- odmontovat plastový kryt motoru (1 matice 10mm + plastové svorky pootočit o 90°) - odmontovat potrubí plnícího tlaku s nápisem TURBODIESEL (2 imbusy 5mm a 2 stahovací spony) - odpojit trubku od EGR ventilu (2 šrouby M8) - odmonotvat sání (12 matic 12mm a odpojit 2 trubičky - EGR ventil a snímač plnícího tlaku) - odpojit ze vstřiků a z čerpadla 6 kovových trubiček - otočením odpojit konektor vedoucí k čerpadlu - odpojit uzavírací palivový ventil (matka 10mm) - ze strany čerpadla, kde byly kovové trubičky, odmontovat spodní držák čerpadla, na čerpadle je na dvou imbusech, na straně motoru je na 12mm šroubu - odpojit přívodní a odvodní hadičky nafty (17mm převlečné matice) - ze strany rozvodů odšroubovat 2 matky 12 mm držící čerpadlo na motoru (označit si původní polohu čerpadla, těmito matkami se při zpětné montáži bude seřizovat předvstřik) - odšroubovat viskospojku s větrákem (klíč cca 32mm, levotočivý závit), je třeba si podržet řemenici šroubovákem za 10mm šroubky, kterými je upevněna - vyndat krycí plast kolem větráku - odšroubovat hliníkové víčko, umístěné přesně v ose čerpadla, ale na přední straně motoru - směrem k chladiči. Je v něm otvor pro imbus 17mm, s tím může být problém, nejde sehnat. Vyřešil jsem to tak, že jsem použil převlečnou matici z čerpadla, která držela vratné potrubí do nádrže (asi 2cm vysoká převlečná matice 17mm, tu jsem strčil do otvoru pro imbus, přičemž o něco přečnívala ven a víčko jsem povolil za tu matici obyč golou 17mm, je to hodně utažené - v otvoru po víčku je 18mm matice, držící čerpadlo na rozvodovém kole, tuto matici sundat - poté si opatřit kovovou plnou tyčku o průměru cca 3 cm a dlouhou cca 5cm - nutno změřit. Je prostě potřeba vylisovat čerpadlo z rozvodového kola tím způsobem, že se strčí kovová tyčka mezi středovou hřídelku čerpadla a to hliníkové víčko a utahováním víčka čerpadlo uvolní (má kuželovou dosedací plochu, podobnou jako kulové čepy na nápravě) a odskočí. Je dobré mít malé zrcátko a podívat se jak je to uspořádané. - pak by mělo jít čerpadlo vyjmout rukou ven..
Snad je to celkem srozumitelné a na něco jsem nezapomněl. Po zpětné montáži do původní označené polohy motor musí naskočit a potom je vhodné nechat zkontrolovat, případně seřídit předvstřik.
Ahoj, kamaráde! Co vím, tož vlnovec jako oplí náhradní díl se nedodává, jest nutno 1. vlézt pod auto nebo jej zvednout, 2. změřit délku a průměr, 3. podle toho koupit a 4. nechat céóčkem přivařit... Odkaz
Nechci plevelit srazové vlákno tak se zeptám tady. Bude na srazu někdo kdo by byl schopen a ochoten se mi trochu pohrabat v elektrice? Samozřejmě to ocením.