• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Bosch VP44 , vše o čerpadlech, repase, technická dokumentace, atd ..
Přejít na stranu  1 [2] 3 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Yper
Tuesday 12 August 2008 - 15:23:58 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Nafťák napsal ...

Sice máte občas dobré příspěvky, ale tady ze sebe děláte hlupce Vy. Zkuste se někdy podívat na požadavky EN590 a na požadavky výrobců vstřikovacích čerpadel a trysek - obzvláště CR - na mazivost nafty.... Není náhodou max. hodnota dle zastaralé EN590 ve výši 460µm dosti rozdílná oproti požadavku výrobců na max. cca 300µm? Možná je lepší dvakrát měřit a jednou psát. Jinak Vámi doporučovaný VIF je jeden z mála aditiv, který tu mazivost opravdu zvyšuje a kdo chce uchovat obzvláště CR systémy dlouho v provozu na běžnou českou naftu, tak by ho opravdu měl nekompromisně používat


Vážený pane, nebudu zde rozdmýchávat žádné vášně a proto odpovím na váš výpad proti mně jen jednou.
Vámi zmiňovaná ČSN EN 590 (65 6506) nese název: Motorová paliva - motorové nafty - technické požadavky a metody zkoušení.
V samém úvodu na čelní straně se praví, že toto je českou verzí evropské normy EN 590:2004 a že ta má současně zase statut české technické normy.
Z této citace pak vyplývá, že podmínky, podle kterých se motorová nafta zkouší a kvalitativní požadavky, které musí splňovat, jsou v celé EU naprosto stejné.
Kromě jiného společnost Česká Rafinérská, která pokrývá trh ve spotřebě paliv asi ze 60ti%, je řízena (výrobní část) podle standardů f.Shell, která výrobcem paliv celosvětovým.
Na základě této skutečnosti jsem si již dávno zvykl na skutečnost, že norma je jedna věc, ale že standard f.Shell, je vždy nadřazený jakékoliv normě. Je to jako něco s Ježíšem. Oni po mně kamenem a já po nich chlebem.
Standardy Shell v oblasti kvality, jsou VŽDY o krok napřed než technické požadavky dané normou - byť Evropskou.
I kdyby se však palivo vyrábělo pouze dle této normy a v jejích specifikacích, tak tak se vyrábí v CELÉ Evropě, takže tvrzení někoho, že zrovna u nás je nafta příliš suchá je blud.
Shodneme se všal alespoň v jednom a to je, že přídavek VIF pro naftu je skvělý a rozhodně se vyplatí jej přidávat.
Každopádně ona norma skutečně uvádí "mazivost", měřenou jako korigovaný průměr oděrové plochy při 60°C , hodnotou 460 um (mikrometr) což je nad "jakýsi údajný" (nebo ve skutečnopsti pod -čím je otěr menší, tím je mazivost vyšší!) požadavek výrobce vstřikovacích čerpadel. Pokud skutečně existuje, tak sám výrobce by měl prostřednictvím jím placených zákonodárců zalobovat v EU pro ztvrzení této normy na hodnotu oděru nějakých, vámi uvedených 360um.
Pokud ovšem je tato hodnota uváděna "jen" někým a hodnověrnost pramenu o správnosti údaje je všelijaká, tak je to jen výkřik do tmy a z oblasti "jedna paní povídala"!
Já sám o tom nevím, a myslím si, že se nemám za co stydět,ale je chybou samotného (ných) výrobce(ů) že to nebylo zveřejněno a ještě se pro nápravu nelobovalo a nic neudělalo, přičemž pokud by to skutečně byla pravda, pak by nebyl problém změnu v normě provést a výrobu tomu podřídit. Za posledních 15 let prošly normy o palivech spoustou změn a to mnohem bezvýznamějších, takže není důvod "oprávněnou změnu provést.
Já si však myslím, že je to výkřik do tmy a je to taková alibistická kampaň servisů za účelem reklamace některých exponovaně namáhaných částí, jako jsou tato čarpadla.
Jóó pane, za to my neneseme odpovědnost, to Vy tady v Čechách máte SUCHOU naftu! Na roklamaci neunáváme. Ale že je 40-50% paliva do republiky dováženo či zajišťováno i jinými výrobci než je Česká Rafinérská, jako je věhlasné OMV, Agip Petroli, Jet (Conoco) a že ti tedy vlastně rovněž už v zahraničí také vyrábí suchou naftu...? Hmmm. Názor ať si udělá každý sám.

[ Upraveno Tuesday 12 August 2008 - 15:27:29 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Wednesday 13 August 2008 - 14:41:04 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 rtt: ..klidně se ptej - obrazové dokumentace mám teď celkem hafo. !!(a)

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Mahal
Wednesday 13 August 2008 - 16:05:13 Citovat
Host
2Yper.
Diky moc za paradni vysvetleni. Presne to, co jsi popsal jsem mel na mysli.
Vzhledem k tomu ze mi kolem trisky v hlave prosakuje olej, koupim i tesnici krouzky na trisky.
Doufam ze to pomuze a ze skutecne mezi triskou a vstrikem byla mezera, skrz kterou to salo naftu + zaroven se zavzdusnovalo a nafta padala.
Skocim tedy do Opelu jeste dnes.
PS... Opici uchop = palec jde zaroven s ukazovakem (tedy pri dotahovani palec nepouzivam), nebo palec ma jit proti ostatnim prstum (coz je u cloveka prirozenejsi) a samozrejme bych vyvinul vetsi silu..

Sorry za tupy dotaz, ale nerad bych aby mi sroub zustal v hlave __;
Yper
Thursday 14 August 2008 - 09:00:25 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Mahal: !!(a) Samozřejmě jsem to popsal blbě. Opičí je skutečně ten palec na straně prstů, aby primáti mohli skákat z větve na větev. Myslel jsem tím tu "Homo sapiens sapiens" variantu - tu polidštěnou - palec proti prstům. A prodloužení od ráčny je lepší vždy to silnější - větší průměr, protože svíravost ruky je větší a momet dotažení také.
Jinak to skutečně chce občas kontrolovat, zda při provozu motoru nedochází k prosakování nafty do prostoru nad ventily - dá se to poznat podle zápachu.
Při správné montáži třísky na vstřik se pak kulový výstupek třísky dotýká kulové prohlubně v hlavě vstřiku, tlačí na ni a zajišťuje, že se teplem měděná podložka pod vstřikem vytvaruje podle dosedací plochy v hlavě a nepropouští expanzní plyny okolo vstřiku. Ve skutečnosti při origo montáži se používají i nějaké fixační prostředky, které již dopředu vytlačí podložku tlakem na samotný vstřik ještě před montáží třísky.
Myslím si, že je tedy i vhodné po nějaké době zkusit, po sejmutí víka na hlavě, provést mírné dotažení třísky - asi tak v max rozmezí 45-90°. Ale nemám to zatím vyzkoušené.

No, když už jsi se do toho takhle pustil, tak by nebylo od věci, aby jsi si koupil i nový "O" kroužek na samotnou třísku - jeden snad stojí okolo 30ti Kč a současně si koupil i nové měděné podložky pod samotné vstřiky - také snad okolo 30ti Kč. tedy celkem již zanedbatelné položky - vzhledem k ceně těsnění mezi třísku a vstřik.
Vlastně promiň, kecám, protože na to, aby jsi mohl vyměnit těsnění pod vstřikem - měď. podložka, tak by jsi musel vyndat vstřik a ten jde vyndat JEN pokud je vyjmutá vačka!
Takže vyměň jen těsnění na třísce a těsnění mezi třískou a vstřikem. _;
Pak uvidíš, zda je to dostatečné - podle mne by mělo být. Vstřiky jsou tam totiž připečené na té mědi a musí se tzv. vytrhnout speciálním přípravkem.


[ Upraveno Thursday 14 August 2008 - 09:02:54 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
z0diaC
Thursday 14 August 2008 - 11:09:57 Citovat
Uživatel #1221
Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23
Příspěvků: 441
jak vlastně vypadá celá ta sestava? - myslím vstřik,tříska a ty věci okolo ... nějak si nedokážu představit,jak to do sebe zapadá a funguje ...k čemu slouží ten silikonový kroužek (250,-) ... co nějaký obrázek z dílenské příručky a pod. ?

z0diaC
Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF
Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF
Corsa B X10XE 3D ´99 OFF
Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT
Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF
Yper
Thursday 14 August 2008 - 13:31:15 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 z0diaC: tak jak je to na tom předchozím obrázku, tak je to stejně i na sobě. Záměrně jsem to fotil tak, jak to na sebe přijde.
Tak tedy ještě i se šipkami. !!(a)



Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Mahal
Friday 29 August 2008 - 15:05:37 Citovat
Host
Ahojte.
Tak jsem to vsechno vycistil, vymenil tesneni pod triskama, dal nove o krouzky a slozil.
Vytahl jsem z nadrze vsechnu naftu, nalil cistou, vymenil palivovy filtr.

Auto jeste ani nechytlo, a nafta po 3-4 pokusech o nastartovani zase zaspinila.
Vazne netusim, co by ji moho tak rychle zaspinit, ale napada me jedine cerpadlo...A na to si netroufnu.
VeBe prodam nekomu na nahradni dily jestli ji bude chtit.
Dekuji Yperovi za ochotu, ze vystavil i fotky a presne popsal co a jak
KopA
Friday 29 August 2008 - 19:48:22 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
Prosím tě Mahal promiň že do toho rejpu jestli jsi se už rozhodl, ale co přesně znamená "špiní se mi nafta" jak se to pozná a co to dělá - čím se to projevuje.
Tuto informaci jsem nějak mezi řádky nebyl schopen vyčíst.

Dík.

Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg
vector
Sunday 26 October 2008 - 16:22:10 Citovat
Host
Yper napsal ...

2 z0diaC: tak jak je to na tom předchozím obrázku, tak je to stejně i na sobě. Záměrně jsem to fotil tak, jak to na sebe přijde.
Tak tedy ještě i se šipkami. !!(a)




Zdravím ypera:
Mám problém, teče mě nafta na třetím válci ve spoji u vstřiku motor 2.0 DTH, dal jsem druhou trubku,ale jetou a nepomohlo to, tak mě napadlo jestli je možné,aby praskla tříska v hlavě a je-li to možné nějak zjistit.Díky za odpověď.
Yper
Monday 27 October 2008 - 12:54:49 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 vector: ..obecně platí, že vše je jednou poprvé a čím víc se to snažíme eliminovat, tak tím spíš se to stane, nehledě na to, že přání je matkou myšlenky.
A teď vážně !!(a)
Pravděpodobnost, že by praskla tříska v místě převečné matky vysokotlakého potrubí, je velmi nepravděpodobná. Spíš tam bude dělat bordel připojení přepadu, které je pod tím.
Tam může nafta téci. Chtělo by to onu třísku vyndat a podívat se na ni.
Pak ale musíš investovat do nového "O" kroužku a těsnícího prstýnku mezi třískou a vstřikem - starý se použít nedá.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1336 sec,0.1009 z toho dotazů.