• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra převodovka
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
převodový olej
Přejít na stranu  1 [2]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
prťka
Thursday 14 September 2006 - 18:48:33 Citovat
Host
ýbrc nebo 7brc...to máš pravdu ,že tam není origo Dextron...Dextron totiž neexistuje...nedělám si srandu...dlouholetá zkušenost člověka co s oply dělá dnes a denně a dává tuto kapalinu jak do serva tak do převodovky...ty jsi tam lej co chceš...já si tam taky budu lít co chci...převodový olej do manuálních převodovek je moc hustý...a olej specifikace Dexron III nebo IV je přímo zázrak...nemusí to být zrovna od Castrolu...to je jedno od jaké firmy

[ Upraveno Thursday 14 September 2006 - 18:56:49 ]
JardaB
Thursday 14 September 2006 - 19:48:55 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Jeste jedna zajimavost: Mel jsem v prevodovce (manual) nejaky husty humus, neco jako PP80, proste to vypadalo jako normalni olej. Vypustil jsem to a dal jsem tam to co tam patri podle Opla (podle me je to nejaky Dextron ale na obalu to neni - je to cervene a hodne ridke ) Po pul roce jsem to opet vypustil a nalil zase novy (planovany vyplach) Ta zajimavost je, ze se ten cerveny a puvodni NESMISIL, za chvili to bylo separovane, stary dole, cerveny nahore... Takze pri zmene doporucuju vyplachnout, buh vi, co ta smes dela...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Anonymní
Friday 15 September 2006 - 08:57:25 Citovat
Host
prťka napsal ...

ýbrc nebo 7brc...to máš pravdu ,že tam není origo Dextron...Dextron totiž neexistuje...nedělám si srandu...dlouholetá zkušenost člověka co s oply dělá dnes a denně a dává tuto kapalinu jak do serva tak do převodovky...ty jsi tam lej co chceš...já si tam taky budu lít co chci...převodový olej do manuálních převodovek je moc hustý...a olej specifikace Dexron III nebo IV je přímo zázrak...nemusí to být zrovna od Castrolu...to je jedno od jaké firmy


já když do Kadetta C20NE nalil Dextron III tak to sice malinko lip řadilo ,ale ..taky to začalo hučet .Takže sem tam sekl ten Kastrol a samet a vata.To je fuk každej at si leje co chce jen muj osobni postřeh
ýbrc
Friday 15 September 2006 - 08:57:44 Citovat
Host
prťka napsal ...

ýbrc nebo 7brc...to máš pravdu ,že tam není origo Dextron...Dextron totiž neexistuje...nedělám si srandu...dlouholetá zkušenost člověka co s oply dělá dnes a denně a dává tuto kapalinu jak do serva tak do převodovky...ty jsi tam lej co chceš...já si tam taky budu lít co chci...převodový olej do manuálních převodovek je moc hustý...a olej specifikace Dexron III nebo IV je přímo zázrak...nemusí to být zrovna od Castrolu...to je jedno od jaké firmy


já když do Kadetta C20NE nalil Dextron III tak to sice malinko lip řadilo ,ale ..taky to začalo hučet .Takže sem tam sekl ten Kastrol a samet a vata.To je fuk každej at si leje co chce jen muj osobni postřeh

sorry za anonymous
ýbrc
Friday 15 September 2006 - 08:59:32 Citovat
Host
cos myslel tím že Dextron neexistuje? Dextron je jen druh typ specifikace ne ?
Václav GT
Friday 15 September 2006 - 09:14:32 Citovat
Host
Dexron, ne Dextron. Dexron je správný název té normy.(neplést si to s dextrinem )
Yper
Friday 15 September 2006 - 10:41:12 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Také se přidám. Jak bylo uvedeno nahoře:
Dextron je kvalita. Někdy to bývá uvedeno přímo na obale jen jako DEXTRON a jindy je to obale napsáno v češtině - kapalina do automatických převodovek a hydraulických posilovačů řízení v kvalitě "Dextron - I (až dnes tuším IV).

