• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Opel Vectra 1,6i 16V, 1998
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Lukáš
Wednesday 22 June 2016 - 09:51:42 Citovat
Host
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak je na tom Opel Vectra 1,6i 16V, 1998 se spolehlivostí motoru a celkově všeho. Jestli má někdo zkušenosti.
Děkuji
qpc
Wednesday 22 June 2016 - 18:12:59 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
ahoj,z benzinových variant je to ta nejhorší.Velké problémy s uniky oleje,volnoběhem i výkonem...daleko lepší jsou motory 1,8 a 2,0

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Anonymní
Thursday 23 June 2016 - 09:57:39 Citovat
Host
Děkuji.
Colommbo
Thursday 23 June 2016 - 12:26:39 Citovat
Uživatel #2374
Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05
Příspěvků: 1192
Osobní zkušenost nemám, nicméně po oplích fórech se motám už pár let a nevzpomínám si, že bych na X16XEL slyšel či četl něco pozitivního. Starší osmiventilové provedení bylo dobré, ale 16v se fakt moc nepovedlo...

W124 E320 Coupé - u mě dobrý
Anonymní
Thursday 23 June 2016 - 17:07:33 Citovat
Host
Zajímal bych se ohledně tohoto motoru pouze o to, jestli žere olej a kolik. Já měl na x16xel 500tis km a jezdil dobře pořád. Jen to byl posledních 300tis km žrout oleje. Jinak co si budem povídat, auta osazená tímhle motorem jsou starý krámy na dojetí, takže bych to fakt moc nehrotil.
Martas
Friday 24 June 2016 - 08:44:34 Citovat
Uživatel #5043
Registrován: Saturday 16 January 2016 - 14:43:19
Příspěvků: 36
O tomhle motoru se globalne doctes sama negativa a kdyz to reknes v opelu vyvali na tebe oci co to meles. Je to dano hodne tim, ze jsme v CR a kazdej si koupi velky auto s co nejslabsim motorem se kterym jezdi jako by to byl nejakej trilitr (mluvim o Vectre).

Jsou celkem 3 provedeni tohohle motoru :

Prvni dve jsou vicemene totozne, lisi predevsim tim, ze jeden ma zapalovaci modul mimo a ke svickam vedou kabely, druhy uz ma modul primo nahore bez kabelu - oba tyto maji vzadu nahore velke sani a pod nim je umisten EGR - v 1998 bude s nejvetsi pravdepodobnosti ta druha varianta.

Treti typ uz je "prevlecenej" Z16XE, ten uz ma sani sice vzadu ale mnohem mensi a vede smerem jako dolu (nema v zadni casti vykrojeny kryt motoru) a EGR je napravo vedle motoru - tohle provedeni je globalne o neco lepsi (napriklad blok resp. valce netrpi tolik ovalitou).

Ja mel ten posledni typ, do 100 000 km spotreba oleje 0, 100 - 150 000 km tak litr na 10 000 km a 150 - 190 000 kdyz jsem auto prodaval spotreba oleje tak litr na 5 000 - 7 000 km (presne nevim vozil jsem sebou litrovku, jednou za cas kouknul na olej a v pripade potreby deci, dve dolil).

Na druhou stranu jediny zavady co jsem kde zaznamenal jsou zapalovaci modul (ten ma omezenou zivotnost a nelze jeho vymenu ve 180 000 jako sem ho menil ja povazovat za zavadu) a jako u kazdyho benzinovyho motoru lambda sonda (coz je totez jako zapalovaci modul, ale tu ja jsem nemenil). Ma to porad jeste mechanickej plyn takze vychytavky typu snimac polohy plynového pedalu ktere u jinych provedeni odchazaji to nema.

Spotrebu oleje u kratke zkusebni jizdy bohuzel nepoznas (teda pokud ho to nezere litr na 500 km kdy uz to viditelne kouri) ale muzes si pred koupi nechat zmerit tlaky, ty uz o necem napovedet muzou a je to otazka 10 minut.

Nejsem z tech co reknou tenhle motor rozhodne nebrat (osobne bych ho bral radeji nez X18XE1, kde se trosku nepodarilo vychytat ridici jednotku a elektronickou klapku sani).

V pripade koupe doporucuji vyndat a vycistit EGR s rocnim opakovanim (coz je prace na 15 minut).

[ Upraveno Friday 24 June 2016 - 08:49:21 ]

Martas

Mitsubishi Lancer Sportback 2009, 1,8/105kW Intense.

Opel Astra J 2010 Cosmo, A16XER - Dcera

EX: Opel Astra G 2002, Z14XE - dcera.
EX: Opel Vectra 2000 Sedan, X16XEL (2005 - 2015)
EX: Opel Vectra 1989 Sedan (2001 - 2005)
EX: Opel Kadett (Pontiac LeMans - celkem 3 kousky 1993 - 1998)
Colommbo
Friday 24 June 2016 - 18:52:35 Citovat
Uživatel #2374
Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05
Příspěvků: 1192
Motor X16XEL se montoval do konce roku 1999, tedy do VeBe i pak ještě zpočátku do faceliftu, tož sem, prosím, nepleť následné motory Y... a Z...,které přišly na řadu někdy v r. 2000, tu se bavíme jen a pouze o tom prvním.

W124 E320 Coupé - u mě dobrý
Anonymní
Wednesday 20 July 2016 - 01:16:47 Citovat
Host
Zdravím, jako 3.letý majitel VeBe 1,6 16V z roku 2000 (facelift) se přidám k reakcím... Jako největší problém s motorem X16XEL bych neviděl, sice to žere olej (cca 1L na 1500km), ale jinak pohoda. Zapalovací lišta samozřejmě ve 220t km měněna + origo svíčky, taky neustále zlobil EGR (dneska jsem dal nový), jsou tu však i jiné problémy - čas od času se na autě s prominutím něco vysere, ale je to přes 16 let staré, takže se vlastně není čemu divit Tenhle Opl je spíš dnes už pro nějakého fandu jako třeba já, který se tomu bude věnovat, není to zkrátka auto bez investic, do kterýho člověk bude lejt benzín + olej a jen jezdit... Jinak co se týče jízdy, nemůžu si stěžovat, spotřeba 7 litrů, pohodlí na úrovni, a troufnu si říct, že i dnes je to prostě nádherné auto!

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1660 sec,0.1254 z toho dotazů.