• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Generační souboj


autor: Freez

Do srovnávacího testu ojetin jsme tentokrát vybrali dva modely stejného jména i stáří, avšak rozdílných generací.

Opel Astra F, tedy Astra první řady, se v roce 2000 vyráběla s přídomkem Classic (výroba Polsko), zatímco na trhu už byla druhá řada Opelu Astra, tentokráte pod označením G (výroba Německo).

Zkoušená Astra f urazila podle palubních přístrojů 115000 kilometrů. Je zachovalá a bez závad, jen lak ošlehaný z myčky a ošlapané pedály prozrazují, že už něco zažila. Astra G má za sebou, jak prozrazuje počítadlo ujeté vzdálenosti, přes 110000 kilometrů. Stav vozu hodnotíme jako velmi dobrý, drobné opotřebení lze najít pouze v interiéru, a to hlavně na koženkové manžetě řadicí páky a pedálech. Čalounění sedadel je čisté a bez porušení. Uvnitř automobilu ani za jízdy po nerovnostech nic nevrže, motor běží pravidelně a dobrému zdraví se těší i podvozek, který nevykazuje vůle. Dobrý technický stav obou automobilů tedy zaručuje férový souboj.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/44_astra8.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/44_astra5.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/44_astra11.jpg[/ehs]


Prostoru dostatek:
Rozdílný konstrukční věk zkoušených kombíků nikomu neunikne, efko je zkrátka součastným tvarům již vzdálené. V době příchodu novějšího géčka byla ale první generace Astra považována za bezproblémovou, zbavenou dětských nemocí a dobře fungující. Právě proto představuje verze Classic zajímavou nabídku i na trhu ojetin. V interiérech vozů najdeme očekávané rozdíly – palubní deska staršího modelu nevypadá špatně, povrchová úprava a použité tvrdé plasty se ale už nenosí. Prostor pro posádku je v modelu druhé řady o něco málo větší, první generace se však také nemá za co stydět. Zcela opačný výsledek přinese srovnání zavazadelníků. Astra F Caravan totiž disponuje objemem 500 litrů v základním uspořádání a 1630 litrů po sklopení zadních sedadel. Astra G Caravan je na tom o něco hůře, když nabídne objem 480 litrů v základním provedení a 1500 litrů po sklopení zadních sedadel. Stěhovavým řidičům bude spíše vyhovovat první generace Astry. Automobily mají plnohodnotné rezervní kolo přístupné ze zavazadelníků, stačí nadzvednout podlahu.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/44_astra12.jpg[/ehs]


Motory stejné, ale….:
Oba vozy mají pod kapotou zážehovou šestnáctistovku pracující s nevelkým výkonem 55 kW. Astra F jde lépe za plynem, nejprve jsme mysleli, že je to dáno lépe zajetým motorem, ale pohled do dokladů odhalil značný váhový rozdíl obou vozů, hovořící ve prospěch staršího modelu. Ten totiž váží 1065 kg, zatímco Astra G má 1190 kg. Rozdíl 125 kg zkrátka musí být znát. Hmotnost se samozřejmě podepsala i na spotřebě – efko si řekne v průměru o 6,9 litru na 100 kilometrů jízdy, zatímco géčko spotřebuje na stejnou vzdálenost o 0,5 litru více. Kdyby byla Astra G vybavena modernějším 16 ventilovým motorem 1,6/74 kW, byla by spotřeba ještě o 0,2 litru vyšší.Dynamické vlastnosti by však nabídla výrazně lepší.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/44_astra10.jpg[/ehs]


Pokrok nezastavíš:
Pokud budeme hodnotit jízdní vlastnosti, musíme uznat kvality automobilu první generace a vyzdvihnout výborné chování vozu druhé řady. Opel astra G prostě patří ve své třídě mezi nejlepší. Proti předchozí generaci má především přesnější řazení a lépe drží zvolenou stopu v zatáčkách i při řešení krizových situací. Efko si také nevede špatně, za jeho volantem jsme se ale necítili tak dobře. Bylo to dáno z části vyšším posezem, na nějž nejsme zvyklí, a také o něco delším převodem řízení. Hodnocení bezpečnosti bude snadné Astra F totiž bariérovým testem Euro NCAP neprošla, zatímco géčko jej absolvovalo v roce 1999. Odneslo si čtyři hvězdičky z pěti, což byl na tehdejší dobu dobrý výsledek a ani dnes se za něj nemusí stydět. Od efka které se na trhu objevilo už v roce 1991, přirozeně nelze očekávat žádné zázraky. My jej po stránce bezpečnosti stavíme přibližně na úroveň Škody Felicia.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/44_astra9.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/44_astra6.jpg[/ehs]


Cena rozhoduje:
Vybrat vítěze našeho srovnání není vůbec snadné. Pokud však přihlédneme k cenám zkoušených vozů, zdá se jako lepší volba Astra F za 109 000 Kč. Astru G za 159 000 korun bychom brali raději se šestnáctiventilovým motorem 1,6/74 kW, ne se slabým agregátem 1,6/55 kW.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/44_astra13.jpg[/ehs]


Astra F, názor Petra Suchánka manažera prodeje AAA AUTO: Opel Astra s interním označením F si motoristé oblíbili pro dobrou nabídku vnitřního prostor, jednoduchou techniku a široký výběr karosářských variant. Kladem je i velká nabídka těchto ojetin. Ke koupi doporučuji spíše mladší ročníky, které nejsou tak často napadeny korozí a vykazují vyšší spolehlivost. Vozy z počátku výroby trápilo více nemocí, než bývá obvyklé a jejich antikorozní ochrana nestála za nic. Také dílenské zpracování se postupem času zlepšilo. Nedoporučuji hlučné a nespolehlivé diesely Opel, benzinové pohonné jednotky však budou dobrou volbou. Přesto si dejte pozor na závady elektroniky motoru a únik oleje. Velmi často se můžete setkat se zvlněnými kotouči, občas s nepravidelným brzdným účinkem nebo nefunkční parkovací brzdou. Zlobí displeje palubních počítačů a rádia, známé jsou poruchy centrálního zamykání. Mnoho vozů má vytlučené čepy přední nápravy a tlumiče, někdy i spojku na konci životnosti.



Astra F, zachovalé kombi, názor Jindřicha Kottka autokrosového veterána: První generace Astry má mezi motoristy punc solidního auta, po designérské stránce už zaostává. Podle mě je ale kombi vzhledově nejzdařilejší oproti dalším karosářským verzím stárne vůz pomaleji. Vůz, který jsem testoval se navíc může pochlubit výborným stavem, takže pozornost zájemce o ojetý kombík přímo přitahuje. Pravda že na laku se pozná že s ním majitel navštěvoval kartáčovou myčku, ale nenašel jsem na něm žádné větší šrámy. Potěšil mě také interiér který působil jako nový. Motor své nezapře 55kW prostě pro kombi není mnoho. Pokud není automobil naložen motor pro běžnou jízdu z místa A do místa B stačí. Při větším zatížení se ale Astře za plynem moc nechce. Výtku nemám k brzdám ani k jízdním vlastnostem, které i přes konstrukční stáří vozu hodnotím stále jako lepší průměr. Auto se chovalo naprosto předvídatelně na kvalitní silnici i rozbité dlažbě. Držení stopy při rychlém průjezdu zatáčkou nebylo špatné. Myslím, že prakticky smýšlející motorista hledající dostupné kombi bude s tímto vozem spokojen.

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/44_astra14.jpg[/ehs]

[ehs]http://www.opelclubrenbau.cz/e107_plugins/content/images/image/44_astra15.jpg[/ehs]


Astra G , názor Petra Suchánka manažera prodeje AAA AUTO: Druhá generace Opelu Astra dostala interní označení G. Mezi ojetinami platí tyto vozy za velmi oblíbené zejména díky zdařilému designu, prostornosti, živím motorům a nadprůměrným jízdním vlastnostem. Také zde jsou lepší volbou motory benzínové, i když agregáty DTI nepovažuji za špatné. Zážehové pohonné jednotky totiž potěší výbornou pružností a příznivou spotřebou. Zejména pro šestnáctiventilovou šestnáctistovku o výkonu 74 kW mám pouze slova chvály. Starý osmiventilový motor 1,6 / 55 kW, který pochází ještě z první generace , se v géčku objevoval pouze z počátku výroby. Po výkonové stránce proti novým motorům značně zaostává, proto bych raději sáhl po šestnáctiventilovém agregátu. Z nejčastějších závad si dejte pozor na špatné těsnění oken, kterým proniká voda do interiéru, a závady jejich elektrického stahování. Známá jsou také opotřebovaná ložiska kol, koroze výfuku či problémy s centrálním zamykáním. Vznikají i vůle v silentblocích předního stabilizátoru.



Astra G, škoda motoru, názor Jindřicha Kottka autokrosového veterána:Astra g se mi moc líbí. Praktické kombi ve výborném stavu by nemělo chybu kdyby bylo vybaveno silnějším motorem. Osmiventil 1,6 má dost práce i s vozem obsazeným dvěma pasažéry, nedovedu si představit táhlé stoupání s naloženým zavazadelníkem. Přestože je auto vybaveno stejným motorem jako Astra F, zde mi přijde hůře zajetý. Na druhou strany je znát lepší odhlučnění agregátu. Kromě výkonu pohonné jednotky, ale nemůžu povedenému kombíku nic vytknout. Podvozek dobře tlumí nerovnosti a držením jízdní stopy v zatáčkách se vůz řadí jednoznačně k nadprůměru. Jediná chybička na stavu a vzhledu automobilu se nachází v interiéru. Zde jsem totiž odhalil poškozenou manžetu řadicí páky, což je pro Opely typické. Německá automobilka zkrátka šetřila na kožence a takhle to dopadlo. Až poslední modely automobilů s bleskem ve znaku mají manžetu z odolnějšího materiálu. Pochválit musím brzdy a pohodlná sedadla. Těm by ale prospělo výraznější boční vedení těla.

Zdroj časopis Svět motorů.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0423 sec,0.0198 z toho dotazů.