Náplň do ručních převodovek je napsána jako celoživotní, ale znovu jak bylo napsáno nahoře - čo také si pod tým predstavujete?
Já např. kdykoliv, ale jinak minimálně 1x za rok kontroluju stav náplně. Jednak se řídím tím, jak vypadá to plechové víčko na spodku převodovky. Zda není mastné nebo jeho okolí, protože to pak svědčí o úbytku náplně.
Jinak je na boku (směrem k lemu s motorem) kontrolní šroub. Ten je klasika jako dříve byly šrouby na starých Škodovkách 120 atp. na olejové vaně motoru. Je s magnetem, takže když se vyšroubuje, bývají na něm železné piliny s ozubených kol.
Po vyšroubování by měl olej začít mírně vytékat - červený )Ona "celoživotní" náplň) - to svědčí o správné hladině.
Já ji měl nedávno tendenci injekční stříkačkou doplnit, ale bylo to zbytečné, protože jsem to měl po okraj.
Naopak jsem ubral asi 1 dcl oleje a ten jsem nahradil opět 1dcl, nějakým přípravkem, rovněž červené barvy, kerý zvyšuje vzlínavost oleje na součástkách. Ten 1dcl toho přípravku jinak stojí cca 200 kč.

Nicméně si myslím, že kdo olej vyměnit chce a chce jej nahradit jiným převodovým olejem, tak to není nic proti ničemu. Každopádně má však starost navíc a to hlídat si počty ujetých km pro další výměnu, nehledě na to, že vypouštění je dost problematické - je třeba demontovat spodní víčko a pak ho tam zase přes nové těsnění lepit a šroubovat a zejména dodržet pořadí utahování a momenty utažení, aby se nedeformovalo.

Jinak také převodový olej vyměnit doporučuji všem těm, jejichž "subjektivní" pocit je v souladu s realitou, že převodovka je hlučnější (to ale může být způsobeno i malým množstvím náplně) a že jim jde hůře řadit, když předtím provedli dle návodu Etzolda (kniha - Jak na to) synchronizaci řazení a nic se nezlepšilo.
Prodává se olej i na tzv. starší převodovky, který díky větší viskozitě vymezije vůle na ložiscích a mezi ozuby.

Jinak když se zde bavíme o převodovce, je tím samozřejmě u Vecter a Aster myšlena jak rozvodovka, tak celé diferenciální soustrojí, což je v součtu mnohem více zdrojů hluku, než u zadokolek.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Palic
Friday 15 September 2006 - 11:48:36 Citovat
Uživatel #437
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 07:12:36
Příspěvků: 493
pred rokem jsem menil spojkove lozisko, pri teprilezitosti jsem musel sundat viko prevodfky abych vymlatil poloosu na strane ridice, z hruzou jsem zjistil ze tam je malo oleje........ tak jsem nalil olej origo opel zakoupeny u zralyho....... letos jsem kontroloval hladinu, jelikoz jsem nedaval nove tesneni (cena asi 800,-) ale nalepil jsem ho silikonem nazpet (netece to je to jen decentne orosene -> rozhodne mene nez predtim, zacina mi to viko reznout).... vyteklo dost oleje jelikoz jsem mel auto zvednute na predku, plej byl kalny, daval jsem opet origo GM.... prevodofka neni slyset, predtim jsem slyswel silenty na zadku, ty jsem poresil, ted slychavam nejake lozisko, bud na predku nebo na zadku........

kazdopadne olej si tam nalejte jakej chcete, ja jsem zustal u origa.....

Astra K ST, B16DTR
Astra J ST, A14NEL
Vectra B Caravan, X20XEV
prťka
Saturday 16 September 2006 - 10:07:17 Citovat
Host
ještě bych chtěl něco upřesnit ať nevznikne nedorozumění....Dexron bez problémů použít do novějších převodovek ,kde je origo červený převodový olej...u starších ,kde je origo žlutý nebo hnědý ne...ale doporučím ho v každém případě pro vypláchnutí převodové skříně nějakou stovku kilometrů s ním najet...protože vám vyčistí a rozpustí veškeré usazeniny na skříni a na hřídelích a kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2041 sec,0.1588 z toho dotazů.