• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Opel Meriva - Statistiky nelžou


autor: Freez

Opel Meriva je podle německého TÜV nejméně poruchovým vozem v kategorii do tří let stáří. Nízký výskyt závad potvrzují i bazary.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/41_meriva1.jpg[/ehs]


Minivan Meriva vychází z malého modelu Corsa, oproti němu má však prodloužený rozvor. Opel jej představil na ženevském autosalonu v roce 2003 a krátce na to začal s prodejem.
V roce 2006 prošel model faceliftem změn doznalataké nabídka pohoných jednotek. Nově byla do výrobního programu zařazena sportovně pojatá varianta OPC s přeplňovaným motorem1,6T/132 kW. První generace Merivy se stále prodává, letos ji ale vystřídá druhá řada.
Pod kapotu vozu se postupně dostalo devět motorů, z nichž dva nejsou podle časopisu svět motorů dobrou volbou. Jedná se o zážehový osmiventilový agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 64 kW a pak turbodiesel 1,7DTI/55kW. První trpí zvýšenou spotřebou oleje a druhému chybí výkon.
Pokud jde o benzínové motory, překvapí solidní pružností 1,4 16V. ideál ale vidíme v 1.6 16V/ 74kW později 77kW. Mezi turbodiesely je favoritem časopisu svět motorů agregát 1,7 CDTI/74kW. Slabší motor 1,3 CDTI/55kW neohromí výkonem, silnější sedmnáctistovka pracující s výkonem 92kW není zase k dispozici pro český trh. Kromě toho se v Merivě objevila teprve loni. Starší agregát 1,7 DTI je z hlediska dieselů vůbec nejslabší.
Statistiky poruchovosti hovoří o Merivě velmi dobře, v kategorii nejmladších vozů ve stáří 2-3 roky je v žebříčku německé TÜV dokonce na prvním místě. Už za pár dní jestli se jí podaří triumf obhájit i pro rok 2008. Každopádně automobil chválí i zástupci autobazarů.

Vytýkají mu jen praskání žárovek v hlavních světlometech, setkat se můžete s nedopisujícím displejem na palubní desce, problémy s vodní pumpou u zážehových motorů či vůlemi v řazení. Ty vznikají opotřebením a značně ubírají na přesnosti. Vůle ale hledejte i na podvozku. To však při stavu našich silnic nikoho nepřekvapí.
Po bezpečnostní stránce hodnotí časopis svět motorů Merivu jako průměrnou. Čtyři hvězdičky, které získala v bariérovém testu Euro NCAP v roce 2003, jsou dneska minimálním standardem.
Automobily z počátku výroby pořídíte od 180 000 korun. Určitý cenový pokles můžeme očekávat po uvedení druhé generace na trh.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/41_meriva2.jpg[/ehs]



Přednosti
+prostor pro posádku
+variabilní interiér
+pohodlné pérování
+zdařilý design
+spolehlivost
+kvalitní plasty v interiéru
+dobré jízdní vlastnosti


Nedostatky
-chudá základní výbava

Nejčastější závady
-praskání žárovek
-netěsnící vodní pumpa
-vůle v řízení
-nedopisující displej


[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/41_meriva3.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/41_meriva4.jpg[/ehs]



Test vozu s motorem 1,8 16V/92 kW r.v. 2003, 56 000 km, 219 000 Kč.
S lehkou nohou, motor 1,8 si s Merivou poradí hravě. Pokud ale chcete jezdit úsporně, pracujte s plynem citlivě. Meriva je na trhu teprve pět let a její linky tak ještě výrazně nezestárly. Dobře vypadá i překvapivě prostorný interiér. Líbilo se nám, jak je díky bohatému prosklení pěkně prosvětlen.
To spolu s vyšším posezem řidiče přináší další klad-dobrý výhled z vozu. Sedadla hodnotíme jako průměrná. Svou práci odvedou, mimořádné pohodlí nebo perfektní držení těla v zatáčkách však nenabídnou. Potěšil nás multifunkční volant s dostatečně silným věncem, ale náladu v zápětí zkazily vůle v řazení. Obhlídka zadních sedadel znamenala návrat k lepšímu. Tvrdá ale přesto pohodlná sedadla jsou posuvná, takže jde vytvořit větší prostor pro kolena, což ocení především vyšší cestující. V případě potřeby lze sedačky také překlopit dopředu a vytvořit tak téměř rovnou ložnou plochu pro náklad. Zavazadelník nabízí objem od 350 po 1410 litrů.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/41_meriva5.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/41_meriva6.jpg[/ehs]



