Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Meriva :: MERIVA :: Meriva motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Motor Z1,6XE Jede na tri válce |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Jirous |
| ||
Host | zdravím, mám problém,začalo mě jet na tři válce motor Z1,6XE,ztrácí výkon,diagnostika-třetí válec -zapalování.Vyměnil jsem zapalovací modul a stále stejné.Poradí někdo,co to může být??? Děkuji Jirous | ||
| |||
dada |
| ||
Host | přidřené ventily ve vodítkách....když ho vytočíš tak jede ok? | ||
| |||
dada |
| ||
Host | mě to taky dělalo, ve vyšších otáčkách ok, je to docela drahá sranda. Lištu mi vyměnili a nic, pak jde hlava dolu, orovnat, profrézovat vodítka. Pokud jdou ventily vyčistit tak ok jinak vyměnit. Pak vyměnit gufera na ventilech. Když máš kliku tak se vejdeš do 12tis. Já měl v řiti i kroužky takže ještě ty a bylo to celé i s novými ventily asi za 24tis. Pokud ti končí rozvoďák tak nechat udělat s tím, je to jedna práce a něco se ušetří. Jinak mě to i po kroužkách bere tak litr oleje na 2500km. Je to asi daný ovalitou válců......halt opel má ztrátové mazání ![]() ![]() | ||
| |||
Madalv |
| ||
![]() Uživatel #1956 Registrován: Sunday 03 January 2010 - 11:37:10Příspěvků: 16 | Ahoj, mám přesně ten samý problém - teď to řesím. A hlavně mám ten samý válec... | ||
| |||
Patrik |
| ||
Host | Mam ten samy problem,akorat ze mi to dela obcas.Kdyz pridam plyn,tak mi zacne blikat kontrolka spatne spalovani.Tak jsem jel na diagnostiku a tam zjistili,ze mam problem na 4valci.Rekli mi,ze to muze delat vice veci.Tak jsem vymenil civkovy modul a delalo to porad.Tak jsem vymenil svicky original,ktere tam patri a na chvili to prestalo,ale pak se to zase objevilo.Kdyz jsem se podival na svicku,tak byla trochu cerna,ale ne od oleje a zakarbonovana.Tak si myslim,ze to muze delat uz jen vstrik.Zkusim ho vymenit a uvidim. | ||
| |||
Madalv |
| ||
![]() Uživatel #1956 Registrován: Sunday 03 January 2010 - 11:37:10Příspěvků: 16 | no zkus to... ja se dnes nebo zitra opravdu dozvim co to bylo... zkus si taky zmerit ten tlak, jestli ti nekde nepoklesl... a co diagnostika - co ti to hlasi? | ||
| |||
Patrik |
| ||
Host | Na diagnostice se jim objevilo špatné spalování na 4válci. Nepřišel jsem na to, tak to dávám do Oplu a uvidím co mi tam zjistí. Dám pak vědět co to bylo. | ||
| |||
dada |
| ||
Host | držím palce, mě řekli, že se ventily přidírají protože motor nevytáčím, když pochopili jak jezdím tak mi řekli že je to tím že to moc vytáčím.... ![]() | ||
| |||
freez |
| ||
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition![]() ![]() Uživatel #316 Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24Příspěvků: 1620 | Dobrý den ve spolek ![]() Motor Z16XE r.v. 2000 (Opel Zafira) najeto 125 tis tacho (možno více dle stavu auta a motoru myslím že má kolem 200 tis) Motor má nepravidelný chod na Tři válce a svítí kontrolka motoru, závada začala tak, že při jízdě se rozblikala kontrolka a byl odpojen jeden z válců (vstřik a zapalování) po znovunastartování vše v pořádku , jenže problém se opakoval čím dál častěji a nyní je motor ve stavu takovém, že jde velmi těžko nastartovat (pomůže přidání plynu) nedrží otáčky , stále jde na tři válce a svítí kontrolka, ale diagnostika nehlásí nic. Při prvním problému před několika měsíci načetl autorizák závadu "nedostatečný tlak paliva při nízké hladině v nádrži" po výměně palivového filtru byl chvilku klid a od té doby byl moto rhorší a horší až do stavu v jakém je teď. Co jsme vyzkoušeli: Tlaky na motoru: studený motor 12,12,12,12 , teplý motor 10,10,9,10 zdá se v pořádku. Egr ventil výměna za nový. Vstřiky nekapou jsou čisté a palivo přes ně jde. Přívod paliva od čerpadla v pořádku (dle mě dává tlak naprosto v pohodě) Škrtící klapka komplet vyčištěna od karbonu. (na můj vkus jde při pohledu proti světlu vidět dost škvír na klapce) Zapalování na liště odzkoušeno (ale mimo tlak) venku všechny svíčky jiskru dávají. Odpojení lambda sond (žádný rozdíl) po úplném vyjmutí sondy ven situace malinko lepší, následné odpojení výfukového potrubí za katem, při studeném motoru malinké zlepšení po nasazení zpět se motor víc přidusil. Výfukové plyny za posledním koncovým dílem divně smrdí (jak vypálená petarda) Divné je, že ač svítí kontrolka, tak motor nejde v nouzáku, jde vytočit normálně do 6 tis ot. Při odpojování vstřiků se nám nepodařilo zjistit stoprocentně, že by nějaký vyloženě nešel , resp motor se hádá pořád stejně ať člověk odpojí ten či onen vstřik, možná u prvního válce byl trochu rozdíl , motor více vibroval. Už nevíme co zkusit dál. Osobně mám podezření na lištu zapalování a nebo přidřený ventil, jenže tlaky na to zrovna neukazují i když to nemusí být rozhodující. Má někdo ještě nějaký nápad, mě už nenapadá ani prd . Díky všem za rady. Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Nikde nevidim jestli probehla diagnostika jeste pozdeji nez ta prvotni s tlakem paliva, ta by vzhledem k tomu, ze sviti kontrolka mohla neco napovedet. Zkusil bych vyndat jednu svicku a pak nastartovat jestli se to nezlepsi a rozpojil vyfukove potrubi pred katem (oboje by pomohlo pokud by byl vysypany a pricpany). | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |