• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
DTi motory???_co jim prospívá co ne , otáčky zátah turba , studený motor a vytáčení , atd...
Přejít na stranu  1 [2] 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Petr
Tuesday 06 June 2006 - 16:45:50 Citovat
Host
Pokud nepredjizdim tak otacky drzim striktne pod 3000. Pri ustalene jizde se snazim tocit mezi 1500-2500 - z tech 1500 ale prudce nezrychluju (stejne to moc nejede a me to duni v interieru). Ve meste jezdim vetsinou na 3 protoze pri 50 mi 4 toci pod 1500. Jinak je zajimavy ze tocak ma byt dle vyrobce mezi 1500-2800 na ustaleny hodnote a pritom me to pocitove i podle mereni z brzdy tlaci nejvic v cca 2500ot.
strelak
Tuesday 06 June 2006 - 17:06:13 Citovat
VB-X20DTL
Uživatel #530
Registrován: Tuesday 20 December 2005 - 15:45:52
Příspěvků: 171
Já myslím,že pokud někdo chce svýho TD rychle pohřbít,tak šlapat na něj od začátku je docela dost dobrej způsob...
X3
Wednesday 07 June 2006 - 07:55:58 Citovat
Host
Petr: Jo to duneni znam... ale to mam pod 1500, na 1500 uz je to v pohode... na 1500 to toci na 4 tak 55-57 kilaku... a to v tom meste teda holt musim jezdit... beztak se mi furt naky neurotici lepej na vocas a nejradeji by jeli 80 a to nemluvim o Praze...
Yper
Wednesday 07 June 2006 - 08:54:33 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Strelak, X3,DMCD,JOB a další nafťáci: Je to tak, jak to dělá většina z Vás.
Provozní otáčky při ustálené jízdě jsou 1800 - 2500.
Jinak nechci, aby někdo nabyl dojmu, že nad tyto otáčky, je to špatně - to nikoliv, ale motor by měl mít provozní teplotu, pokud jej chceme nad těmito otáčkami držet dlouhodobě - dálnice atd. atd.
Problém je jen jízda ve městě na 4 rychl. stupeň a to vzhledem k té podělané 50ce! __;
Na 4 je to málo a na 3 je to někdy zase jakoby pocitově moc! Průšvihu se podle mne dopustili už ve výrobě, nikoliv v motoru, ale v převodovce.
Kdysi jsme se tady o tom bavili obecně i s Hi-voltage!
V převodovce se ty rychlosti nějak moc nepřekrývají - narozdíl od jiných aut.
Klasický příklad je průjezd kruhovou křižovatkou, kdy na 2 motor dusíte, ale na 1 motor přetáčíte! Soudruzi z Německa to nějak nezvládli.
Jinak podtáčení také není dobré, protože se zase ničí lágry na ojnicích, čepy a lágry na klice, protože motor má těžký převod a nízké otáčky - se stavitelností to zase moc společného nemá.
Já tedy ve městě, pokud mám 4ku, tak jedu nějakých 60 a pokud jedu 50, tak se snažím mít zařazenou 3ku.
Jinak platí to, co jsem napsal a co asi chápe i většina z Vás - zatěžovat studený motor je jeho vražda!


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
jenda
Wednesday 07 June 2006 - 09:29:28 Citovat
Host
myslym, že na každém šprochu je pravdy trochu. DTI motory jsou na naftu docela vysokootáčkové. Sám mám astru combi 2.0 dti . Při studených startech ji nechám zhruba 30vteřin klapat. Vytáčím ji max 2000 za studena, 3000-3500 za tela. Mám najeto 198000 bez problému.
Verstappen
Tuesday 15 August 2006 - 17:58:36 Citovat
Host
samozřejmě je kravina vytáčet jakýkoliv diesel hned po nastartování - obzvlášť v zimě. Prostě nejlepší je nastartovat a jet, nezatěžovat motor ani příliš nízkými (pod 1500) otáčkami ani vysokými (nad 3000).
To jaký nesmysly občas dokážou tvrdit technici ze Škoda značkový servis, bývá k neuvěření, proto tam už od skončení leasu nejezdim.
Já mám Astru G 2.0DTi 16V a co se týče srovnání s Koktou 1,9 TDi, kterou už vlastním 6,5 roku, tak můžu porovnávat a na motor v Koktě nedám dopustit - je daleko méně hlučný a není tak žíznivý (rozdíl skoro 1 l/100 km), taky mi u Astry vadí to zaklepání s autem když motor vypínám, tak mi tady na Shade nenadávejte. Já zase uznávám že v Astře je spousta věcí domyšlených daleko lépe než v Koktě.
stavik
Tuesday 15 August 2006 - 19:11:37 Citovat
Host
Trochu odbocim. Jake otacky by mely byt pro benzinaky?
Anonymní
Tuesday 15 August 2006 - 19:23:36 Citovat
Host
stavik napsal ...

