• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: vectra tuning :: Re: jak snížit spotřebu
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Jiřik
Odeslal: Sunday 25 April 2010 - 20:32:53
Tak se zase hlásím. Dost mě pálí, jako ostatně asi víc z Vás otázka spotřeby zážehového motoru slušného výkonu. Takže je několik možností- snížit pohotovostní hmotnost auta (o tom už zde bylo napsáno dost), jezdit méně (:-)), přejít na LPG, což není snížení spotřeby v pravém slova smyslu, nebo : ZLEPŠIT TERMICKOU ÚČINNOST MOTORU. A právě touto problematikou se teď zabývám, kdo zjistí nějaké užitečné odkazy, prosím vyvěste sem. Pište své názory a náměty.
Tak tedy: pokud zvažujeme konstantní časování a zdvih ventilů, z továrny naladěný průměr a délku sání, které má v určitém režimu (největší torque) dokonce mírně rezonanční efekt přeplňování, jaksi naladěný výfuk, jsou zde další možnosti, jak pracovat na vylepšení.
Poslední odpovědi
Jiřik
Odeslal: Tuesday 12 October 2010 - 13:50:13

Ahoj lidi, jaké máte zkušenosti se svíčkama se středovou elektrodou ze stříbra?
Dle tabulek u BRISKu tomu stačí mnohem slabší napětí k přeskoku jiskry, tzn. prakticky by to mělo mít vliv hlavně na chod zastudena a pravidelnější volnoběh. Zkoušel je někdo?
Jiřik
Odeslal: Thursday 13 May 2010 - 13:12:37

Je to STAG 300+, prý nejrychlejší řídicí jednotka, dá mi tam nějakou silnou rouru z nádrže k reduktoru a reduktor prý do 250 koní. Ale i tak říkal, že mu ten motor asi dá zabrat, asi je to tím obrovským sáním a vysokými otáčkami max. krouťáku (vážně nevím jak by dělali motor z type-R). Jasně dolaďovat se bude, pro začátek mi bude stačit sériovej výkon, pak budu laborovat klasicky s odstraněním restriktoru na throttle body.
vrgadaa
Odeslal: Wednesday 12 May 2010 - 16:23:12

tot otazka jde nejde, vsechno jde, kdyz se chce-jen je to mnohohem mensi kseft. To o V6 mi plynari tvrdili taky, ze jedine sekvenci a pak jsem par lidi s nasavanou V6kou videl jezdit. Totez i o C26NE mi tvrdili v jednom lpg servise, ze to v zadnym pripade nejde, protoze sani je prilis objemny a vpredu uz je plastovy kus. Dokud jsem si na netu nenasel na ebay zepar nasavanych kousku i s fotkami-fakt je, ze ten plast vpredu se opravdu roztrhl.
...
Ale verim, ze sekvence muze uz byt dnes dobre reseni, prukopnicke pocatky, ktere jsem si vyzral, jsou uz pravdepodobne minulosti a dnesu z tu sekvenci mozna umi plynari udelat. A fakt je, ze i ceny sekvence klesli, vypocetni vykon ridicich jednotek je jinde, vstriky budou delany tak, aby sly menit po jednotlivych kusech a ne komplet. Takze asi jo do novejsiho auta to asi opravdu patri, pac rozthly plastovy sani, ci znicena vaha vzduchu za to opravdu nestoji. A tim, ze nemuzes laborovat s venturiho trubici te trapit nemusi. Zvol nejaky system, kde ti k tomu daji software a interface a budes spokojene ladit delky a casy vstriku:-)
Jiřik
Odeslal: Wednesday 12 May 2010 - 12:15:36

No, ve vetšině případů máš pravdu, ale tímto zůžením sání stoprocentně klesne výkon a to v řádu desítky procent. Samozřejmě porovnávat přepnutím na benzin nemůžeš, ten úzký průchod je tam stále. Možná to jede na benzín výkonově ještě hůř, poněvadž nasátý plyn má větší objem, než vstříknutý benzin. Ale aktiva převažují!
Toto já žel nemohu řešit, protože můj motor NELZE přestavět na nasávané LPG
-včera to pro mě bylo jak studená sprcha, použiju jen toroid a jdu do STAGu 300+
Mechanik řekl, že to vyladit NELZE, že by měl dřív ožehnutej obličej. Ecotecy jdou, ale můj 20XE ne.
Takže jestli někdo chce BRC Just komplet předek, pište:
Email
vrgadaa
Odeslal: Monday 10 May 2010 - 22:39:53

ta to opravdu nevim. Predstavuji si to jakao nejaky zuzeni uvnitr, aby se to smychalo dohromady se vzduchem a tuto cast povazuji za bezproblemovou.Respektive, co si pamatuji nejake diskuse, laborovani s venturiho trubici nic rozumneho neprinaselo. Pokud to nejede naplno, tak zpravidla nestaci vykon reduktoru vyparovat plyn
Jiřik
Odeslal: Monday 10 May 2010 - 19:33:38

Díky Ti za příspěvek, je to poučný. Mixem mám na mysli místo, kde Ti ústí plyn do sání. Je to takovej reduktor, kterej dost zásadně snižuje průchodnost vzduchu. Ten směšovač o kterym píšeš je jasnej- ten má danej max. výkon průchodem plynu skrz něj. Taky je to na něm vylepené (já mám na něm 100kW) Takže se ptám- jakej průměr mixu?
vrgadaa
Odeslal: Monday 10 May 2010 - 17:06:38

priznam se, ze nevim-nechal jsem to na plynarich, u sekvence to pri max vykonu vadlo-asi neco nestihalo, u koupeneho dualramu 24v tam byla obrovska kraksna a nikdy nebyl zadny problem. U dvoulitru to nema cenu resit a ted mi tam do c26ne 110kW dali neco docela malyho a ukryli to tak sikovne, ze jsem si zatim ani neprohledl, jak to napojili-ale dobre je to prvni omega, ktera slusne topi i s LPG. A i kdyz je to pomerne maly-tak to stiha i maximalni vykon. Uz umeji udelat, teda pokud se bavime o to bazmeku do ktereho jde voda z topeni, tyto udelatka docela maly a se slusnym vykonem.
...
Co se tyka startovani primo do LPG-nedoporucuji. Jednou mi to skarede trisklo zrovna pri startu a parkrat mi to pri rychlem prepnuti ci nastartovani na LPG zamrzlo. A pak to nechce cca 5 minut nastartovat na zadny palivo ani na ten benzin-tak je to doblbly.
...
Optimalni je nastartovat na benzin a pak, az ma rucicka teplomeru nepatrnou snahu se odlepit od kolicku prepnout na LPG. Protoze me prepnuti neni jak u sekvence plynule, tak soucasne sundam nohu z plynu, aby to neskublo. Kdyz dojizdim prepinam na benzin a motor vypinam v chodu na benzin. Delam to jako prevenci, abych omylem nestartoval na LPG a i s iluzi, ze od benzinu zustane ve vyfuku min vody. MIsto sledovani rucicky teplomeru si je vhodne na znamych trasach vytipovat body, kdy prepnou-napr. za touhle krizovatkou. V lete je to samozrejme mnohem lepsi
...
Nasavany(BRC) LPG byl v 24v trilitru 9. rokem a pokud to trisklo, tak vetsinou pri prudke zmene rezimu, typicky podrazeni za 3 a plnej kotel s razantnim dupnutim na plyn, no a pak pri startech omylem primo do LPG.
...
Mivaval jsem povolene sponky na sani, aby se to melo kde rozojit. C26NE mi triskla jen jednou, ale vzala se sebou ten plastovej predek, sice jsem si sehal na aukru nahradni, ale dal jsem tam kus sani udelany z odpadnho novoduru (2kusy zasouvajici se do sebe), ale uz to netrisklo.
Jiřik
Odeslal: Monday 10 May 2010 - 16:22:36

Hele, s tímhle se na plyn dá i startovat, já vím nedoporučuje se to. Jen mi prosimtě napiš, jaký máš průměr mixu u těch šestiválců, co jsem koukal na katalogy mixů, tak na můj motor je vnitřní průměr 40mm (váha má 60, klapka 68), z čehož vyplývá, že to bude mít i těch 100kW horko těžko.
vrgadaa
Odeslal: Friday 07 May 2010 - 07:04:55

tak vitej v klubu, v lete budes urcite spokojen, v zime uz asi ne, pokud jezdis 5minutovy trasy, tak se to nestihne ohrat a budes jezdit na benzin. Je fajn, ze uz se nemusi vozit rezerva

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1049 sec,0.0567 z toho dotazů.