• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
zahrati motoru, termostat , výměna , funkce , hodnoty .....
Přejít na stranu  1 [2] 3 ... 18 19 20
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
behero
Wednesday 12 October 2005 - 20:13:54 Citovat
Host
Mam G 1.6 a taky nad tim uz nejakej cas premyslim,zda je to v mezich ci ne.Takze tohle tema vítám. Me trva min. 8km (2 krizovatky)nez se motor zahreje. V zime vetsinou jsem rad,kdyz i topeni zacne topit po tech 8 km coz prave už přistávám před barakem firmy (tj. do prace jdu s vytvarovanymi prsty dle volantu a stahlym zadkem) &|
Prazdroj
Wednesday 12 October 2005 - 20:25:51 Citovat
Prazdroj

Uživatel #419
Registrován: Monday 29 August 2005 - 22:19:11
Příspěvků: 827
Mislym si že těch osum Km je málo na to aby se to zahřálo. Jenom moj doměnka.

Západní čechy, Škoda 100, Škoda 105,Daevo,Matiz,Astra G, Kadett, Zafira, Vectra A, Vectra B,Pegot Boxer
Anonymní
Wednesday 12 October 2005 - 20:48:35 Citovat
Host
kluci tak jak to teda je u fava se to zahralo skoro hned a u astry F ta rucicka lezi dost dlouho dole jak psal behero hlavne me zajima jestli tim pomalim zahrivanim nenicim motor a jestli to je zavada nebo ne v lete rucicka mezi jak ma byt +-
JATRO
Wednesday 12 October 2005 - 20:55:32 Citovat
Host
Neukazuje ten ukazatel až při 80 stupnů.Provozka je u mě 93 stupňů.A ohřáte při 15 st.je to na provozku asi po 5 km.Astra f x16xel
Václav GT
Thursday 13 October 2005 - 00:28:03 Citovat
Host
Pánové, jestli řešíte, zda se vám motor ohřívá pomalu či normálně, zjistěte nejdříve, jak vám ukazuje teploměr na přístrojové desce.
Teplotní čidlo časem stárne a ukazuje nižší teplotu než je skutečná. Měl jsem pocit (podle teploměru na přístrojovce), že mám motor podchlazen. Není tomu tak, teploměr ukazuje o 10 st.Celsia méně v celém rozsahu (VeA, stáří 12 roků, měřeno laboratorním teploměrem, sondou uvnitř víčka termostatu). Kdyby byl zájem, mohu vám to ve Štokách změřit také (nemáte-li tu možnost jinde) a pokud tam přijedu - snad ano.
prtka
Thursday 13 October 2005 - 07:07:52 Citovat
Host
Pánové toto téma tu bylo i minulou zimu a zase se opakuje což je logické.Jestli termostat správně funguje kolikrát přes léto ani nepoznáte.V zimě je to vše jinak a vyjíždíte s topením,tudíž vám jde mnoho tepla do výměníku topení a voda v motoru se chladí díky výměníku topení a tím pomaleji stoupá.Teď je ole ještě dost teplo...já když vyjíždím od baráku a topení zaplé na nejvíc,tak po 2-3 km otáčím knoflík na studeno neb už mi fouká nepříjemný teplý vzduch do ksichtu.Zahřátý na plnou hodnotu je tak 5km.Jak jsou mrazy -10 tak musí být zahřátý..zhruba do 7 km..pokud to tak není vyměnit termostat...můžu Vás ujistit,že jsem v zimě měnil termostat u VeBe i u Astry...u starších modelů se dá termostat vyměnit jako samostatný kus u VeBe a Astry G i s kolenem..to už se tady taky řešilo..musí se to vyměnit i s kolenem..u VeBe jsem platil 1200kč a u Astry 1900kč..hova*da
riwal
Thursday 13 October 2005 - 07:19:26 Citovat
Host
Á blíží se zima, tak nastává období termostatů
Dmcd
Thursday 13 October 2005 - 07:50:41 Citovat
Host
Ohledne toho ukazatele - tezko rict od kolika ukazuje, protoze tam je jen 90 a 110 (myslim), pod tim je modry a nad cerveny. Ja kdyz mel otevrenej termostat porad - v lete pod 90stC, v zime nevyjel z modryho...

