• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Meriva :: MERIVA :: Meriva elektrika :: Re: Přídavná světla pro denní svícení (LED)
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Tonda
Odeslal: Monday 15 March 2010 - 14:01:00
Má někdo zkušenosti s připojením LED světel pro denní svícení???
Potřebuji poradit, kam jednoduše připojit v motorovém prostoru (motor Y17DTi) napájení těchto světel+12V po zapnutí zapalování (svorka 15).
Poslední odpovědi
TOMdesign
Odeslal: Tuesday 16 March 2010 - 09:03:59

McJOHN: u Audi, při rozsvícení potkávaček se intezita svitu denního svícení sníží a v tu chvíli to plní funkci parkovaček, neboli pozičních světel... proto to svítí pořád...
freez
Odeslal: Monday 15 March 2010 - 21:29:01

Schema elektroinstalace máš ? myslím že podle něj bys to měl vymyšlené hned ne ? osobně vím jen o jednom člověku co má na Merivě dodělané denní svícení led, ale nejsem si jistej jestli si to nedal někam zapojit.
Tonda
Odeslal: Monday 15 March 2010 - 21:04:39

Děkuji za perfektní rady. Umístění a funkce je mi plně známa!!!!!
Pouze jsem chtěl praktické poznámky k připojení na el. instalaci v motorovém prostoru, abych se nemusel hrabat ve svazcích!!!!
Tak to bude pro mne o něco pracnější, až vysvitne sluníčko, tak se dám s multimetrem do hledání.
JOB
Odeslal: Monday 15 March 2010 - 20:51:33

Když pominu co je psáno ,tak to prostě zapoj přes relé aby jsi docílil vypnutí denních světel při zapnutí potkávacích.

Proč nevyužiješ origo denní svícení kterým Meriva jistě disponuje ?
McJOHN
Odeslal: Monday 15 March 2010 - 20:31:43

Když už to tu probíráte. Nedávno jsem hledal jak to vlastně má oficiálně být a našel jsem toto...

S povinným svícením po celý rok vídáme na silnicích všelicos. Poloslepá auta i auta s rozsvícenými světly dálkovými. Bohužel jen velmi pomalu se rozšiřuje používání "světel pro denní svícení".

To je často zaměňováno, bohužel i některými značkovými servisy a prodejci výbavy, za automatické rozsvícení běžných tlumených světel, která musí svítit spolu s dalším osvětlením.
Světlo pro denní svícení musí být homologováno podle EHK/OSN č. 48 a je určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn".

Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.

Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
. Na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel.
. Umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla.
. Vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm).
. Světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí.
. Při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout.

Řádně homologovaných světel pro denní svícení je již k dostání několik typů a tvarů, v cenách od cca 1500 Kč (halogenové) až po cca 3000 Kč (LED).

Pozor na nejrůznější neschválené modely, většinou polské a čínské výroby, které se objevily v cenách 500 až 900 Kč. Ty nesplňují požadavky EHK/OSN č. 48, které předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb.

Zdroj: ÚAMK

Nicméně, všiml sem si, že výrobci to montují v podstatě s rozporem s naší vyhláškou. A je jedno jestli to je Audi, Škoda nebo VW a možná i jiní. Jim totiž denní svícení svítí i s hl. světly.




pro Tondu: z toho vyplývá, že zapojení není jen o tom na které +12V ony LEDky zapojit. Tím tě však od toho neodrazuji
Ondre
Odeslal: Monday 15 March 2010 - 19:58:26

hlavne dneska byla na dalnici docela slusna vanice, predjizdel sem novyho superba a pan si myslel ze kdyz ma zapnuty denni sviceni, ze mu sviti aji zadni svetla. uzasna vec, tohle sviceni, hlavne z koncernu fauve
Martas
Odeslal: Monday 15 March 2010 - 19:41:11

Ted jiste kazdy oceni jak je to fajn kdyz proti Vam potme jede auto, ktery sviti normalnima tlumenyma a zespoda docela slusne oslnuji uzasne silne svitive 21W LED. Vzhledem k tomu ze cim dal vic lidi si tohle porizuje aniz by to zapojilo tak jak se ma (aby to zhaslo pri zapnuti hlavnich svetel) tak je to opravdu fajn, protoze to nejde nijak seridit aby to nesvitilo nahoru.
JOB
Odeslal: Monday 15 March 2010 - 19:34:07

Já trochu odbočím - Fakt se vám to na těch autech líbí ? Nebo máte nějakej rozumnej důvod proč ?

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1462 sec,0.0919 z toho dotazů.