Testovaný vůz pohání zážehový čtyřválcový šestnáctiventil 18/92kW. Motor měl v testu vždy dostatek sil, aby vůz rozhýbal podle našich představ. V případě vyšších nároků si za své služby ale nechal dobře zaplatit. Výrobcem udávaná spotřeba ve městě necelých 11 litrů na 100 kilometrů nebyla po dobu testování výjimkou.
V kombinovaném provozu si Meriva pod lehkou nohou řekla průměrně o osm litrů. Vůz nám udělal radost dobrým odhlučněním interiéru, příjemným ovládáním a dobrými jízdními vlastnostmi. Vyšší stavba karoserie se přirozeně v zatáčkách projevila, přesto nemáme k chování automobilu větší výtky. I na rozbité či zvlněné vozovce se Meriva chovala jistě a předvídatelně. Cena 219 000 Kč se nemusí zdát každému jako nejlepší, ovlivnila ji ale udávaná ujetá vzdálenost pouhých 56 000 kilometrů a bohatá výbava. Počtem ujetých kilometrů na počítadle si nemůžete být nikdy jisti, zato o vybavení automobilu není pochyb. Dva airbagy ABS, ESP a automatická klimatizace se nedají přehlédnout. Samozřejmě nechybí centrální zamykání, elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek či přehrávač Cd disků.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/41_meriva7.jpg[/ehs]


Názor autokrosového veterána Jindřicha Kottka na testovaný vůz.
Opel Meriva jsem v bazarové rubrice ještě neměl, a tak jsem se na něj hodně těšil. První metry za volantem byli pro mě spíše zklamáním z nepřesného spíše opotřebovaného řazení, proto se mi ujeté vzdálenosti na palubním přístroji 56 000 km věřit nechtělo. Na druhou stranu mohu říct, že jde o jediné nadměrné opotřebení, které se mi podařilo zjistit. Pokud přimhouřím oko nad přesností řazení, budu mít pro vůz jenom slova chvály. Radost mi udělal prostorností i použitými materiály a dílenským zpracováním. Sedadla hodnotím jako lehce nadprůměrná, špatně se v nich rozhodně cítit nebudete. Samotnou kapitolu tvoří motor, zážehová osmnáctistovka se má k světu. Auto se nenechá dvakrát pobízet a po sešlápnutí plynového pedálu začne znatelně zrychlovat i v kopci bez podřazení. Přitom je v prostoru pro posádku ticho jako v kostele. Vzhledem k vyšší stavbě karoserie si zaslouží pochvalu u jízdní vlastnosti. Pokud by se investovala nějaká ta koruna do repase řazení, byl by vůz doslova perfektní.

Názor manažera prodeje AAA AUTO Petra Suchánka na vůz Opel Meriva.
Pokud uvažujete o pořízení Opelu Meriva, doporučil bych hledat spíše mezi mladšími ročníky. Starší automobily nenabídnou rozsáhlou výbavu, vše bylo za příplatek a tak najít mezi vozy z prvních let výroby auto např. s klimatizací, nemusí bát zrovna jednoduché. K záporům Merivy patří bezpochyby větší odpor vzduchu a menší nabídka ojetin. Klady ale jasně převažují. Pozornost si zaslouží skvělá variabilita interiéru a vzhledem k vnějším rozměrům i výborná prostornost. Potěší dobře přístupný zavazadelník s velkými výklopnými dveřmi. Opravdový trumf ale představuje spolehlivost. Meriva vládne žebříčku spolehlivosti TÜV a neméně dobře si vede i ve statistikách ADAC . Můžeme jí vytknout jen kratší životnost žárovek vnějšího osvětlení. S tímto problémem se ale potýká více aut různých výrobců. Myslím že Meriva si pozornost zájemců zaslouží. Jestli hledáte menší vůz s dobrou nabídkou prostoru, může být právě spolehlivý Opel vaší volbou.

Technické údaje
Motor: Zážehový čtyřválec
Zdvihový objem: 1796 cm3
Největší výkon: 92 kW při 5000 ot. /min.
Největší točivý moment: 165 N.m při 3400 ot./min.
Převodovka: Pětistupňová přímo řazená
Zavazadlový prostor: 0,350 m3
Rozvor náprav: 2630 mm
Vnější rozměry: 4040x1695x1620 mm
Maximální rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,3 s
Průměrná spotřeba paliva: 8,2 l/100 km
Cena nového vozu : 484 900 Kč
Cena zkoušeného vozu: 219 000 Kč


Servisní rady
Zážehový motor 1,8 16V/92 kW má rozvody poháněné ozubeným řemenem, jehož výměna je předepsána vždy po ujetí 90 000 km, či šesti letech, podle toho co nastane dříve. Motorový olej třídy 5W-30 se mění po každých 30 000 kilometrech.
Zdroj časopis svět motorů.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/41_meriva8.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/41_meriva9.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/41_meriva10.jpg[/ehs]





Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0951 sec,0.0743 z toho dotazů.