit a právě u toho dieselu se bojím věcí jako je: 1) Turbo 2) DPF 3) Všemožné filtry 4) Váha vzduchu? (nevím zda 2.2direct nemá taky) 5) EGR / AGR ventil (tuším že 2.2 také nemá) 6) případně něco dalšího Může mi někdo trochu ulehčit rozhodování a vysvětlit jak to s těmi motory je a jaké je riziko v 1.9 CDTI 110kW vs 2.2direct 110kW? Mnohokrát děkuji všem !!!! Lexus RX 350 Honda Crosstourer | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] 3 | |