• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Bosch VP44 , vše o čerpadlech, repase, technická dokumentace, atd ..
Přejít na stranu  [1] 2 3 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
z0diaC
Thursday 03 April 2008 - 07:32:01 Citovat
Uživatel #1221
Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23
Příspěvků: 441
kluci z Astra G fóra se činili .... zajímavé počtení o VP44, jež je v 2.0DTi a 2.2DTi ..... kdyby někdo potřeboval nějaké info ....
nevíte někdo,jak je to s tím Boschem a repasováním ? - údajně by měli měnit špatné čerpadlo za repasované za cca. 15t. ,-

Odkaz


[ Upraveno Thursday 03 April 2008 - 08:00:54 ]

z0diaC
Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF
Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF
Corsa B X10XE 3D ´99 OFF
Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT
Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF
rtt
Friday 08 August 2008 - 12:56:22 Citovat
Host
něco o řj VP44,jaké jsou vaše názory na tuto závadu? Odkaz
Yper
Friday 08 August 2008 - 14:11:47 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Jako téma je to dobré, ale několik informací v tom celém vlákně jsou i mýty a bludy naší obludy.
A je to něco v tom smyslu co jsem psal v jiném vlákně - ony "zaručené" rady automechaniků.
Já např. přidávám do paliva aditiva od f.VIF už asi 5 let a řada z Vás po jejich vyzkoušení rovněž, takže na Astře-G objevili Ameriku. Není to sice nutné, ale je to vhodné zejména pro bezporuchový chod vstřikovacího čerpadla po velmi, velmi dlouhou dobu z hlediska opotřebení pístků a vložek. Je to navíc vhodné přidávat u aut z druhé ruky, protože nikdy nevíte kdo tam před Vámi co nalejval - do nádrže aby ušetřil a tím životnost čerpadla zkrátil
Rovněž je vhodné mít těleso čerpadla neustále čisté, protože jinak mastnota na něm spolu s prachem brání jeho ochlazování.
Nejvíc mne ale dostal BLUD ze školení jakýchsi matlalů automechaniků od Forda, protože údajně máme naftu příliš suchou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vola co něco takového hustí do hlavy pekařům, cukrářům, zámečníkům a izolatérům, ze kterých se ze dne na den stali automechanici značkových servisů, bo ti dobří, vyučení v oboru už dávno jedou sami na sebe, tak toho bych pověsil za gule do průvanu, aby mu to ty nesmysly vyfoukalo z hlavy.
Zase další rudý hadr před mým obličejem!!!!!!!!!!!!!! (ner!
Mazivost nafty je jedním z nejpřísněji sledovaných parametrů při výrobě nafty, ale v povědomí řidičů málo vstřebaný a zapamatovaný.
Pokud nesplňuje tento parametr, není nafta expedována a to právě z důvodu možných reklamací při poruše - zadření vstřikovacích čerpadel.
Nafta sama o sobě maže, ale navíc se do ní kontinuelně dávkuje nazivostní přísada (v surovém stavu vypadá jako medovina).
Do letní nafty se jí přidává méně, protože ta obsahuje více těžších, mazlavějších složek narozdíl od zimní nafty, která kvůli TVP - teplotě vylučování parafínů je více tvořena petrolejovým řezem, který má parafínů méně, ale je méně mastný.
Jinak je dobře, že to o té mazivosti bylo napsáno, protože když tuto informaci získáte, vstřebáte a zapamatujete a srovnáte s tím co píše Etzold v knize "Jak na to", tak Vám zákonitě musí vyjít, že jeho "zaručeně dobrá" rada o přídavku autobenzínu (tuším 30% AUBi na 70% MoNy) v zimě do nafty (kvůli lepším startům) musí vyjít jako volovina! __;
Navíc přidáváním biopaliva (methylesteru řepky), označovaného jako FAME - viz můj příspěvek v jiném vlákně, se mazivost MoNy značně zvýšila. Proto jsem jeden z mála, který se trendu přidávání biopaliv nebrání.
Pak je tam jaksi uveden problém s padáním nafty a že přepad od trysek je sveden do sání čerpadla - to je rovněž pravda, protože by bylo zbytečné tuhle naftu tlačit zpět do nádrže a pak ji zase tahat přes filtr na čerpadlo. A uvádí se tam, že když motor cuká, tak to proto, protože jdou vzduchové bublinky - rovněž pravda, ale jen půl pravdy. Je sice mít vždy lepší nové neporušené hadičky od přepadů a vždy je lepší použít hadičky které více vydrží - tedy ty s dvojitým giuovým obalem (opletené textilem už nebrat - třepí se a tvrdnou), ale padání nafty je další polovinou způsobené špatným těsněním na vstupu do filtru a i jeho výstupu.
Nafta pak padá od filtru (vstupním vedením) směrem k nádrži a nebo výstupním vedením z filtru, přes čerpadlo vracečkou do nádrže. Mohou za to obyčejné gumové těsnící manžety na filtru, které obepínají vstupní hladné potrubí o průměru cca 10 mm.
Jinak je to vlákno dobré, ale vždy uvítám, když se drží faktů a nezatahuje se do toho něco "jedna paní povídala".

