• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Meriva :: MERIVA :: Meriva motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
CDTI 90tis.km
Přejít na stranu  1 [2]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Yper
Tuesday 30 January 2007 - 13:53:37 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
A - je třeba si uvědomit, jak dlouhá je záruka na auto - na celé auto. Z té je třeba vycházet, zejména pro interval výměny oleje, protože na západě jde pak takové auto celé do šrotu.
Jiná situace je zde v Čechách - auto jezdí min. jeden násobek této doby záruky na např. karoserii či motor. Tomu je pak třeba přizpůsobit ostatní servisní úkony.
V životě bych na základě svých zkušeností a pod dojmem odborných článků v tribotechnice neriskoval výměnu oleje po 30ti tis. km! Jak napsal jeden z odborníků na tribotechniku z VŠCHT (profesor, ing. RNDr, CsC) - "...dělal jsem rozbor oleje long-life u nového auta po 15ti tis. km. Více takových výměn by tento motor nevydžel!"
Takže lít do auta long-life je zbytečné. Raději kupuj kvalitní a levnější olej "5wněco" nebo polosyntetiku "10wněco" a zkrať výměnu na interval 10.000 km. Zvlášť, když s tím před Tebou jezdil Francouz!
Tato kratší výměnná lhůta je o to vhodnější, o co výkonnější turbo v utě je - u Tebe je to turbo s naklápěcími statorovými lopatkami na turbínu - proto ten zátah od spodu. Tohle turbo je mnohem více tepelně namáhono - viz starší vlákna o turbech. Až se Ti zapečou tyhle lopatky, kdy tuto opravu provádím kmarádům za cenu rozborky a spreje na karbon, tak se prohneš, protože to nikdo v celé ČR nedělá a mění se to komplet - min. 12 tisíc Kč. To nehovořím o stavu turba, přes který proudí olej s výtečnou schopností rozpouštět po dobu 30ti tis. km všechen karbon! &|
B - Ve Tvém případě nevím, zda máš motor s rozvodovým řemenem nebo řetězem. Pokud je tam řemen, tak častější výměna - určitě nepřesahovat 100 tis. km, - se vyplatí! Vytahaný řemen sice kompenzuje napínací kladka, ale i to je součástka, která má své mouchy a dost často selhává. Navíc delší řemen (i napnutý kladkou) se projevuje v posunu časování vačky a její snímání pozice čidlem a to je určitě ztráta výkonu. V řádu tisíců otáček za minutu se jedná o milisekundy, ale ty rozhodují o počátku vstřiku a zpožděný vstřik je ztráta výkonu, protože právě čidlo vačky řídí ve spolupráci s čidlem kliky vstřik. U benzínu je to celkem jedno, protože tam pak ještě jde zážeh od svíčky a to je vlastně ekvivalent vstřiku u nafty!
C - není chladnutí motoru jako chladnutí motoru. Je dobře, že jsi napsal, že pokles teploty u Tvého motoru nastane při sjíždění z Barandovského kopce, kdy brzdíš celou dobu motorem. Je dlouuuuuhýýý! ?lola
Brzdíš-li motorem, pak platí, že do válců není vstřikováno nikdy žádné palivo - pokud máš pal.počítač, tak zjistíš, že spotřeba je "0"! Nejde-li tam žádné palivo, nemá se ani z čeho ohřívat motor. Navíc otáčky motoru jsou vyšší než volnoběžné a pak zákonitě i vodní pumpa cirkuluje chl. kapalinu rychleji. Když ji nepustí termostat na přední chladič, tak každopádně jde na radiátor topení do interiéru a tak se voda vrací do motoru zchlazená - proto ten pokles až na hranici 70°C.
Kdyby jsi netopil do interiéru, tak by motor zdaleka tak nezchladl.
Takže asi tak.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Anonymní
Tuesday 30 January 2007 - 14:20:52 Citovat
Host
Hm to zní rozumně, vrhnu se teda na víměnu dříve, ale zachovám těch 15tis budu to mít 2x do intervalu.
Díky za přínosnou a obsáhlou informaci

Co se velikosti auta týká tak netvrdím že je to nějakej obr, ale jestli porovnáváš topení v autě tak opravdu nevím co s tím má společného rozvor, který je mimochodem u merivy 2630, což opravdu corsa nemá, ale jde především o hmostnost tedy o zatížení motoru při jízdě.
Anonymní
Tuesday 30 January 2007 - 14:33:24 Citovat
Host
Anonymní napsal ...

ale jde především o hmostnost tedy o zatížení motoru při jízdě.


O to vubec nejde dnesni auta topej davno predtim nez je motor na provozni teplote proste ty mensi auta maji topeni delany odlisne, nikdy jsem nezkoumal v cem je rozdil ale proste topej az za chvili na rozdil treba od Omegy ktera topi uplne hned nebo Vectry ktera topi skoro hned.
Jezdim v praci nekolika ruznejma autama, mam to do prace 4,5km a jenom Vectra (Omegy uz nemame) me topi driv nez dojedu do prace (Agila a Corsa ani omylem, Astra vlazi).
Anonymní
Tuesday 30 January 2007 - 15:21:37 Citovat
Host
Zatím potvrzuješ že težší auta, tedy ty u kterých má motor větší práci topí dříve. Myslím že se tedy shodnem

Jestli je odlišná konstrukce, tedy jestli existuje nějaké dimenzování, tak bych to viděl spíše dle objemu interiéru ... to by být mohlo

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1509 sec,0.1204 z toho dotazů.