• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra podvozek :: Re: ABS - spatna funkce
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
odpadlik
Odeslal: Sunday 04 January 2009 - 18:22:03
Ahoj, mam problem se spatne fungujicim ABS. Na asfaltu, kdyz ve velke rychlosti dupnu na brzdy, tak gumy piskaji a na snehu se mi take zablokuji. Nevim co zkontrolovat, vse se zda byt ok az na tu funkci. Po zapnuti klicku se kontrolka rozsviti a po te zhasne. Za jizdy se nikdy nerozsvitila. Pri prudkem brzdeni je citit mirne kopani do pedalu, ale nevim jak hodne to ma byt, funguje mi to takto od zacatku.
Jedna se o Astra G, r.v. 2002, Z18XE s ABS, TC+ a ESP.
Dik za rady.
Poslední odpovědi
Martas
Odeslal: Saturday 10 January 2009 - 14:58:26

A to, ze na suchu pri intenzivnim brzdeni ve vetsi rychlosti kola kratce "zakvici" je normalni, napred se musi kratce zalokovat nez ABS zabere.
Martas
Odeslal: Saturday 10 January 2009 - 14:57:01

odpadlik napsal ...

Prave proto to asi resim, ze mi to nepride OK. Kdybych mel dojem ze je to OK a ze se kola neblokuji tak tady asi nezakladam tohle tema. ??????
Jinak ta posledni pripominka byla se smajlikem a byla myslena s nadsazkou.


A co to vyresit velmi kratkou funkcni zkouskou na suchem/mokrem/snehovem podkladu ? Vsechno mas ted velmi dostupne, staci si naji vhodny usek, a pri nejake "mensi" rychlosti vyzkouset .....
Csala
Odeslal: Saturday 10 January 2009 - 14:52:05

To odpadlík: Najdi si volny priestor, napriklad parkovisko pokryte snehom. Rozbehni auto na 20km/hod. Vyrad rychlost na neutral. Poriadne zatlac na brzdu a ucitis minimalne nejake brnenie v nohe ak nie kopanie. A vtedy este silnejsie zatlac na brzdu, aby ABS zacalo ucinkovat na vsetky styri kolesa. Zacne to poriadne kopat do nohy a uplne zretelne budes pocut vrcanie od vsetkych styroch kolies. Kazde koleso bude vrcat nejak inac, podla toho, na akom povrchu sa prave nachadza. Ten zvuk od kolies Ta uplne presvedci o tom, ze mas ABS funkcne. Je to proste rachot. Zablokovane kolesa vydavaju uplne odlisny zvuk. A kopanie do nohy je tiez zretelne, az sa toho mnohi nezainteresovani zlaknu a povolia brzdovy pedal. A tu robia chybu. Vtedy treba pedal este viac pritlacit. Ak chceme samozrejme zastavit co najskor. (Pri autach vybavenych funciou nudzoveho brzdenia je to trochu ine).
Dalsi test je mozny, ako tu uz bolo spominane, na zatacanie. Pri zablokovanych kolesach auto za volantom nepojde, ale pri funkcnom ABS ma tendenciu na volant posluchat
Vlastnim subor PDF, v ktorom je na cca 25 strankach popisany system ABS, aj s obrazkami. Je to myslim "Jak na to" pre Fiat Bravo a ma to cele cca 60MB. Ak by niekto vedel, kde a ako to mam umiestnit, aby sme sa tu nieco viac o ABS dozvedeli.
Cesťák
Odeslal: Saturday 10 January 2009 - 14:01:16

To odpadlík:
Na Martase si musíš zvyknout, rád to hrotí, ale většinou dobře poradí.
Podle mne ABS buď funguje jak má a nebo nefunguje vůbec a potom bys to viděl v diagnostice.
odpadlik
Odeslal: Saturday 10 January 2009 - 13:17:07

Martas napsal ...

odpadlik napsal ...