Dmcd
VeBe 2001 caravan, Y22DTR
Email
Yper
Thursday 13 October 2005 - 08:44:29 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Jak psal Riwi, opět téma termostaty. Ani se nedivím, že napsal jen tohle a nic víc!!
Jak psal Prťka, jiné je to v létě a jiné v zimě díky topení do interiéru.
Cena termostatů se v průměru pohybuje od oněch již zmiňovaných 1200-1700 Kč.
Téměř u všech se dá koupit a vyměnit jen vnitřek, který se sežene za cenu do 400 Kč.
Každopádně ale pokud chce někdo měnit jen ten, tak musí před objednávkou termostat z auta vymontovat a přesvědčit se, zda je to chybou jen onoho vnitřku nebo vlastního tělesa termostatu které se bohužel samostatně koupit nedá!
Ona totiž ve většině případů neodchází termostatová vložka, ale chyba bývá na straně onoho tělesa (komory) která je odlitá z hliníku či silumínu a sedlo v ní se buď vymačká nebo je doslova vyžrané či vyšlehané, takže samotná vložka nic nevyřeší!!!
Přesvědčit se můžete i tak, že necháte termostat vychladit na 5-10°C a pak do něj fouknete nebo budete sát ze strany, kterou je připojen na chladič. Pokud podchází je v háji!
Dále jak psal Václav GT - správná (odečítaná) provozní teplota se u různých aut pohybuje v různých hodnotách - načítáním chyby. Jednak stárne snímač teploty a dále stárne i ukazatel teploty v palubce - chyba se načítá a je o to větší, o co každý člen měří hůř.
Jak poznat, zda Vám správně funguje termostat? Jednoduše: ujedete třeba jen 5 km, z topení do interiéru jde teplý vzduch, otevřete přední kapotu a u VéBé (u Astry to bude stejné)při pohledu čelně na motor je v levé části nahoře silná krátká hadice od termostatu vedoucí přímo do chladiče (tzv.velký okruh) Když si na ní sáhnete a je teplá, tak termostat prochází, protože zcela jistě máte ručičku ukazatele teploty ještě jen na hodnotě okolo 70°C nebo se odlepila z modrého pole.
U mého auta (po výměně celého termostatu), se z původních 70°C (kam se dostávala hóódně dlouho), zvedla běžná provozní teplota na 80°C (jde také o styl jízdy) a při zátahu v kopcích nebo na dálnici mi teprve vyleze na 92°C a jak jsem zjistil, tak pak se i při zastavení auta sepne ventilátor, takže vím, že mi budík s čidlem zcela určitě proměřuje o nějakých 5-7°C.
Pokud jízdu zvolním, tak pak mi teplota okamžitě spadne na původních 80-82°C.
Zahřátí celé soustavy je také závislé na koncentraci chladícího okruhu - na tzv. měrném teplu roztoku.
1 litr destilované vody se o 1°C zahřeje dodáním 1 Kcal. 1 litr namíchané antifrézové směsi pro teploty -35°C ale potřebuje pro zahřátí o 1°C (teď plácnu) už i 10 Kcal. Z toho tedy také vyplývá, že u dvou stejných aut a motorů a stejné jízdě při fungujících termostatech, bude zahřátí za stejný čas a stejnou dráhu různé.
Prostě nejjednodušší je přesvědčit se, zda hadice podchází.
Téma vyčerpáno - podle mne!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Thursday 13 October 2005 - 08:49:56 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Oprava v předposlední větě: ..přesvědčit se, tda termostat podchází, když bude hadice od něj do chladiče i jen mírně teplá a budík v palubce je na hodnotě do 80°C.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 ... 18 19 20  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1555 sec,0.1098 z toho dotazů.