• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
kontrolka motoru
Přejít na stranu  1 [2] 3 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
dr. Balů
Monday 26 March 2007 - 10:11:26 Citovat
Host
Chlapi díky, měl jsem ten samej problém a stačilo vyměnit jednu hadičku. Servis chtěl hned měnit celou pumpu
Yper
Monday 26 March 2007 - 10:32:35 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Dr.Balů: _; ?lola

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
qpc
Monday 26 March 2007 - 11:50:19 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
dr. Balů napsal ...

Chlapi díky, měl jsem ten samej problém a stačilo vyměnit jednu hadičku. Servis chtěl hned měnit celou pumpu


no,nebylo by to poprvé,takovéhle věci oni maj rádi.možná by se někomu ta tvoje hodila .přijd zase


Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Igi
Monday 26 March 2007 - 14:47:20 Citovat
Host
dr. Balů napsal ...

Chlapi díky, měl jsem ten samej problém a stačilo vyměnit jednu hadičku. Servis chtěl hned měnit celou pumpu

Aký si mal problém ? Čo popisoval IVO alebo Peter.
Peter
Tuesday 27 March 2007 - 21:00:19 Citovat
Host
Peter napsal ...

Ahoj Opláci !
Mám na Vás jednu otázku.Počas jazdy sa mi niekoľkokrát rozsvieti kontrolka motora a zhasne vtedy keď počas jazdy,alebo keď aj auto stojí s bežiacim motorom šlapnem na brzdu,nemusím silno stačí trocha prišlapnúť a vtedy zhasne.Po chvíli sa znova rozsvieti prišlapnem brzdu a znova zhasne.Neviete čím to môže byť ?
Na chode motora som nezbadal žiadnu zmenu aj keď svietila.

VeBe X20DTL r.v.1997


Tak sa na Vás znova obraciam s týmto problémom.Robí mi to stále,ešte to isté aj pri volnobehu.Hadičky som prezrel no nič závažné som nenašiel aj keď musím povedať,že som totálny laik do toho.Veľmi som to neriešil pretože na chode motora necítim žiadnu zmenu tak neviem.
Píšem preto,lebo som bol na diagnostike kvôli inému,ale som dal pozrieť aj toto a bolo mi povedané že im vyhadzuje chybu vadného snímača brzdy.Tak sa Vás chcem opýtať čo poviete na túto verziu ?Za odpoveď vopred ďakujem.
Roman K
Thursday 05 April 2007 - 20:39:42 Citovat
Host
Pokud se vyskytuje problém s rozsvěcením kontrolky motoru, nejdůležitější je začít diagnostikou řídící jednotky motoru. Vyčíst chybové kódy a postupovat podle technických informací na odstranění. Mám diagnostiku TECH 2 (stejnou jako OPEL) a ta umí kromě přečtení chyb a datového snímku (aktuální informace z řídící jednotky - otáčky, plnící tlak, množství nasávaného vzduchu, a dalších zhruba 40 položek) i test ovladačů jako je funkčnost solenoidních ventilů (EGR, ovládání turba - plnící tlak a víření). Tyto testy dost často pomůžou odhalit závadu nebo na ni alespoň nasměrují.

Jen pro názornost uvádím seznam chybových kódů motoru X20DTH

P0100 Obvod snímače hmotnosti protékaného vzduchu, vysoká vstupní úroveň
P0100 Obvod snímače hmotnosti protékaného vzduchu, nízká vstupní úroveň
P0100 Obvod napájení snímače hmotnosti protékaného vzduchu, vysoká vstupní úroveň
P0100 Obvod napájení snímače hmotnosti protékaného vzduchu, nízká vstupní úroveň
P0100 Kritická systémová porucha 1 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0100 Obvod snímače hmotnosti protékaného vzduchu, vysoká vstupní úroveň
P0100 Obvod snímače hmotnosti protékaného vzduchu, nízká vstupní úroveň
P0105 Obvod snímače plnicího tlaku, vysoká vstupní úroveň
P0105 Obvod snímače plnicího tlaku, nízká vstupní úroveň
P0105 Obvod napájení snímače plnicího tlaku, vysoká vstupní úroveň
P0105 Obvod napájení snímače plnicího tlaku, nízká vstupní úroveň
P0105 Kritická systémová porucha 1 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0105 Kritická systémová porucha 2 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0110 Vysoké napětí signálu teploty nasávaného vzduchu (IAT)
P0110 Nízké napětí signálu teploty nasávaného vzduchu (IAT)
P0110 Rozsah/funkčnost teploty nasávaného vzduchu (IAT)
P0115 Obvod snímače teploty chladicí kapaliny motoru, vysoká vstupní úroveň
P0115 Obvod snímače teploty chladicí kapaliny motoru, nízká vstupní úroveň
P0115 Kritická systémová porucha 1 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0115 Kritická systémová porucha 3 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0115 Kritická systémová porucha 2 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0190 Mechanická závada palivového systému (volnoběh)
P0190 Mechanická závada palivového systému (částečné zatížení)
P0190 Mechanická závada palivového systému (plné zatížení)
P0195 Obvod snímače teploty motorového oleje, vysoká vstupní úroveň
P0195 Obvod snímače teploty motorového oleje, nízká vstupní úroveň
P0195 Kritická systémová porucha 2 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0195 Kritická systémová porucha 1 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0340 Nepřijatelný signál vstřikovacího čerpadla pro vstupní obvod snímače otáček motoru
P0400 Obvod recirkulace výfukových plynů, vysoká vstupní úroveň
P0400 Rozpojený obvod recirkulace výfukových plynů
P0400 Kritická systémová porucha 1 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0400 Kritická systémová porucha 2 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0500 Obvod snímače rychlosti vozidla, vysoká vstupní úroveň
P0500 Kritická systémová porucha 2 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0500 Kritická systémová porucha 1 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0560 Nízká vstupní úroveň systémového napětí
P0560 Nesprávná funkce obvodu spínaného systémového napětí (zapalování ZAP)
P0602 Chyba naprogramování řídicího modulu
P0602 Chyba verze programu řídicího modulu
P0606 Porucha ECU 1
P0606 Porucha ECU 2
P0607 Porucha ECU 1
P0703 Nesprávný signál obvodu spínače brzdových světel
P0703 Nesprávný signál obvodu spínače brzdových světel (zapalování zapnuto)
P0704 Nesprávná funkce vstupního obvodu spínače spojky
P0725 Nesprávný signál vstupního obvodu snímače otáček motoru
P0725 Chybějící signál vstupního obvodu snímače otáček motoru
P0725 Kritická systémová porucha 1 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P0725 Signál vstupního obvodu snímače otáček motoru Rozsah/funkčnost(nadměrné otáčky)
P1100 Kritická systémová porucha 2 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P1100 Kritická systémová porucha 1 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P1110 Obvod ovládání stupně víření (diesel)/nasávaného vzduchu, vysoká vstupní úroveň
P1110 Rozpojený obvod ovládání stupně víření (diesel)/nasávaného vzduchu
P1125 Elektromagnetický ventil plnicího tlaku, vysoká vstupní úroveň
P1125 Rozpojený obvod elektromagnet. ventilu plnicího tlaku
P1125 Kritická systémová porucha 1 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P1125 Kritická systémová porucha 2 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P1173 Snížení množství paliva způsobené vysokou teplotou oleje
P1173 Snížení množství paliva způsobené vysokou teplotou chlad. kapaliny
P1173 Snížení množství paliva způsobené vysokou teplotou čerpadla
P1173 Snížení množství paliva způsobené jeho nízkou teplotou
P1180 Obvod snímače teploty paliva, vysoká vstupní úroveň
P1180 Rozsah/funkčnost obvodu snímače teploty paliva
P1220 Kritická systémová porucha 1 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P1335 Vstřikovací čerpadlo: chybějící vstupní signál rychlosti otáček motoru z řídicí jednotky
P1345 Kritická systémová porucha 1 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P1501 Imobilizér neinicializován nebo inicializován nesprávně
P1502 Nepřijat signál imobilizéru
P1503 Přijat nesprávný signál imobilizéru
P1515 Obvod snímače polohy pedálu, vysoká vstupní úroveň
P1515 Obvod snímače polohy pedálu, nízká vstupní úroveň
P1515 Napájecí obvod snímače polohy pedálu, vysoká vstupní úroveň
P1515 Napájecí obvod snímače polohy pedálu, nízká vstupní úroveň
P1515 Chyba spínače volnoběžné polohy snímače polohy pedálu
P1515 Chyba potenciometru snímače polohy pedálu
P1515 Snímač polohy pedálu, chyba brzdového spínače
P1515 Obecná chyba snímače polohy pedálu
P1530 Primární obvod odpojovacího relé kompresoru klimatizace, vysoká vstupní úroveň
P1530 Rozpojený primární obvod odpojovacího relé kompresoru klimatizace
P1560 Vysoká vstupní úroveň systémového napětí
P1560 Nízká vstupní úroveň systémového napětí
P1560 Vstřikovací čerpadlo: Rozsah/ funkčnost systémového napětí
P1600 Porucha ECU 1
P1604 Chyba naprogramování řídicího modulu
P1604 Porucha ECU 1
P1604 Porucha ECU 2
P1604 Nenaprogramováno kódování varianty
P1604 Porucha ECU 3
P1620 Porucha ECU 1
P1620 Porucha ECU 2
P1625 Relé napájení vypnulo příliš brzy
P1625 Relé napájení vypnulo příliš pozdě
P1630 Obvod dávkování paliva, vysoká vstupní úroveň
P1630 Kritická systémová porucha 1 (viz kontrolní postup: popis kódu závady)
P1631 Porucha vstřikovacího čerpadla 1
P1631 Porucha vstřikovacího čerpadla 2
P1631 Porucha vstřikovacího čerpadla 3
P1631 Porucha vstřikovacího čerpadla 4
P1631 Porucha vstřikovacího čerpadla 5
P1631 Porucha vstřikovacího čerpadla 6
P1631 Porucha vstřikovacího čerpadla 7
P1635 Obvod žhavicího zařízení, vysoká vstupní úroveň
P1635 Rozpojený obvod žhavicího zařízení
P1635 Obecná chyba obvodu žhavicího zařízení
P1650 CAN: Zařízení odpojeno
P1650 CAN: Problém se zařízením
P1651 CAN přijímá chybu
P1651 CAN vysílá chybu
P1651 Vstřikovací čerpadlo: nesprávná funkce CAN
P1660 Rozpojený obvod elektromagnetu uzavírání přívodu paliva
P1660 Nesprávná funkce elektromagnet. ventilu uzavírání přívodu paliva
P1660 Obvod elektromagnetického ventilu uzavírání přívodu paliva, vysoká vstupní úroveň
P1660 Obvod elektromagnetického ventilu uzavírání přívodu paliva, nízká vstupní úroveň
P1660 Elektromagnet uzavírání přívodu paliva vždy aktivní
P1660 Nesprávná funkce elektromagnetu uzavírání přívodu paliva
P1690 Obvod indikačního světla nesprávné funkce (MIL), vysoká vstupní úroveň
P1690 Rozpojený obvod indikačního světla nesprávné funkce (MIL)
P1694 Obvod kontrolky doby žhavení, vysoká vstupní úroveň
P1694 Rozpojený obvod kontrolky doby žhavení

Chyby v podtlakové soustavě se projevují většinou pod kódem P0105 a P400, chyby váhy vzduchu P0100, vstřikovací čerpadlo P1220, P1345, P1631, P1650 a tak bych mohl pokračovat.
Každý chybový kód má specifické řešení a ne vždy se vyřeší postupem z technických informací. Pak hrají roli ještě zkušenosti, kterých není nikdy dost. Měl jsem případ kdy diagnostika hlásila chybné čidlo teploty vody a vadná byla řídící jednotka motoru.
Samotnou kapitolou jsou vstřikovací čerpadla a příznaky poruch. Ty by se daly rozdělit na mechanické a elektronické. Při řešení se na diagnostice se v datovém snímku porovnávají hlavně hodnoty požadovaného a skutečného předvstřiku. Pokud jsou rozdílné tak to ukazuje na vadný předsuvník. Ten se může i zadrhávat, tzn, že se jen někdy projeví větší rozdíl mezi požadovanou a skutečnou hodnotou, který jednotka motoru vyhodnotí jako chybu. Taky se může stát že čerpadlo přestane komunikovat s řídící jednotkou motoru a naskočí závada na sběrnici CAN. Závad je samozřejmě víc, ale není místo na rozebírání všech.

Pokud budete vědět chybový kód, rád poradím postup při hledání závady. Ale nejdůležitější je začít diagnostikou. Možná někdo namítne že je to drahé a někdy to nevede k vyřešení závady ale musím říct, že když se zvolí správný postup, ušetří se tím zbytečně utracené peníze za díly které nebyly vadné.

Email: Email
Yper
Friday 06 April 2007 - 08:36:49 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Roman K: _;

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
HonzaZ
Tuesday 17 April 2007 - 08:51:56 Citovat
Host
to Peter: cau cau Peter, uz jsi zjistil co ti to dela? Me se ta sama chyba i s priznakem ukazala vcera. Mam ten samy motor a i rok vyroby.
mirek
Tuesday 06 November 2007 - 21:55:48 Citovat
Host
Cau ja mam vectru B X20DTL mne to robil snimac brzdovych svetiel tak som ho rozobral napruzil kontakty a uz to funguje v pohode asi rok a pol.


Peter napsal ...

Ahoj Opláci !
Mám na Vás jednu otázku.Počas jazdy sa mi niekoľkokrát rozsvieti kontrolka motora a zhasne vtedy keď počas jazdy,alebo keď aj auto stojí s bežiacim motorom šlapnem na brzdu,nemusím silno stačí trocha prišlapnúť a vtedy zhasne.Po chvíli sa znova rozsvieti prišlapnem brzdu a znova zhasne.Neviete čím to môže byť ?
Na chode motora som nezbadal žiadnu zmenu aj keď svietila.

VeBe X20DTL r.v.1997

peto
Tuesday 07 July 2009 - 14:08:52 Citovat
Host
Caute oplaci
Viete mi niekto poradit...Mam opel astra rok 99 označenie motora X20DTL.
Bol som na diagnostike a vypisalo kod P1345.
Ked jazdim a motor je zohriaty, tak mi ho trha. Je uplne jedno na akom prevodovom stupni mam zaradene. Niekedy ked nastartujem tak mi trha motorom aj na volnobeh,akoby ho dusilo....Niekedy nastartujem, trha motorom a po chvili zdochne. Problem je ze obcas to robi vela, inokedy ide pekne...Nikdy neviem kedy to zacne robit a tak trpnem kazdou jazdou...Viete mi poradit co to moze byt?
Doteraz som menil vsetky filtre + cistil som sanie + cistil som egr ventil

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1988 sec,0.1563 z toho dotazů.