• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira elektrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Po výměně oleje a filtrů u Zafiry 2,0 DTI začala svítit kontrolka (žluté autíčko + klíč)
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
jc
Saturday 15 July 2006 - 10:33:45 Citovat
Host
Dobrý den,
ve čtvrtek jsem si nechal vyměnit olej + filtry v neautorizovaném servisu. Odpoledne po převzetí auta se mi asi po minutě rosvítila žlutá kontrolka (elektronika motoru nebo imobilizér nebo a. převodovka). Jelikož jsem asi před půl rokem měnil žhavící svíčky, kdy po startu svítila tato kontrolka taky, tak jsem závadu ve špatném žhavení vyloučil. Zajímavé je , že se snížil i výkon motoru. Včera jsem jsem byl ve stejném servisu opět a na diagnoztice zjistili, že se jedná o krickou závadu č.2 - kod 0400. Do autorizovaného Opel servisu se nedovolali, tudiž neví co to je za poruchu. Někdy se při jízdě stane, že kontrolka na chvíli zhasne. Nevíte náhodou někdo, kde může být problém? Doufám, že to není nic vážného.
Děkuji.
Brouček
Saturday 15 July 2006 - 10:57:29 Citovat
Host
To chceš jako říct,že diagnostiku tam maj, ale neví co jim to hlásí za chybu??? __; Tak tam bych už nikdy nejel.Pokud měnily i vzduchový filtr,tak není tam špatně nasazený a nepřisává falešný vzduch?Zkontroluj spoje na hadicich i kabelech,jestli něco nechtěně nerozpojily.Pokud se snížil výkon motoru,to je normální jev, když svítí kontrolka motoru.Řídicí jednotka nechá jet motor pouze v nouzovém režimu.
jc
Monday 17 July 2006 - 10:55:11 Citovat
Host
Tak jsem zde na foru vyčetl, že se jedná nejspíš o vadný EGR ventil.
Nevíte zda se dá vyčistit nebo je nutná výměna? Na kolik to asi příjde? Mám najeto 154 tis. km.
Díky.
Martas
Monday 17 July 2006 - 11:56:51 Citovat
Host
Aha to jsou kamna svuj prispevek mazu ....

[ Upraveno Monday 17 July 2006 - 12:50:24 ]
Yper
Monday 17 July 2006 - 12:42:34 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
U dieselů s ním asi nic neuděláš. Demontuj ho nebo ho tam nechej, ale odpoj ho od přívodu podtlaku, ale nasaď na něj hadičku a udělej pusou podtlak a ten podtlak ucpi jazykem. Pokud podtlak zmizí - prostě nebude držet, tak je v háji membrána a musíš koupit buď nový, nebo alespoň jetý z vrakoviště.
Vždy je ale důležitá těsnost membrány - tzn., že podtlakem dojde k zasunutí dříku do těla EGRu a pokud tam podtlak je, tak dřík musí zůstat zasunutý. Pak, po ztrátě tlaku dřík musí vyjet ven, protože pružina uvnitř ho vytlačí.
Někdy bývá jen zakarbonovaný dřík, takže brání zasunutí.
Někdy bývá také jen vypadlá plastová hadička do EGRu, která od solenoidu přivádí podtlak. Někdy bývá také v některém místě prodřená - plošky - to se dá opravit navlečením silikonové hadičky nebo smršťovací bužírkou.
Každopádně se ti asi kontrolka rozsvítí tehdy, když motor bublá na volnoběh a pak svítí až do režimu nějakých 1500-1700 otáček (a v tomto režimu je auto i líné) a pak zhasne a motor jede jak má. Pokud je tvůj styl jízdy (jako můj) v režimu podtáčení, 1500-2500 ot./min, tak pak to působí problémy.
Také zkontroluj všechny ty plastové hadičky, zda některá není vypadlá či netěsná někde jinde i u Vestgatového ventilu u turba - vypadá jako hřib!
Pak dej vědět!

[ Upraveno Monday 17 July 2006 - 12:45:41 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Aleš
Tuesday 18 July 2006 - 19:14:02 Citovat
Host
Mně se tahle kontrolka rozsvěcuje pokaždé když jedu asi minutu na cca 110 a víc. Neporadíte co s tím? Mám na to kašlat nebo se tím zabývat?
JC
Tuesday 18 July 2006 - 20:24:17 Citovat
Host
Tak jsem byl dnes v servisu a naštěstí to bylo způsobeno vypadlou hadičkou u nějakého ventilu.
Díky všem za odpovědi a pomoc.
Yper
Wednesday 19 July 2006 - 08:03:50 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Aleš: ..ve tvém případě bych to viděl na vadnou váhu vzduchu a nebo nějaké čidlo snímače otáček - kliky nebo vačky.
Obecně se porucha EGR ventilu projevuje v nízkých otáčkách, takže ten to nebude.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Anonymní
Wednesday 19 July 2006 - 10:48:18 Citovat
Host
Ales/Yper tak takhle se moje vectra s y20dth chova taky - pokud jedu po dalnici v kolone ustalenou rychlosti ~ pod 110 tak se mi rozsviti, vyspojkuju, prislapnu lehce na brzdu - zhasne. Nova vaha vzduhu, meneny egr (predchozi mel ruplou membranu), ted postupne menim hadicky podtlaku...
Yper
Wednesday 19 July 2006 - 11:04:16 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Anonymní: ..ve tvém případě postupuješ správně - je to provázané na systém podtlaku - takže někde nětěsnost v hadičkách.
Někdy se to vše bohužel chová dost nepředvítadetně a záludně a změna se projeví ve spojení úplně s něčím jiným - nepochopitelným!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1522 sec,0.1177 z toho dotazů.