Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Omega A hopsá |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Kubba |
| ||
Host | Ahoj, na obzoru se rýsuje problém, takže bych chtěl slyšet názor od zkušenějších. Na Caravanu mi začala hopsat zadní náprava. Hopsá to jen trochu, rychlost hopsání ~ rychlost jízdy. Dál se mi zdá nestejnoměrný účinek tlumičů, při projetí jámy se ustálí jedna strana auta o malinko dříve. Vzhledově všechny díly nápravy OK. Před časem jsem musel dotáhnout spodní šroub na jednom tlumiči, po 3 letech ježdění po D1 se to povolilo. Doprovodné zvuky žádné, v kole rukou nezjistím pozorovatelnou vůli. Samozřejmě jsem šel hned po závaží, vyměnil kola.. ale bez efektu. Teď řeším dilema, co vyměnit. Tlumiče nebo ložiska? Současné tlumiče jsou Monroe nedofukovací, mají najeto určitě přes 50tis km. Díky za názory | ||
| |||
vrgadaa |
| ||
Host | nevim,ale tipoval bych spis ty tlumice | ||
| |||
Stepo |
| ||
stepo Uživatel #2246 Registrován: Saturday 12 March 2011 - 09:13:22Příspěvků: 242 | Tlumice. Idealni je projet s rozumem nejakou zatacku, kde jsou nerovnosti ( hrboly ), se spatnymi tlumici bude mit auto tendenci jit ze silnice a kroutit se. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Jednoducha rada, prvni servis, ktery ma "diagnostiku" na tlumice a hever. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | No jestli mu to hopsa i na rovne silnici, tak to asi tlumicema nebude... Ja popojizdel Omegou zcela bez zadnich tlumicu a to je panove sranda, to bych za chvili mel morskou nemos Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Proto pisu servis kterej ma hever, pokud mu to dela tohle musi bejt nekde neco volnyho ... treba stabilizator a pokud to stoji nas kolech a je to zatizeny nemusi se to projevit. [ Upraveno Thursday 08 September 2011 - 08:25:08 ] | ||
| |||
Ivan.. |
| ||
Host | Zkus ten zadek zvednout a se zvedlými koly nastartovat a nechat na dvojku točit kola,podívej se,jestli něco nekmitá...může to dělat i přidřený kloub poloosy... | ||
| |||
Kubba |
| ||
Host | ok, ten servis zkusím. Už jsem se s mířil s tím, že oprava se nejspíš neobejde bez hydrauliky, takže asi začnu v Pze hledat někoho, komu by se do toho chtělo. ještě mě tak napadá, jak se projevuje únava silentbloků na kardanu? nemohlo by to být tím? Poloosu poznáme asi jen podle toho, když se vyndá, že? ..napasovat to do diferáku je docela sranda. Kolo rozhodně neodskakuje, jako při KO tlumičích. Spíš mi přijde, že stabilizace jde nerovnoměrně. | ||
| |||
D.J. |
| ||
Host | A nemáš náhodou uvolněný tlumič pérování v tom horním uložení? V kufru pod kobercem jsou 2 plechové krytky, každá na 4šroubky. Kontrola s křížovým šroubovákem ti zabere max.5 min. U jedné Omegy jsem viděl už i takový stav koroze, že nosník byl totálně vyrezlý a na tom uvolněném plechu to pružilo, takže se tlumič neměl do čeho pevně opřít. | ||
| |||
Kubba |
| ||
Host | Problém se vyřešil sám - bohužel definitivně. Včera jsem jel po D1, praskl mi airbox a motor nasál štěrk, který padal z kamionu předemnou. Pak párkrát třesklo LPG a výsledkem je nějaká mechanická závada ve spalovacích prostorech. Zvuky hrozné, komprese na dvou válcích.. ..sloužila 23 let věrně, ale asi je na čase jít do nějaké novější Vectry Jinak bych chtěl varovat před odtahovkou Moravskoslezská a.s. ..pokud pominu nekřesťanskou cenu bez DPH, tak se mě pokusili slušně okrást. Ze 40,6 km odtahu se snažili vyrobit 120 km. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |