• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra exteriér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
VeBe spoj zadni lem-prah
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
L.u.k.e
Monday 07 January 2008 - 22:11:41 Citovat
Host
Vsem zdar, mam dotaz na zde pritomne opel odborniky... Tyka se to "slavneho" spoje mezi prahem a zadnim lemem na VeBe 2001 a to z vnejsi strany pri pohledu na auto z boku. Jde o ten pruzny tmel nebo co to tam je pod barvou, ktera praska a jsou v ni praskliny. Da se tam dokonce prostrcit slaby dratek nekam do dutiny nad kolo. Zadna znamka koroze, zda se to byt OK, ale me to neda a chtel bych ten spoj pretmelit nejakym pruznym tmelem zvenku pres barvu, abych zacelil ty prasklinky (po vyschnuti samozrejme-auto jsem umyl a mam ho zatim tyden v teple garazi-propadla mi technicka ) Tak a dotaz zni jaky tmel pouzit??? Zatim jsem uvazoval o CARBOND 940 FC od SOUDALu.

A jeste jeden poznatek...Kdykoliv jsem videl nejakou Vectru, tak jsem hned okukoval tento spoj a skoro vsechny tam mely praskliny i dokonce diry v tom "tmelu", protoze to byly vetsinou facelifty, tak to nerezlo...ale jednou to urcite reznout zacne ^au tak se na to mrknete....
Diky
Yper
Tuesday 08 January 2008 - 08:04:42 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Já to rezavé mám - jednou jsem to už opravoval a celkem mne to děsí, protože ono to nerezne ani tak v tom spoji, jako těsně nad ním a zevnitř (cca 2 cm), protože při podrobném ohledání zjistíš, že tam je karoserie bodovaná - podběh, prah a výztuha.
Tedy místo, kam se sice normálně voda nedostane, ale díky na sobě navrstveným a zbodovaným plechům tam je spára, kde se drží vykondenzovaná vlhkost - voda. Já teď zjara musím oba kusy odříznout a koupit tyhle lemy a opravit je. Už nebudu používat žádné barvy, ale všechny části pocínuju a pak je teprve naboduju a znovu přecínuju.

