Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra převodovka |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Napusteni oleje do prevodovyk ?????? |
Přejít na stranu 1 [2] 3 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
silverghost |
| ||
Host | MrMarian napsal ... Zdravim, Ked sa uz tu prebera prevodovka a vymena oleja, tak sa opytam ... ako zistim aky tam mam olej (ja viem ze prevodovy), ale aky druh ... mineralny, polosyntetika, plna synstetika? Ja som auto kupil pred par mesiacmi a rad by som vymenil / doplnil olej v prevodovke. Asi 1cm je hladina oleja pod kontrolnym otvorom . Aky olej odporucate do prevodovky? Mam VB 1.6 16V 1998 Vdaka Marian Předpokládám, že máte manuální převodovku - tuším že motor jste někde uváděl X16XE, takže byste měl mít převodovku F 16, její náplň je asi 1,8 litru. Dle výrobce je to celoživotní náplň, ale co si budeme nalhávat - životnost našich aut je někde jinde než třeba v Německu. Centimetr pod plnící otvor není zatím žádná hrůza, ale mělo by tam být asi zároveň nebo 5mm pod úrovní nalévacího (kontrolního) otvoru. Pokud tedy neuniká z převodovky olej.Doufám, že vám při měření hladiny oleje stálo auto ve vodorovné poloze, jinak by ten 1cm pod otvorem mohl být dán náklonem auta. Co tam máte vám neřekne nikdo a nechat si to zjišťovat nemá cenu. V žádném případě teď nedolévejte, protože nevíte, co tam máte a mohl by jste to spíš zhoršit (oleje různé specifikace se většinou nesmísí mezi sebou). Pokud olej chcete měnit - rozhodně tím převodovce a celému ústrojí pomůžete, je nutno použít olej té specifikace kterou uvádí opel, tj. API GL4 (SAE 75W-80), na výrobci nezáleží, jen je nutno dodržet tu specifikaci. Neuvedl jste, v jakém je převodovka stavu a jestli z ní neprosakuje olej, takže víc neporadím. [ Upraveno Thursday 25 October 2007 - 19:31:10 ] | ||
| |||
silverghost |
| ||
Host | silverghost napsal ... MrMarian napsal ... Zdravim, Ked sa uz tu prebera prevodovka a vymena oleja, tak sa opytam ... ako zistim aky tam mam olej (ja viem ze prevodovy), ale aky druh ... mineralny, polosyntetika, plna synstetika? Ja som auto kupil pred par mesiacmi a rad by som vymenil / doplnil olej v prevodovke. Asi 1cm je hladina oleja pod kontrolnym otvorom . Aky olej odporucate do prevodovky? Mam VB 1.6 16V 1998 Vdaka Marian Předpokládám, že máte manuální převodovku - tuším že motor jste někde uváděl X16XE, takže byste měl mít převodovku F 16, její náplň je asi 1,8 litru. Dle výrobce je to celoživotní náplň, ale co si budeme nalhávat - životnost našich aut je někde jinde než třeba v Německu. Centimetr pod plnící otvor není zatím žádná hrůza, ale mělo by tam být asi zároveň nebo 5mm pod úrovní nalévacího (kontrolního) otvoru. Pokud tedy neuniká z převodovky olej.Doufám, že vám při měření hladiny oleje stálo auto ve vodorovné poloze, jinak by ten 1cm pod otvorem mohl být dán náklonem auta. Co tam máte vám neřekne nikdo a nechat si to zjišťovat nemá cenu. V žádném případě teď nedolévejte, protože nevíte, co tam máte a mohl by jste to spíš zhoršit (oleje různé specifikace se většinou nesmísí mezi sebou). Pokud olej chcete měnit - rozhodně tím převodovce a celému ústrojí pomůžete, je nutno použít olej té specifikace kterou uvádí opel, tj. API GL4 (SAE 75W-80), na výrobci nezáleží, jen je nutno dodržet tu specifikaci. Neuvedl jste, v jakém je převodovka stavu a jestli z ní neprosakuje olej, takže víc neporadím. Omlouvám se, ta prevodovka F 16 je samo hloupost. VeBe s motorem X16SZR má převodovku F13WR a motor X16XEL má převodovky F15WR, nebo F15CR | ||
| |||
BOKY |
| ||
Host | Ahoj malý dotaz, co když místo 1,8L bude v převodovce F16 třebas 3L oleje?? J eto zlé? Já si myslím že ne? Díky | ||
| |||
Martas_ |
| ||
Host | BOKY napsal ... Ahoj malý dotaz, co když místo 1,8L bude v převodovce F16 třebas 3L oleje?? J eto zlé? Já si myslím že ne? Díky No to poznas casem sam, jestli ti to treba nevyfoukne gufera, nepotece vrchem domeckem razeni a nebo nepujde prevodovka vic ztuha ..... | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Problém s našimi převodovkami je ten, že mají celoživotní náplň a tomu odpovídá i konstrukční přizpůsobení spodku samotné převodovky. Já mám např. převodovku označenou F18. Na spodku převodovnky není výpustný šroub, čemuž odpovídá prohlášení výrobce o celoživotní náplni. Na spodku hliníkového bloku převodovky je jen plechové víko s těsněním - asi pro vizuální kontrolu stavu převodových stupňů. Pokud tedy někdo chcete olej měnit, tak jediná možnost je tohle víko demontovat a přes něj olej vypustit. Origo náplň je velmi řídký červený olej (celoživotní). Kdo má auto k hranici 10 let, tak se podle mne může vyplatit olej vypustit a dát tam nový. Zrovna tak se může vyplatit celou náplň vyměnit v případě, že přes těsnění pod tímto víkem se olej ztrácí a je třeba provést přetěsnění. Problém je ale ten, že jsem zatím na těsnění pod toto víko nikde v žádném katalogu nenarazil (alespoň né v "Autokelly"a ostatních). Možná v origo servisech k mání bude. Otázkou do diskuse je také "jaký" olej tam dát zpět? Ten původní, který zaručuje, že převodovka je mazaná ihned - díky malé viskozitě, ale je hlučnější - při větším kilometrovém proběhu a nebo tam dát olej s vyšší viskozitou - nějaký klasický převodový. Ten je více viskózní, v některých případech maže mnohem lépe, vymezuje mnohem více a lépe případné vůle mezi převodovými stupni (ozuby kol), ztiší převodovku, ale v případě zimy je viskozní až moc a převodovka jde, než se zahřeje, více ztuha. Navíc se takovým olejem podstatně sníží další, rychlejší opotřebovávání vnitřku převodovky, protože čím jsou vůle mezi ozuby větší, tím větší rázy tam při řazení vznikají a úměrně tomu roste i opotřebení. Navíc je vhodné tento olej měnit v pravidelných intervalech a upravit plechový kryt na spodku převodovky k vypouštění. Tzn. koupit si nějaký výpustný šroub, který má krátký závit (záměrně říkám koupit, protože výhodou většiny takových šroubů je i instalovaný magnet v jejich tělese na zachytávání ocelových třísek), nechat si k tomu udělat matku s límcem a tu vsadit a přivařit do plechového překrytí na spodku převodovky. Takže babo raď!? Téma do diskuse! Jo a ten původní převodový olej je tuším to samé, jako se dává do servořízení. Dextron III a více. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | To, co napsal Yper (co do převodovky po vypuštění nalít zpět) = toto dilema platí pro Vectry od r.v.1995 - tedy pro béčkové Vectry. U Áčkových je to jasné - tam patří převodový olej, ne hydraulický olej. U Omeg je to tak i tak, bez ohledu na rok výroby. Nejlépe je se přesvědčit v nějakém solidním vyhledávači oleje, co je do toho Vašeho vozu předepsané. Vyhledávač olejů (například zde): Odkaz Netřeba se bát němčiny -- Pkw= osobní vozidlo Weiter= dále Zurück= zpět Neue Suche= nové hledání Schalttransaxle= převodová skříň Originalflüssigkeit verwenden= Originální kapalinu použít Popis vytipovaných olejů naleznete zde: Odkaz Když už budete znát typ použité náplně, nic Vám nebrání si zvolit třeba i jiného výrobce oleje. Je-li speciální olej do převodovek Opel vskutku hydraulickým olejem typu Dexron si nejsem jist (vzhledově tak vypadá, ale kdo ví ?? ) | ||
| |||
BOBEK |
| ||
Host | Je to opravdu tak špatné když tam bude 3 l oleje, vždyť do té převodovky se z přehledem vejde skoro 8 litrů, zkoušeli jsem to na staré převodce f16, nacpali jsme do ní 8 litříků, proč je jen 1,8 přesně když u motoru je tolerance cca1L na ryskách?? | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Jasně - spalovací motor (s tlakovým mazáním) a mechanická převodovka (s mazáním rozstřikem) - to jsou pro tebe dva naprosto srovnatelné stroje. ?lola Nech si tam 3 litry (nebo třeba i šest litrů - ještě tam bude dle tvé zkoušky 2 litry rezerva) a už se neptej, stejně žádnou jinou odpověď než že je to tak v pořádku nechceš obdržet. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Protože jak napsal VGT, celá se maže rozstřikem. Ta kola, která jsou ponořená, tak svými ozuby nabírají olej ze dny a stříkají ho všemi směry. Navíc, když naliješ oleje nad těsnící gufero, tak toto gufero není natolik hydraulicky (stále tlakově) těsné, takže by začal olej téci směrem ke spojce a to by byl konec s jízdou, protože by spojka začala prokluzovat. Možná by to na rovině jelo, ale do kopce asi už nee. Navíc by olej začal téci i gufery u poloos. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
ALEXEI |
| ||
Host | Ale notak pánove já mám v převodovce F 16 2,5L převodového oleje již druhým rokem, co vím tak ani 3 litry nejsou nad guferama, proč tak strašíte?? Osobně je tam ma z důvodu rychlejšího zaolejování horních částí převodovky.Nepozoruji žádný problém, je to špatně _; | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] 3 | |