• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
mírný pokles výkonu okolo 2500 ot
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
p.s.
Saturday 26 June 2010 - 19:34:10 Citovat
Host
zdravim mám dotaz na zafiru 2.2 dti 2003
při akceleraci vozu dochází okolo 2500 otáček k mírnému poklesu výkonu jakoby vypadlo turbo ale vzápětí se auto rozjede jak má a jede normálně
byl měněn ventil turba leč tento podivný pokles nezmizel diagnostika nic nehlásí
nemá někdo podobnou skušenost?
a druhý problém auto projelo myčkou a asi po dvou km se rozsvítila oranžová kontrolka a vúz umřel odtáhli sme ho píchli na diagnozu a ta hlásila čidlo kliky a čidlo vačky leč poté co sme druhý den přišli k autu v pohodě sme ho natočili a vůz od tý doby normálně jezdí zajímalo by mě kam ta voda mohla natýct a co kde skratovala?
předbežně sem to prohlížel a přístup je víc než tragickej dostat se na něco je rozebrat tak půl auta děkuji za reakce
p.s.
Saturday 26 June 2010 - 20:21:33 Citovat
Host
tak sem trochu patral a zdá se že naši slovenští kolegové mají podobné problémy
že by váha vzduchu?
Odkaz
Ondre
Saturday 26 June 2010 - 22:07:19 Citovat
ondre
Uživatel #1234
Registrován: Friday 24 August 2007 - 15:54:08
Příspěvků: 196
jj, zkus vymenit vahu vzduchu. u nas to melo podobnej prubeh. u tohodle motoru se da vymenit jenom cidlo vahy. nemusi se menit cela.

Škoda Kodiaq 2,0 TDi, 140 kW (2019)
Zetor 5245, čelní nakladač (1986)
Aprilia RS50, 6,2 kW (2007)
MTB MRX 27,5" (2019)

OFF
Opel Zafira D 2,0 CDTi, 125 kW (2017)
Opel Vectra C 1,9 CDTi Caravan Elegance, 88 kW (2008)
Nissan Navara 2,5 Di D22, 98 kW (2003)
Opel Astra H 1,7 CDTi Caravan Cosmo Sport, 92 kW (2008)
Opel Zafira A 2,2 DTI (2002)
Opel Vectra B 1,8 16V (1996)

Tučapy
csala
Tuesday 29 June 2010 - 14:40:58 Citovat
Host
p.s. napsal ...

zdravim mám dotaz na zafiru 2.2 dti 2003
při akceleraci vozu dochází okolo 2500 otáček k mírnému poklesu výkonu jakoby vypadlo turbo ale vzápětí se auto rozjede jak má a jede normálně
byl měněn ventil turba leč tento podivný pokles nezmizel diagnostika nic nehlásí
nemá někdo podobnou skušenost?
a druhý problém auto projelo myčkou a asi po dvou km se rozsvítila oranžová kontrolka a vúz umřel odtáhli sme ho píchli na diagnozu a ta hlásila čidlo kliky a čidlo vačky leč poté co sme druhý den přišli k autu v pohodě sme ho natočili a vůz od tý doby normálně jezdí zajímalo by mě kam ta voda mohla natýct a co kde skratovala?
předbežně sem to prohlížel a přístup je víc než tragickej dostat se na něco je rozebrat tak půl auta děkuji za reakce

Ahoj p.s.
Najprv k tomu zateceniu snimacov po umyti auta:
Snimac vacky pri motore DTI nie je, ale je tam Snimac uhlu natocenia klukovej hriadele, tiez iny nazov tohto snimaca je Snimac polohy klukovej hriadele. Nachádza sa vo vstrekovacom cerpadle a zatiect urcite nemoze.
Druhy snimac s nazvom Snimac otacok klukovej hriadele, alebo tiez iny nazov Snimac hornej uvrate klukovej hriadele sa nachadza pod chladicom oleja a je prichyteny jednou skrutkou na bloku motora. (Chladic oleja je pod filtrom oleja). Tento snimac ma 48cm dlhy kablik a je ukonceny trojpinovym konektorom. Konektor je kvalitneho a hlavne tesneho prevedenia. Nachadza sa vpravo od filtra oleja. A teraz to hlavne: auto s vadnym snimacom otacok normalne nastartujes. Bezi sice v nudzovom rezime, ale bezi. Pri vadnom Snimaci otacok si riadiaca jednotka berie nahradne udaje o otackach zo Snimaca polohy klukovej hriadele. Ak je naopak vadny Snimac polohy klukovky, vtedy auto nie je mozne nastartovat.
A este k tej diagnostike - vlastna diagnostika Riadiacej jednotky cerpadla a Riadiacej jednotky motora nedokaze diagnostikovat problem v Hydraulike vstrekovania. Vtedy hadze nezmyselne hlasky, ako napriklad "Vadny snimac polohy klukovky".
Nechcem Ta strasit, ale zacni pomaly setrit na nove cerpadlo. Pokial tam mas este VP44 typ PSG5 (jeden konektor na riadiacej jednotke cerpadla), tak take cerpadlo je po elektrickej stranke opravitelne.
Pokial uz mas typ VP44 PSG16 - to znamena s dvomi konektormi na riadiacej jednotke cerpadla, tak tieto cerpadla zatial opravitelne nie su, menia sa za nove.
Tym umytim motora si mozno schladil teleso cerpadla a nieco sa zmenilo po hydraulickej stranke. Asi uz je vydrata skrina cerpadla. Kolko mas najazdenych km? Vyrobca Bosch udava zivotnost tohto cerpadla 150 tisic km. Normalne odchadzaju okolo 200 tisic km. Mne vydrzalo 235 tisic km, ale desiatky tisic km pred smrtou auto nemalo vykon (zrychlenie na 100km/hod namiesto udavanych 12 sekund bolo 15 sekund). Ciastocne tomu pomohla nova vaha vzduchu, ale to len z pohladu plynulejsieho zatahu.
Este napis, ci uz mas vymenene prepadove hadicky na vstrekovacoch, ci ti nepada nafta po dlhsom odstaveni, ci ti niekto menil predvstrek na cerpadle, ci ti dobre startuje pri poloteplom motore a jake mas namerane zrychlenie na 100km/hod.
Pripadne porovnat pruznost motora s podobnym autom napriklad zo 60 na 100km/hod pri zaradenom 3. prevodovom stupni.
Dalsia moznost je nechat si zmerat tlak na vystupe vstrekovacieho cerpadla.
Auto ti este spusta km chodit bude, ale tiez nemusi, preto je cas to v nejakom predstihu diagnostikovat.
A mozes si gratulovat, ak je to len nejaka blbost.
A hlavu hore, je to len auto
Anonymní
Tuesday 29 June 2010 - 15:36:12 Citovat
Host
auto patří švárovy ja dieslům moc nefandim a když mi volal a popisoval závadu tak mi jako první napadlo čerpadlo zažil sem to na bráchově VB 2L DTI
Jinak vůz projel myčkou motor se nemyl.auto nastartovalo chcíplo pak znova nastartovalo a po cca 2km umřelo a bylo odtaženo.
má najeto asi 135000km.auto bylo servisováno je k němu serviska a na voze je znát že o něj bylo pečováno švára ho má asi 3 měsíce takže krom zapojování alarmu a domontování klece pro náhradní kolo sem na tom ještě nic nedělal.
nafta nepadá po asi 4 denim stání sem ho v pohodě natočil.
při poloteplym i teplym motoru startuje na brnknutí.
co se týče jízdy tahá to až na ten mírný propad okolo 2500ot pěkně
jízdní vlastnosti byly porovnávány s jiným vozem stejného typu a motorizace a schodli sme se že jede líp ta naše zafira
csala
Wednesday 30 June 2010 - 11:22:41 Citovat
Host
No ak je ten pocet km skutocny, tak snad je este cerpadlo po mechanickej stranke OK.
Po elektrickej stranke by to potom mohol byt ten snimac polohy klukovej hriadele. To je jediny snimac, pri poruche ktoreho motor nebezi. Mozno pri umyvani auta v mycke doslo k striekaniu vody cez prednu mriezku na cerpadlo a doslo k jeho schladeniu. Ten snimac polohy klukovky ma konektor hned pod krytom riadiacej jednotky cerpadla a pri zmene teploty sa mozno prejavil nejaky zly spoj na paskovom vodici tohto snimaca.
Este ma napadla jedna vec. Ak by bol vodou vyskratovany snimac teploty chladiacej zmesi, daval by riadiacej jednotke motora nespravny udaj a to udaj o vysokej teplote motora. Lenze tento snimac vie vlastna diagnostika diagnostikovat spravne a taktiez konektor tohto snimaca je vodotesny. Pre istotu ho skontroluj, nachadza sa nad termostatom, su tam dva snimace teploty chladiacej zmesi, jeden je pre riadiacu jednotku - dvojvodicovy, tesny konektor a druhy je pre meranie teploty budikom na pristrojovej doske - jednovodicovy, konektor je len obycajny faston.
Ciastocne znizenie vykonu pri 2500 otackach moze mat na svedomi spominana vaha vzduchu. Vyskusaj to podla Odkaz
Ale pozor, neprezen to, ak je vaha dobra a das tam prilis siroky prstenec, motor moze pri malom zatazeni trhat a pri plnom zatazeni dymi, ale ide jak cert
p.s.
Sunday 11 July 2010 - 13:56:05 Citovat
Host
tak se nám ta závada projevila defitivně a opět za deště vůz klekl byl odtažen a při následné diagnostice se zjistilo že je K.O. čerpadlo. bude se vyndavat a pude na repas.zatim díky ^au
csala
Monday 12 July 2010 - 13:16:00 Citovat
Host
p.s. napsal ...

tak se nám ta závada projevila defitivně a opět za deště vůz klekl byl odtažen a při následné diagnostice se zjistilo že je K.O. čerpadlo. bude se vyndavat a pude na repas.zatim díky ^au

Ak ma repas presiahnut cenu cca 500€, tak radsej kupit nove cerpadlo. Ja som kupil nove za 650€. Ale ja mam este starsi typ VP44 s jednym konektorom na riadiacej jednotke cerpadla.
p.s.
Monday 12 July 2010 - 15:25:29 Citovat
Host
je to jednokonektorový a švára našel nákou firmu v protivíně tak uvidíme co to bude stát
Šiny
Monday 12 July 2010 - 18:11:02 Citovat
Host
Bohužel, dnes jsem zjistil, že čerpadlo je dvou konektorové. Takže problém, repas nelze. Nemá někdo tip, kde sehnat čerpadlo za rozumnou cenu? Nové za ty prachy opravdu kupovat nehodlám __;

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2365 sec,0.1642 z toho dotazů.