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
rtt
Friday 08 August 2008 - 15:02:10 Citovat
Host
Yper:Jako vždy vyčerpávající odpověď ,taky dávám Vif už druhým rokem,ale docela mě děsí řídící jednotka čerpadla,možná má na její závady vliv jak píšeš ,čistota tělesa čerpadla a jeho chlazení.Kolik máš najeto na čerpadle bez závady? Z diskusí vím,že máš taky 2.0 diesela.
Yper
Monday 11 August 2008 - 07:18:29 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 rtt: 252 000 km. !!(a) _;


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Mahal
Monday 11 August 2008 - 15:20:50 Citovat
Host
Ahoj.
Pro Vectra 2.0 DI (X20DTL) r.v. 1998
nevite nahodou jaky ma byt utahovaci moment pro srouby na prirubach privodu paliva ke vstrikovacim tryskam? (pod vackou)

Spinila se mi nafta tak jsem to rozhodil a prisel jsem na to, ze priruby, zejmena jedna z nich sla sundat velice lehce.. ten torx na ni jsem povolil temer prstama....

Diky za odpoved
Yper
Tuesday 12 August 2008 - 10:52:51 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Mahal: tak trochu nerozumím dotazu.
Hovoříš o přírubách, ale tak nějak logicky jsem opakovaným čtením vydedukoval, že se asi bude jednat o třísky. To je ta část, která vykukuje z hlavy motoru a na níž je zvenku přivedeno potrubí s převlečnou matkou a v horní části je pak výstup na přepadovou hadičku. Uvnitř hlavy se pak kulovým výstupkem dotýká kulové prohlubně v samotné trysce a ta tříska je zajištěna jen jedním šroubem s torxovou hlavou.
Tak na to není ŽÁDNÝ moment! !!(a)
Je na to pouze mnontážní postup při instalaci vstřiku a této třísky.
K tomu je ovšem nutné mít i nové těsnění mezi touto třískou a samotným vstřikem.
Je to kovový prstýnek s gumovou vložkou, který se nasadí na horní část vstřiku a na to pak dolehne samotná tříska, která se dotáhne tím torxovým šroubem.
Postup je takový, že si vezmeš torx ořech a ten nasadíš na prodloužení od ráčny, takže máš v ruce jen tohle prodloužení a na něm torx ořech. Šroub na třísce rukou přes tento nástroj dotáhneš až kam budeš moci - záleží hlavně na tom, jak silný opičí úchop máš. Až to takto rukou uděláš a dál už nedotáhneš, nasadíš na prodloužení ráčnu a provedeš dotažení o 360° - tedy JEN o jednu otočku!
A teď to nejlepší - těsnění mezi třísku a vstřik seženeš pouze v originál Opel servisu.
Jeden prstýnek stojí bez DPH 240,-Kč!!!!!!
K tonu, aby jsi to udělal, tak musíš vyjmout i třísku.
Uvolníš šroub, vyklopíš co nejvíc nahoru a vypáčíš v téhle vyklopené poloze. Sejmeš těsnění ze vstřiku. Nesmíš hnout se vstřikem, protože dole je na něm měděná podložka a ta je teplem vytvarovaná podle dosedací plochy v hlavě! !!(a) _;
Takže tak a hodně zdaru!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Tuesday 12 August 2008 - 10:57:16 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Jo a tady je foto, aby jsi měl představu jak co vypadá!





Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Nafťák
Tuesday 12 August 2008 - 14:48:34 Citovat
Host
Yper napsal ...

........
Nejvíc mne ale dostal BLUD ze školení jakýchsi matlalů automechaniků od Forda, protože údajně máme naftu příliš suchou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vola co něco takového hustí do hlavy pekařům, cukrářům, zámečníkům a izolatérům, ze kterých se ze dne na den stali automechanici značkových servisů, bo ti dobří, vyučení v oboru už dávno jedou sami na sebe, tak toho bych pověsil za gule do průvanu, aby mu to ty nesmysly vyfoukalo z hlavy.
Zase další rudý hadr před mým obličejem!!!!!!!!!!!!!! (ner!
Mazivost nafty je jedním z nejpřísněji sledovaných parametrů při výrobě nafty, ale v povědomí řidičů málo vstřebaný a zapamatovaný.
Pokud nesplňuje tento parametr, není nafta expedována a to právě z důvodu možných reklamací při poruše - zadření vstřikovacích čerpadel.
Nafta sama o sobě maže, ale navíc se do ní kontinuelně dávkuje nazivostní přísada (v surovém stavu vypadá jako medovina).
Do letní nafty se jí přidává méně, protože ta obsahuje více těžších, mazlavějších složek narozdíl od zimní nafty, která kvůli TVP - teplotě vylučování parafínů je více tvořena petrolejovým řezem, který má parafínů méně, ale je méně mastný........


Sice máte občas dobré příspěvky, ale tady ze sebe děláte hlupce Vy. Zkuste se někdy podívat na požadavky EN590 a na požadavky výrobců vstřikovacích čerpadel a trysek - obzvláště CR - na mazivost nafty.... Není náhodou max. hodnota dle zastaralé EN590 ve výši 460µm dosti rozdílná oproti požadavku výrobců na max. cca 300µm? Možná je lepší dvakrát měřit a jednou psát. Jinak Vámi doporučovaný VIF je jeden z mála aditiv, který tu mazivost opravdu zvyšuje a kdo chce uchovat obzvláště CR systémy dlouho v provozu na běžnou českou naftu, tak by ho opravdu měl nekompromisně používat
rtt
Tuesday 12 August 2008 - 15:20:04 Citovat
Host
yper: konečně vím,jak je tam ten vstřik upevněn! díky za montážní a vizuální návod

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1588 sec,0.1209 z toho dotazů.