• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: vectra tuning
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Zimní clona chladiče
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Arimator
Friday 23 November 2012 - 08:40:05 Citovat
Uživatel #2303
Registrován: Thursday 14 July 2011 - 13:25:31
Příspěvků: 25
Zdravím. Chlapi máte někdo prosím zkušenost se zimní clonou na Vectru B? Objednal jsem si jí z netu a přišel mi takový dlouhý "banán" asi na spodní část předku-masky, ale já měl za to, že ta clona má být na horní část předku-masky, ta mezi světly, kolem znaku. Chci se zeptat, kde je větší účinnost, jestli mám shánět i na tu horní část mezi světla, nebo stačí dolů na ten spoiler, to co mi poslali z netu, nebo jestli mám mít zadeklované oba vstupy vzduchu do motoru...? Díky za odpověď
Martas
Friday 23 November 2012 - 09:11:21 Citovat
Host
Na Benzinovou Vectru B nemam potrebu ji davat ale vzdycky se osvedcil karton pred pulku chladice.
Arimator
Friday 23 November 2012 - 09:52:36 Citovat
Uživatel #2303
Registrován: Thursday 14 July 2011 - 13:25:31
Příspěvků: 25
Jako ohřeje se příjemně rychle, ale jde o to, že jezdím 3x-4x týdně přes půlku Plzně a za 2,5hodiny kdy motor po mírném zahřátí znovu vychladne,jedu zpět. Což neprospěje určitě minimálně spotřebě jestli se nemýlím. Pokud bych dal karton dolů na sání, tak by po chvíli byl v pytli (sníh+břečka), čili ten plast určitě bude lepší, ne? Strýček to má na Ochcávce, a je maximálně spokojenej, že se to rychleji ohřeje, čili jak pocitová věc, tak zároveň logicky by měl dřív vypnout sytič, čili by to mělo být znát na spotřebě, hm? A Martas, ty jsi ten karton dával na masku za znak, nebo dolů jak je ta dlouhá mřížka nad lízátkem?
mates
Friday 23 November 2012 - 10:34:00 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Pokud je v poho chladič a termostat, nemá nějakej papundekl vpředu co dělat.
Pokud ovšem někdo lítá přes Plzeň tak rychle, že mu zmrzne chladič, tak bych to vpředu vyskládal šamotkama, ať to pak dlouho drží teplo

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
Stepo
Friday 23 November 2012 - 11:56:11 Citovat
stepo
Uživatel #2246
Registrován: Saturday 12 March 2011 - 09:13:22
Příspěvků: 242
Mates to pomerne vystihl.
Teplotu motoru ti hlida termostat. Pokud je v poradku a zavira jak ma, clonu chladice nepotrebujes. Jestli se s teplou vodou v motoru micha voda z chladice o teplote 15 stupnu nebo 0 stupnu, je vcelku jedno, od toho tam ten termostat je. Pokud mas nemrzku na -30, tak ani v silnych mrazech nehrozi, ze by jizdou zamrzl.
Karton klidne pouzij, delalo se to leta....z jedne strany na to chcije snih, ale z te druhe je vysusovanej chladicem, takze se nerozmoci. Navic mas urco auto s klimou, takze by se dal nacpat mezi chladic klimy a vody.

Ale jak rikam, je to zbytecne, pokud ti vse funguje tak, jak ma. Naposledy jsem to pouzival na dacii
Arimator
Friday 23 November 2012 - 12:13:50 Citovat
Uživatel #2303
Registrován: Thursday 14 July 2011 - 13:25:31
Příspěvků: 25
Chladič i termostat jsou v pořádku. Viděl jsem to u strýčka, ten mi to doporučil. Přečetl jsem si o tom na netu, co jsem zde už psal, že se rychleji ohřeje motor, a rychleji mi jde do kabiny teplo. Tím že se i ohřeje dřív motor, protože tam neproudí studený vzduch, se dřív i prý vypne sytič, a tím by se to mělo podepsat na spotřebě. Proto jsem ale napsal sem, abych si to nechal vysvětlit. Něco o šamotkách mě fakt nezajímá, ale jinak si nechám od zkušených lidí rád poradit. Naštěstí ale vím zhruba co je Mates zač, tak na šamotky z vysoka k.kám .
Martas
Friday 23 November 2012 - 13:03:00 Citovat
Host
O tom jestli je to ucinny nebo neucinny tu muzem debatovat donekonecna.

U aut starsi konstrukce to jednoznacne pomahalo (Kadett nebo Taunus bez toho pri teplote pod 0 a rychlosti prez 100km v hodine prakticky netopili), u novejsich jak u kteryho (nektery maji v termostatu dirku, a u vetsiny uz za roky netesni termostat dokonale takze voda mirne cirkuluje celym systemem) resp. ono na rychlejsi ohrati to pomuze skoro vzdycky ale nabizi se otazka zda to pak nebude vadit prave pri zminovane jizde po meste kdyz bude nejaky delsi popojizdeni nebo pri jizde s vellkou zatezi aby se to pak neprehrivalo.

Me osobne se Vectra s 1,6 v pohode zahreje na provozni teplotu na 4 km co jezdim do prace pokud neni pod 0 a po 10km i kdyz bylo -20, topi resp. fouka vlazny vzduch skoro hned.

No a po 2,5 hodinach motor vystydne i v lete, natoz v zime.
Martas
Friday 23 November 2012 - 13:06:38 Citovat
Host
Jeste stoji za to dodat, ze vse co pisu se tyka BENZINOVYCH motoru (s vyjimlkou Merivy A), u dieselu se muzes stavet na hlavu a stejne se to bude ohrivat 20km.
Arimator
Friday 23 November 2012 - 13:11:27 Citovat
Uživatel #2303
Registrován: Thursday 14 July 2011 - 13:25:31
Příspěvků: 25
Martas děkuji za pořádné vysvětlení, i Stepovi dlužím dík. Už mi ta plastová potvora leží na poště, tak to o víkendu namontuji a vyzkouším. Tuhle potvoru plastovou má právě strýc na Ochcávce r.v. 2009, čili nové auto, a má jí v benzínu. Je to člověk od armády, čili se ve strojích se vyzná (doma mají i traktor a pole, takže žádný teoretik). A na něj dám. Zkusím to a dyžtak časem poreferuji jestli budu mít nějaké poznatky. Jako jestli to bude znát na době ohřevu, tak to bude super, a kdyby to bylo znát i na spotřebě, tak při dnešních cenách pohonných hmot...Každopádně díky chlapi. PS: martas jediné čeho se obávám právě jak jsi psal, je popojíždění v delších kolonách, nu uvidíme.
mates
Friday 23 November 2012 - 13:26:13 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Arimator napsal ...

Martas děkuji za pořádné vysvětlení, i Stepovi dlužím dík.

A mě nic, jooo? :_:n
Já si prostě nejsu jistej, že to bude mít takovej účinek...pokud poskakuješ po městě, stejně ti vítr na chladič moc nefouká, takže se ohřeje rychle...a pokud nastartuješ a hned okreska, tak tam zase je motor ve vyšších točkách a rychle se ohřívá...fakt nevím. A úspora paliva...mno jedno předjetí šneka a úspora je tatam.
Dnes jsem potkal Fabii kerá měla místo masky jakejsi kryt, vypadalo to jako originál doplněk, no nevím kudy tam pak šel luft na chlazení.

Lexus RX 350
Honda Crosstourer

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2182 sec,0.1839 z toho dotazů.