• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira elektrika :: Re: Po výměně oleje a filtrů u Zafiry 2,0 DTI začala svítit kontrolka (žluté autíčko + klíč)
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
jc
Odeslal: Saturday 15 July 2006 - 10:33:45
Dobrý den,
ve čtvrtek jsem si nechal vyměnit olej + filtry v neautorizovaném servisu. Odpoledne po převzetí auta se mi asi po minutě rosvítila žlutá kontrolka (elektronika motoru nebo imobilizér nebo a. převodovka). Jelikož jsem asi před půl rokem měnil žhavící svíčky, kdy po startu svítila tato kontrolka taky, tak jsem závadu ve špatném žhavení vyloučil. Zajímavé je , že se snížil i výkon motoru. Včera jsem jsem byl ve stejném servisu opět a na diagnoztice zjistili, že se jedná o krickou závadu č.2 - kod 0400. Do autorizovaného Opel servisu se nedovolali, tudiž neví co to je za poruchu. Někdy se při jízdě stane, že kontrolka na chvíli zhasne. Nevíte náhodou někdo, kde může být problém? Doufám, že to není nic vážného.
Děkuji.
Poslední odpovědi
JardaB
Odeslal: Monday 14 April 2014 - 05:54:37

To mas dyzl s DPF filtrem? Pak by to mohlo byt tim, v opacnem pripade katalyzator mit vliv nebude, leda ze by byl ucpany. Myslim, ze jedine co pomuze je diagnostika.
max
Odeslal: Sunday 13 April 2014 - 21:04:41

Aha svítí mi kontrolka žluté autíčko a klíč když zhasne tak se mi rozsvítí katalysator auto nemá žádný výkon a točí jen 3200ot. Co dělat? Jk se mám zbavit nouzového režimu počítače?
Koupil jsem Zafiru která měla mrtvé turbo tak jsem ho vyměnil a dal jsem vše dopořádku. Vyměnil jsem rozvodový řemen, olej, filtry. Nemaká mi katalysator a svítí mi žluté autíčko s klíčem. Ten co mi to auto prodal odpojil sondu nemůžu najít kabely kam jí mám zapojit. Prostě masakr. Chápu že katík musí fungovat ale kam ho zapojit. za pomoc velmi děkuji
max
Odeslal: Sunday 13 April 2014 - 20:55:25

Aha svítí mi kontrolka žluté autíčko a klíč když zhasne tak se mi rozsvítí katalysator auto nemá žádný výkon a točí jen 3200ot. Co dělat? Jk se mám zbavit nouzového režimu počítače?
Yper
Odeslal: Wednesday 19 July 2006 - 11:04:16

2 Anonymní: ..ve tvém případě postupuješ správně - je to provázané na systém podtlaku - takže někde nětěsnost v hadičkách.
Někdy se to vše bohužel chová dost nepředvítadetně a záludně a změna se projeví ve spojení úplně s něčím jiným - nepochopitelným!
Anonymní
Odeslal: Wednesday 19 July 2006 - 10:48:18

Ales/Yper tak takhle se moje vectra s y20dth chova taky - pokud jedu po dalnici v kolone ustalenou rychlosti ~ pod 110 tak se mi rozsviti, vyspojkuju, prislapnu lehce na brzdu - zhasne. Nova vaha vzduhu, meneny egr (predchozi mel ruplou membranu), ted postupne menim hadicky podtlaku...
Yper
Odeslal: Wednesday 19 July 2006 - 08:03:50

2 Aleš: ..ve tvém případě bych to viděl na vadnou váhu vzduchu a nebo nějaké čidlo snímače otáček - kliky nebo vačky.
Obecně se porucha EGR ventilu projevuje v nízkých otáčkách, takže ten to nebude.
JC
Odeslal: Tuesday 18 July 2006 - 20:24:17

Tak jsem byl dnes v servisu a naštěstí to bylo způsobeno vypadlou hadičkou u nějakého ventilu.
Díky všem za odpovědi a pomoc.
Aleš
Odeslal: Tuesday 18 July 2006 - 19:14:02

Mně se tahle kontrolka rozsvěcuje pokaždé když jedu asi minutu na cca 110 a víc. Neporadíte co s tím? Mám na to kašlat nebo se tím zabývat?
Yper
Odeslal: Monday 17 July 2006 - 12:42:34

U dieselů s ním asi nic neuděláš. Demontuj ho nebo ho tam nechej, ale odpoj ho od přívodu podtlaku, ale nasaď na něj hadičku a udělej pusou podtlak a ten podtlak ucpi jazykem. Pokud podtlak zmizí - prostě nebude držet, tak je v háji membrána a musíš koupit buď nový, nebo alespoň jetý z vrakoviště.
Vždy je ale důležitá těsnost membrány - tzn., že podtlakem dojde k zasunutí dříku do těla EGRu a pokud tam podtlak je, tak dřík musí zůstat zasunutý. Pak, po ztrátě tlaku dřík musí vyjet ven, protože pružina uvnitř ho vytlačí.
Někdy bývá jen zakarbonovaný dřík, takže brání zasunutí.
Někdy bývá také jen vypadlá plastová hadička do EGRu, která od solenoidu přivádí podtlak. Někdy bývá také v některém místě prodřená - plošky - to se dá opravit navlečením silikonové hadičky nebo smršťovací bužírkou.
Každopádně se ti asi kontrolka rozsvítí tehdy, když motor bublá na volnoběh a pak svítí až do režimu nějakých 1500-1700 otáček (a v tomto režimu je auto i líné) a pak zhasne a motor jede jak má. Pokud je tvůj styl jízdy (jako můj) v režimu podtáčení, 1500-2500 ot./min, tak pak to působí problémy.
Také zkontroluj všechny ty plastové hadičky, zda některá není vypadlá či netěsná někde jinde i u Vestgatového ventilu u turba - vypadá jako hřib!
Pak dej vědět!

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1224 sec,0.0790 z toho dotazů.