• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
postupná akcelerace po prudkém sešlápnutí plynu
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
JanS
Wednesday 15 March 2006 - 22:20:57 Citovat
Host
Dobrý den.
Mám Opel Astra F Caravan 1.6 rok výroby 98, motor X16SZR. Mám problém s akcelerací vozu - po sešlápnutí pedálu plynu je rychlost postupně, ale hlavně pomalu vzrůstající - žádný odpych. Na dálnici jedu nejvíše 120-130km/h a dostat se na vyšší hodnotu je hrozná práce pokud zrovna nejedu z kopce.
Mám pocit jako by mi tam působyl nějaký omezovač. Auto se tak dříve nechovalo a dosahovalo běžně 160km/h.
Včera jsem byl na diagnostice motoru u Oplu = tlaky válců - OK, rozvody - OK. Prý po odpojení výfuku je stav akcelerace výrazně lepší. Připadá mi takováto nejistá diagnostika u autorizovaného servisu hodně ošizená - prý možná ucpané výfukové potrubí - rozpadlý katalyzátor, ale z toho jak to podali je také možnost - možná je to něco jiného.... V této konferenci jsem se dočetl, že odpojením výfuku jde výkon o nějakých 8KW nahoru, takže to, že to akceleruje lépe neznamená, že je to výfukem.

Mám dotaz - co by mohlo být ještě příčinou takového líného chování motoru. Palivo používám kvalitní, palivový i vzduchový filtr jsem vyměnil... Dávat jen tak 16000kč za katalyzátor, když to nemusí být příčina, je pro mne hodně velký přepych.
Případně existují nějaké neoriginál náhrady katalyzátorů do 5000kč?

Děkuji za odpověď na alespoň nějakou mou otázku. třeba mi jen napovězte jakým směrem se ubírat a já si to už někde nastuduji.
Martas
Thursday 16 March 2006 - 05:28:46 Citovat
Host
Rozpadly katalyzator je relativne bezna vec. Vnitrek se vypali, rozpadne na kousky ty ze s vzprici a ucpou ti vyfujove potrubi. Obvykle je to slyset zejmena na volnobeh ze ti v potrubi neco "poskakuje" nebo i treba poklepem na katalyzator.

A v tom servisu nedelali diagnostiku ECU resp. nesviti to aspon obcas behem jizdy kontroka ECU ?
dada
Thursday 16 March 2006 - 08:29:20 Citovat
Host
kolik máš najeto? co třeba palivový filtr, vzduchový filtr. A resetnul bych řídící jednotku. Katalyzátory jsem viděl i za 2500,- zavolej ke zralýmu, uměj tam ledacos
JanS
Thursday 16 March 2006 - 08:31:23 Citovat
Host
Neslyším žádný zvuk který by nasvědčoval rozpadlému katalyzátoru a kontrolka ECU se mi zatím během jízdy nikdy nerosvítila - po nastartování zhasne. Auto startuje suprově.
Já to samozřejmě prověřím až bude přijatelné počasí demontáží výfuku, ale protože mi ta diagnostika moc neuspokojila, tak si říkám, že by to mohlo mít i jinou příčinu.

Jak je to s tou problematikou neoriginál katalyzátorů - máte někdo přehled? Měl jsem nabídku koupě katalizátoru z Německa za 80euro, ale zdá se mi to podezřele levné i když nadruhou stranu jsem objevil stránky nějakého prodejce který nabízí katalyzátory na Hondy za 4500kč, takže předpokládám, že by něco takto cenově přijatelné by mohlo být i pro Opla.
JardaB
Thursday 16 March 2006 - 08:41:02 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Katalyzatory se bezne davaji neorigo, normalne se navari na stavajici potrubi misto puvodniho. Do 5 litru by se to melo v pohode vejit. Pokud to rozdelas a bude fakt vysypany, tak bych to vyklepal a dal neresil - aspon do pristiho mereni emisi...
Co vaha vzduchu, pripadne vzduchovy filtr,skrtici klapka atp? Nevazne to nekde na "vstupu" ?

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JanS
Thursday 16 March 2006 - 08:53:49 Citovat
Host
Filtry jsem měnil - paliva i vzduch, ale s tou klapkou nevím - to jsem nikdy nerozebíral. Ta váha vzduchu se dá diagnostikovat? Pokud ano, tak proč by jí v tom servisu neprověřili? Připadá mi, že se člověk musí opravdu spoléhat jen sám na sebe a na lidi kteří mají stejné problémy - zkušenosti. Vždycky to jednou za čas zkusím v servisu a pak se vracím do garáže a oblékám montérky....

Jak resetnout řídící jednotku?
NIO
Thursday 16 March 2006 - 09:21:35 Citovat
Host
zalezi na tom jak se to chova kdyz to vytocis na miste bez zateze motoru. pokud to i tak jde pomalu, tak pokud to je vyfukem, dost znacne se hreje sberny potrubi. Muze to delat i lambda sonda ze pise ze je smes bohata a jednotka to utahuje na benzinu, nebo i pootevreny eGR a jeste nehlasi chybu.Nebo maly tlak paliva.
Vahu v tomhle motoru nehledej.
Ale zajimave ze podle hodnot to na diagu nevideli.
JanS
Thursday 16 March 2006 - 09:34:28 Citovat
Host
Na místě to reaguje na sešlápnutí okamžitě - jde do otáček, ale v zátěži to je chcíplé.

Měl jsem podezření na plynový pedál - protože to do určité polohy pedálu reaguje - polovina dráhy, pak už ten nárůst je pozvolný. Pri seslápnutí až na podlahu to prostě akceleruje do těch 3500 otáček skokově a pak pozvolna unaveným nárustem otáček (v zátěži) . Mohlo ukazovat na nějakou špatnou přípravu směsy? Ono by i to přiškrcení výkonu na toto mohlo poukazovat.

Měl jsem baterii na nabíječce než jsem jel do servisu holt je ta zima už dlouhá a baterie si řekla o nabití, ale předpokládám, že by se do registru závad nějaká závada zapsala než jsme tam dojel - vzdálenost 30km
martin
Thursday 16 March 2006 - 19:02:39 Citovat
Host
jezdil sem v hodně astrách i vectrách a musim říct že 60 procent jich dělalo to co ty popisuješ,pomalej nárůst otáček a škubání,nepohodlná jízda je to,čim to ale nevim
qpc
Thursday 16 March 2006 - 20:05:04 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
[quote]Na místě to reaguje na sešlápnutí okamžitě - jde do otáček, ale v zátěži to je chcíplé.

Měl jsem podezření na plynový pedál - protože to do určité polohy pedálu reaguje - polovina dráhy, pak už ten nárůst je pozvolný. Pri seslápnutí až na podlahu to prostě akceleruje do těch 3500 otáček skokově a pak pozvolna unaveným nárustem otáček (v zátěži) . Mohlo ukazovat na nějakou špatnou přípravu směsy? Ono by i to přiškrcení výkonu na toto mohlo poukazovat.

když to v klidu ,,jde za plynem,, a při jízdě ne,nepřibržduje ti něco?


Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1561 sec,0.1187 z toho dotazů.