Možná ještě seženu nějakéko dobrovolníka a někde ho vysadím a budu před ním brzdit a on bude zkoumat co kola dělají


Nezlob se ne me, ale jestli nepoznas, ze brzdna draha neodpovida tlaku pusobenemu na pedal resp. ze to najednou brzdi lepe/hure za pomoci ABS a nebo zda jsou kola zablokovana a auto si dela co chce tak nemas za volantem co delat !!!!


Prave proto to asi resim, ze mi to nepride OK. Kdybych mel dojem ze je to OK a ze se kola neblokuji tak tady asi nezakladam tohle tema. ??????
Jinak ta posledni pripominka byla se smajlikem a byla myslena s nadsazkou.
Martas
Odeslal: Friday 09 January 2009 - 18:41:18

odpadlik napsal ...

Možná ještě seženu nějakéko dobrovolníka a někde ho vysadím a budu před ním brzdit a on bude zkoumat co kola dělají


Nezlob se ne me, ale jestli nepoznas, ze brzdna draha neodpovida tlaku pusobenemu na pedal resp. ze to najednou brzdi lepe/hure za pomoci ABS a nebo zda jsou kola zablokovana a auto si dela co chce tak nemas za volantem co delat !!!!
JardaB
Odeslal: Friday 09 January 2009 - 18:10:39

Neres to a zvykni si, s ABS se proste na snehu a ledu brzdi hur, chybi nahrnuta hromadka pred kolem. Bonusem je ovladatelnost. Zakladem jsou dobre gumy, od te doby, co jsem na snehu prestal pouzivat letni nepozoruju vetsi problem.
odpadlik
Odeslal: Friday 09 January 2009 - 17:47:47

dada napsal ...

mám Z16XE Astru Caravan r 2002, ABS při brzdění a prokluzu jakoby chrčí a téměř nekope, to přibrzďování a povolování je opravdu velmi rychlé....jak když se tře plech o plech a maže se to pískem ) řekl bych že máš něco špatně, není třeba prasklý ozubený věneček který snímá rychlost nebo tak něco?


Nic takového tam prasklé nebude, protože přes diagnostiku vidím rychlost na všech kolech. Nezbývá než si myslet a doufat, že je vše v pořádku.
Možná ještě seženu nějakéko dobrovolníka a někde ho vysadím a budu před ním brzdit a on bude zkoumat co kola dělají
iopkek
Odeslal: Friday 09 January 2009 - 13:26:18

No, dle informací z netu se systém ABS aktivuje od rychlosti cca 7 km/hod (výjimečně od 5 km/hod). Takže pod cca 7 km/hod ABS nefunguje. Řídící jednotka dle vozu by měla jednak vyhodnocovat otáčení kol (zjistí, které je zablokováno) a pak také dle rychlosti upravovat intenzitu brždění spolu s posilovačem (laicky řečeno). U VeBe to kopání není tak výrazné, jako například u VeA. Je to spíš takové brnění a vrnění či pinkání, něco jako pružiny. Je jasné, že na asfaltu z velké rychlosti gumy pískají, protože to je vždy právě ten okamžik, kdy je kolo zablokováno. To znamená, že za 1 vteřinu se kolo třeba 8 - 16 x zablokuje a odblokuje a celkový zvukový projev se zdá být téměř jednolitý a to hlavně za začátku brždění. Na sněhu, či ledu se může zdát, že se nic neděje, ale ten, kdo jezdil dříve s autem bez ABS a nyní s ABS 100% pozná rozdíl. U auta bez ABS se kola zablokují trvale a auto je volantem prakticky neřiditelné, zatímco s ABS lze do jisté míry volantem korigovat stopu vozu. Na sněhu musí člověk jezdit jinak než na suchu a nespoléhat se na ABS, to sice pomáhá, ale není všemocné. Pokud se tedy rozsvítí kontrolka před startem (test) je to v pořádku a pokud se nerozsvítí během jízdy, nebo při brždění a pedál "brní" pak je ABS v pořádku a neřešil bych to.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0548 sec,0.0178 z toho dotazů.