• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira ostatní :: Re: přestavba na lpg
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
marek
Odeslal: Sunday 17 October 2010 - 22:12:19
Mám Zafiru s motorem 1.6 16V a chci jít do lpg, bohužel v servisu mi to moc nedoporučují, že prý to tento motor moc dobře nesnáší, má někdo nějakou zkušenost? Děkuji za info.
Poslední odpovědi
Host
Odeslal: Tuesday 17 January 2012 - 21:28:25

Legend napsal ...

Jara napsal ...

Legend: Jaká a kde je uložená nádrž? Jakou jsi použil sestavu? Díky.

Jde o sekvenční systém Stag 300-Plus a nádrž je toroidní místo rezervy, rozměr 650x200. Akorát se jedná o Vectru C, takže v Zafiře bude umístění řešené jinak, mám pocit že bude LPG nádrž pod autem (není to problém, takhle to má řešené např. Xantie), protože v kufru jsou zaklopené sedadla.

Joj, to je asi to, co jsem chtěl vědět
Díky
Legend
Odeslal: Tuesday 17 January 2012 - 20:29:17

Jara napsal ...

Legend: Jaká a kde je uložená nádrž? Jakou jsi použil sestavu? Díky.

Jde o sekvenční systém Stag 300-Plus a nádrž je toroidní místo rezervy, rozměr 650x200. Akorát se jedná o Vectru C, takže v Zafiře bude umístění řešené jinak, mám pocit že bude LPG nádrž pod autem (není to problém, takhle to má řešené např. Xantie), protože v kufru jsou zaklopené sedadla.
Jiřik
Odeslal: Tuesday 17 January 2012 - 14:42:39

Jardo,
máš pravdu, že rozdíl spotřeby mezi BA a LPG je hodně o kompresním poměru. Pokud má motor 10,5:1 a víc, je skutečně reálný nárůst jen do 10%
Já měl například město psané 10,2 jezdil jsem tak za 10-10,5 benzínu
a s LPG dokážu stejný režim jezdit za 10,5-12 litrů bez nějaké námahy.
Je dobré totiž také seřídit jak jsem někde psal adaptaci směsi podle teploty,
protože zhruba mezi 30-60 stupni (voda v motoru), což je běžná teplota na krátké pojížďky je LPG jaksi "výživnější" než benzín a je dobré jej v tomto režimu ochudit (u mého motoru to vychází tak o 3%). Zde nejde o spotřebu,
kterou tímto ušetříš, ale o mapu v benzínové jednotce, která se krásně upraví a motor má daleko lepší parametry hlavně ve zmíněném režimu.
Jestli má někdo zájem, napiště co máte za jednotku, seřídím \Vám to
JardaB
Odeslal: Tuesday 17 January 2012 - 14:21:05

Jo, je potreba kalkulovat s tim, ze to o 20% vic sezere na plyn a kdo rika neco jineho, keca. To je dano fyzikalnimi zakony, leda, ze by se zvysila komprese - coz by asi slo dobre jen u turbomotoru. Taky dalsi naklady - STK, revize, obcas porucha, filtry... je potreba zapocitat.
Jiřik
Odeslal: Tuesday 17 January 2012 - 14:13:11

Rádi bychom se já a Legend seznámili s někým, kdo má dlouhodobou spotřebu LPG v normálním autě (žádný nákupní tašky) jednocifernou
vrgadaa
Odeslal: Tuesday 17 January 2012 - 13:27:22

2sekvence, 4 nasavane a me zkusenosti jsou tak 50 na 50, tj. jedna sekvence priserna, druha na turbomotoru dobra a totez nasavane plyny, strasne zalezi na plynarich, jak to udelaji. To, ze prepocet i po zavedeni dane, nevypada zatim nijak katastroficky, neznamena, ze si treba stat nesmoci a nezatne drapkem i jinde nez na bruselske dani. Ci-li, musi to clovek zvazit, ma-li vetsi najezd-porad se to oplati. Ted urcite, v ramci konkurencniho boje ma moje cerpacka stale LPG za 15,20Kc/litr, spotreby mych strepu jsou dvouciferne-spokojenost
Jara
Odeslal: Tuesday 17 January 2012 - 13:19:27

Legend: Jaká a kde je uložená nádrž? Jakou jsi použil sestavu? Díky.
Legend
Odeslal: Tuesday 17 January 2012 - 11:55:17

Mám zkušenost s motorem Z18XE přestavěným na LPG, plyn byl namontovaný při 224.000 km, teď má 430.000 km a pořád běží a dlouhodobou spotřebu má 10 litrů LPG, to se už vyplatí docela dost. Na benzín by měl motor spotřebu dejme tomu 8 litrů, takže provoz na benzín vyjde 2,80 Kč/km a na LPG to činí 1,7 Kč/km. Na mnou udávaném vozidle se jen na palivu po tolika km ušetřilo 226.600,- Kč, ale to asi každej jen tak nenajede za 2 roky, kolega s tím jezdí taxi Co se týká motoru, tak už od začátku žere olej, okolo 1 litru na 1000km a poslední dobou častěji odchází svíčky, zanášejí se nějakou bílou kamennou látkou, tak to je asi jediná závada, co se projevuje, je to asi tak posledních 50tis km.
JardaB
Odeslal: Tuesday 17 January 2012 - 10:43:58

Jak na to koukam, zdrazeni 8euro na GJ, to odpovida cca :
40 MJ/kg, 0.55*40 = 22 MJ/l, na GJ to mame 45,4 l.
Cili cena litru by mela stoupnout o 8/45,4 = 0.18euro cili 4,40Kc?
To nevypada na takovou tragedii, kdyz si to clovek spocita...

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0893 sec,0.0350 z toho dotazů.