Když jsem s tím začal před 3mi lety bojovat, tak jsem koupil přípravek pro nástřik dutin - Penetrant, který jsem navíc naředil trochou petroleje, aby lépe vyvzlínal všude tam, kam jsem předpokládal, že by se měl dostat. Dělal jsem to za celkem teplého počasí. U toho chyceného spoje doslova vytékal.
Jaké ale bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že i na druhé straně, která se jevila jako naprosto zdravá a těsná, mi ten penetrant také vylezl v tom spoji.
Takže rada, jaký silikon či něco podobného použít, je celkem složité.
Někdo může upřednostňovat silikon měký, který nebude praskat a více pružit (asi nějaký sanitární) a někdo naopak silikon tvrdý - podobný tomu, jaký se používá na okna.
V tomto místě má totiž asi karoserie velké pnutí.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
L.u.k.e
Tuesday 08 January 2008 - 10:52:52 Citovat
Host
Podle me se tam ta vlhkost dostane prave temi prasklinami v tom tmelu. Je to takove blbe misto, ktere je vystaveno neustale strikajici vode a vlhkosti. V tvem pripade uz neni co "zachranovat", ale po oprave budes resit stejnou otazku, jakym tmelem zatmelit tu sparu? Spara nerezne, ani nemuze, je to tmel, ale to okoli....Mam dobrou zkusenost s: Odkaz
ale spatne se nanasi povrchove, musel bych tu sparu vykuchat a pak by to bylo supr, ale kuchat to nechci. Klasicke silikony zavrhuju, jsou nevhodne na takovyto spoj a nejsou pretiratelne...
VGT
Tuesday 08 January 2008 - 13:57:30 Citovat
Host
Já preferuji penetraci voskem (viz Yper) zevnitř dutiny prahu a blatníku. Přetmelení zvnějšku jsem neřešil, neboť, dle mého názoru, ten pružný tmel stejně znovu popraská. (karoserie vozu, byť se zdá nehybná, přeci jen se "kroutí" - hýbe)
Yper
Wednesday 09 January 2008 - 08:27:24 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 L.u.k.e: nechci se hádat, ale voda se tam nedostává onou spárou, protože spodní lem dveří, který přesahuje přes tento spoj, doléhá na spodu prahu na gumovou lištu.
Vlivem rozdílu teplot dochází ve vnitřní části dutin karoserie k vykondenzování vzdušné vlhkosti.
V létě bývá např. rel.vlhkost vzduchu cca okolo 60ti% a při ochlazení v noci dojde k vykondenzování na vnitřních částech karoserie - nakonec kolikrát je auto orosené i ráno svrchu na laku a to i přesto, že nepršelo.
Takhle to funguje i v zimě.
Proto je mnohem efektivnější provádět nástřik dutin zevnitř a tenhle
spoj obnažit, aby odvětrával, než řešit jaký typ gumy tam znovu dát.
Pokud tam v budoucnu budu nějakou gumu dávat, tak asi tu červenou, která se dává na přetěsnění převodovek atp., která dokáže snášet vysoké rozdíly teplot, aniž by ztratila svou pružnost.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
L.u.k.e
Wednesday 09 January 2008 - 22:52:00 Citovat
Host
2 Yper: Nehadam se, souhlasim s tebou, ale dneska jsem se odhodlal k "rozkuchani" toho spoje a malem me trefilo, kdyz jsem drevenym paratkem odtrhl tu gumu a vytekl na me asi velky panak vody....upozornuji, ze auto bourano nebylo a je to pofaceliftova verze VeBe r.v 11/2001. K me radosti prispelo jen to, ze po vycisteni spoje je krasne cisty bez koroze... jeste, ze soudruzi z opelu se naucili pouzivat pozink, jinak by to bylo schnile na kasi. Otazka je co s tim dal. To preci neni jen vykondenzovana voda? Mozna tam tece pres "zamek" dveri co je na zadnim blatniku, protoze kdyz jsem po odmontovani zamku zkusebne strikl penetrant, vytekl dole moji krasnou tuzingovou dirou _; Jinak mam reseni na "zatmeleni" te diry: LIQUI MOLY Liquimate 8200 (MS-Polymer), garantujou kvalitu spoje jak z prvovyroby a je to na doporuceni karosare. Ten tmel na prevodovky bych tam 100% nedaval.
Yper
Thursday 10 January 2008 - 07:08:47 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Tak ta oda, to je přesné a věř mi, je to vykondenzovaná voda. Až to rozkuchnu, tak to tam udělám jinak. Sbíhají se tam 3 plechy - podběh, práh a výztuha. Všechny jsou sbodované dohromady o 2 centimetry nad touto spárou a tvoří tam kapsu - zejména plech prahu, který jde pod ten plech podběhu či blatníku.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
JardaB
Thursday 10 January 2008 - 08:46:34 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Stare zname pravidlo zejmena v oboru elektriky a elektroniky instalovane venku je, ze nejlepsi tesneni je DIRA Historicky vsechny snahy o hermeticke utesneni cehokoli slozitejsiho skoncily neuspesne

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
L.u.k.e
Thursday 10 January 2008 - 10:24:11 Citovat
Host
!!(a) o nejlepsim tesneni DIRE jsem take slysel....a zvazoval jsem tu moznost, jenze se obavam soli a bordelu ze silnice, ktery se tam dirou dostane a to je urcite horsi nez vykondenzovana voda vodenka...No nevim fakt, je to orisek. Asi to opet zatmelim, vystrikam penetrantem a zivot jde dal. Kudy se tam nejlip da nastrikat ten penetrant, aby byl vsude, kde ma byt? Teda tohle je spoj, to je hruza, uz tri dny mi bere klidne spani...
Yper
Thursday 10 January 2008 - 12:35:49 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Jak se tam dostat? Způsobů je několik a nejvýhodnější je ještě je vzájemně zkombinovat.
A - po sejmutí zadního kola je přímo do prahu, z podběhu, udělán otvor zaslepený plastovou či gumovou zátkou.
B - vnitřkem kufu a zboku
C - po otevření dveří je možno do blatníku vyvrtat malý otvor a tak se tam dostat přímo horem. Na zaslepení takového otvoru se pak prodávají ze sortimentu Škodovek gumové záslepky o průměru tuším 8-10 mm.
Tenhle nový otvor se musí vrtat v takovém místě, kde od blatníku začne podběh odbíhat - tzn., že mezi dírou v blatníku a podběhem je dostatek volného prostoru, že hadička s rozprašovací tryskou se tam dá vsunout.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1372 sec,0.1047 z toho dotazů.