• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor :: Re: Generálka X20SE
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Kubba
Odeslal: Saturday 15 July 2017 - 08:11:56
Ahoj,
chtě nechtě se pomalu pouštím do generálky X20SE (s GO bloku nemám moc zkušeností) a chtěl bych poprosit o radu zkušenější.

Mám motor X20SE, který měl vadu v hlavě (mezi kanálem vody a 4. válcem byla pecka a časem to tam vyrezlo). Motor začal brát vodu přes těsnění. Původně jsem zkusil jen vyměnit těsnění, ale dlouho to nevydržleo (myslím, že totéž udělal původní majitel před prodejem).

Koupil jsem komplet hlavu z C20NE (bez LPG), nechal si původní vačku. Složil to, a po zahřátí mi to teď hodně kouří po oleji (přisuzuji to KO dříkům ventilů a nepřebroušení hlavy).

Můj plán je dát do pořádku první hlavu a zkusit jestli přestane kouřit. Když nepřestane, půjde pak asi ven i blok.

Celkově válce nebyly poškrábané, v motoru nic neklepe. Písty byly od karbonu, jelikož to jezdí na nasávané LPG. Tak jsem to rozpustil petrolejem a svinstvo odsál.

Ad halva
- o kolik je vhodné zbrousit hlavu?
- je potřeba udělat vodítka, ačkoliv nejsou ventily ohlé?
- od koho vzít slušné dříky ventilů, případně těsnění pod hlavu (zatím mám v plánu Erling)
- pokud nejde blok ven a není možnost jej srovnat - položit těsnění na sucho, nebo jej nějak ošetřit?

Ad blok
- nechá se u někoho dnes ještě za rozumný peníz udělat výměna vložek válců, nebo výbrus?

Hádám, že výměna samotných kroužků je spíš riziko a nerad bych pak motor rozebíral ještě na pátý pokus.

Díky za poznatky!
Poslední odpovědi
Kubba
Odeslal: Wednesday 04 October 2017 - 21:18:29

Anonymní napsal ...

X25NE nebo X30NE.


Myšleno X??XE
Anonymní
Odeslal: Wednesday 04 October 2017 - 21:17:22

Ahoj, generálka motoru hotova, cast vybaveni MV6 prehozena.

Potřeboval bych se zeptat, jestli se někomu podařilo aktivovat dodělávaný tempomat na motoru X20SE, X25NE nebo X30NE. Ideálně s jakou verzí kabelu a softwaru.

Příprava kabeláže tam už byla. Přidal jsem čidlo na spojku, páčku. Přes OpCom je vidět, že není aktivovaný. Jinak hardware pasoval bez úprav - nebylo potřeba vyměnit ani lanko.

Tech2 se mi s X20SE ECU nepodařilo rozjet. Nemá to CAN, jen K-line.
Kubba
Odeslal: Friday 18 August 2017 - 20:28:14

ad auto - bude to hybrid motor X20SE ve vyvařené, po předchozím majiteli důsledně vybydlené kastli a drtivá většina ostatních dílů z mojí MV6, kde mě přestalo bavit brát si na každou opravu motoru den volna a jezdit s černým LPG
Kubba
Odeslal: Friday 18 August 2017 - 20:22:57

Pokud se ještě neukáze nějaká patálie s rovinností, tak to bude bomba. Nová hlava z Polska mě stála 180 zlotých + cca 600 CZK provize s dopravou do ČR. Prodejci se se mnou jako s Čehůnem nic řešit nechtělo.

Hlava je skutečně fungl nová, zabalená do originální krabice GM, typ 20SE tedy přesně to, co patří na můj motor X20SE.
Anonymní
Odeslal: Friday 18 August 2017 - 19:03:16

Spíš než ventily bych dal nová zdvihátka. Ta se provozem vymačkávají, ventil zůstane furt ventilem. Jen ho zkotrolovat, vyčistit, a zabrousit proti sedlům.
Mapy z ECU se vymažou odpojením baterie na X minut.
Na kolik vyjde nová hlava? A do jakého auta to je?
Kubba
Odeslal: Friday 18 August 2017 - 13:17:45

Povedlo se a auto dostane nakonec úplně novou hlavu s vodítky z prvovýroby. Zvážím, jestli dát nové ventily a hydra.

Jěště bych se chtěl zeptat - až to bude složené - je nějaký způsob jak vymazat mapy v ECU, aby to s tím motorem nejezdilo z počátku na směs, na kterou se to naučilo na původním stavu, kdy si přicucával vodu?
Kubba
Odeslal: Thursday 17 August 2017 - 09:03:14

Nakonec to dopadlo tak, že jsem nechtěl vytahovat blok z auta. Takže průplach všeho, ale kroužky nebyly polámané, tak jsem šel cestou nejmenšího odporu a dal opravdu jen ty stírací. Byly docela zapečené. Nasávané LPG udělalo svoje.

Mezi tím jsem dopadl ale špatně s hlavou. Koupil jsem jinou z C20NE a poslal ji známému přes celou republiku, aby ji přebrousil, narazil nová vodítka a přebrousil sedla ventilů... přestal mi brát telefony a hlavu prostě nemám.

Našel jsem v Polsku prodejce, co má úplně novou hlavu na X20SE ale ani trochu se mu ji nechce posílat do ČR. Takže sháním někoho s polskou adresou, kdo by byl ochotný za provizi přeposlat
Anonymní
Odeslal: Monday 17 July 2017 - 21:09:19

Jo, ložiska na klice bývají lepší, než ta ojniční. Honování na válcích může být vidět a i tak může být špatná ovalita. Já je, že pokud je tam pěkné zřetelné honování tak doporučuji tam dát kroužky STD - ale až po kontrole ovality. A neznamená, že když je ovalita dobrá nahoře tak musí být uprostřed i dole ve válci. Na to pozor.
Značku doporučit nedokážu.
Mám i informaci od jednoho starýho motoráře, že je dokonce lepší vyměnit jen stírací kroužky a ostatní nechat původní, pokud tam nebyl nějaký průšvih. Údajně protože válec po X tis kilometrech přestává mít po celé délce stejný průměr- tedy že v nějaké části bývá vydřený víc než v jiné a tomu novýmu kroužku se pak opotřebovávají hrany, kdežto starý kroužky už jsou podle toho válce zajetý. Ale to jen pro info, já to tak nezkoušel, možná na tom ale něco bude.
Kubba
Odeslal: Monday 17 July 2017 - 19:22:33

Známý je schopný dosáhnout na cenu 800 Kč za výbrusový píst, ale nevím nic o jejich kvalitě. Naštěstí to vypadá, že tato varianta nebude potřeba.

Hlava je už na cestě do dílny, kde udělají vše potřebné (srovnání, vodítka, zbroušení sedel, ventily, dříky).

Na všech válcích jsou pořád vidět pozůstatky honování. Koukal jsem na ložiska na uložení kliky a vypadá slušně, taky sacím sítku žádná struska. Takže zkusím dát nové kroužky.

Nějaké doporučení na výrobce kroužků?

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0440 sec,0.0152 z toho dotazů.