Trochu odbocim. Jake otacky by mely byt pro benzinaky?


asi ti to někdo řekne přesněji, ale určitě by to mělo být 2000-5000, záleží na stylu jízdy, na výrobci motoru, počtu válců atd.
Já jsem teď byl měsíc v Kanadě a jezdil jsem tam s 6válcem automatem (pontiac Grand Am) a dost mne překvapilo, že točil 1000-2000 otáček při běžné jízdě, spíš pod 1500. Jak měl otáčkoměr 2000, tak už řadil výš. Vlastně je to logický, pokud má víc válců, tak nemusí tolik točit.
Jinak třeba motory Honda (měl jsem Cicvic 1,4) maj rády hodně vysoké otáčky, při 6000 si vrněl blahem, já mam radši nižší otáčky
Legend
Tuesday 15 August 2006 - 19:59:07 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Anonymní napsal ...

stavik napsal ...

Trochu odbocim. Jake otacky by mely byt pro benzinaky?


asi ti to někdo řekne přesněji, ale určitě by to mělo být 2000-5000, záleží na stylu jízdy, na výrobci motoru, počtu válců atd.
Já jsem teď byl měsíc v Kanadě a jezdil jsem tam s 6válcem automatem (pontiac Grand Am) a dost mne překvapilo, že točil 1000-2000 otáček při běžné jízdě, spíš pod 1500. Jak měl otáčkoměr 2000, tak už řadil výš. Vlastně je to logický, pokud má víc válců, tak nemusí tolik točit.
Jinak třeba motory Honda (měl jsem Cicvic 1,4) maj rády hodně vysoké otáčky, při 6000 si vrněl blahem, já mam radši nižší otáčky


To řazení je tak normální, stejně mi řadilo Scorpio 2.9 i Honda legend 3.2 (automaty). Když je malé zatížení, tak to řadí na menších otáčkách motoru a krouťák si to vezme. Stačí trochu sešlápnout plyn a hned to řadí třeba při 4500, nebo sešlápnout kick-down a vystřeli to jak z praku Když teď jezdimk s manuálním řazením tak jezdím spíš na 1500 otáček, dokonce mi připadá že při 2500 to víc žere.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Anonymní
Tuesday 15 August 2006 - 20:09:23 Citovat
Host
Legend napsal ...

Anonymní napsal ...

stavik napsal ...

Trochu odbocim. Jake otacky by mely byt pro benzinaky?


asi ti to někdo řekne přesněji, ale určitě by to mělo být 2000-5000, záleží na stylu jízdy, na výrobci motoru, počtu válců atd.
Já jsem teď byl měsíc v Kanadě a jezdil jsem tam s 6válcem automatem (pontiac Grand Am) a dost mne překvapilo, že točil 1000-2000 otáček při běžné jízdě, spíš pod 1500. Jak měl otáčkoměr 2000, tak už řadil výš. Vlastně je to logický, pokud má víc válců, tak nemusí tolik točit.
Jinak třeba motory Honda (měl jsem Cicvic 1,4) maj rády hodně vysoké otáčky, při 6000 si vrněl blahem, já mam radši nižší otáčky


To řazení je tak normální, stejně mi řadilo Scorpio 2.9 i Honda legend 3.2 (automaty). Když je malé zatížení, tak to řadí na menších otáčkách motoru a krouťák si to vezme. Stačí trochu sešlápnout plyn a hned to řadí třeba při 4500, nebo sešlápnout kick-down a vystřeli to jak z praku Když teď jezdimk s manuálním řazením tak jezdím spíš na 1500 otáček, dokonce mi připadá že při 2500 to víc žere.


to je překvapující _; , samozřejmě, když to jde, je dobré držet otáčkoměr zkrátka, a plyn jen polechtávat - benzin i nafta jdou drahý


Ale abych se trochu vrátil k tématu. Mám 2,0 DTi 16V a tam by mělo turbo zabrat při 1500? Mě se ale zdá že to trochu zabere až tak při 2500, zdá se mi to líný, tak doufám, že mi někdo tady neřeknete že je turbo v háji (najeto 73000), ale jen mám špatně seštelovanou nohu

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1576 sec,0.1131 z toho dotazů.