Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Meriva :: MERIVA :: Meriva motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Meriva - vynechává válec |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Kamil |
| ||
Host | Ahoj, mám problém s mojí Merivou 1.6, 16V, r.v.2004, 145000 Km, motor benzínový Z16XE 74kW. Motor jede v pohodě ale po nějaké době začne vynechávat 1 válec, začne blikat kontrolka emisí a když uberu tak zůstane svítit. Po chvíli začne zase jet na všechny 4 válce. Stává se mi to nepravidelně několikrát týdně. Diagnostika v servisu píše chybu: "závada zapalování na 2. válci" V servisu jsme nejdřív vyměnili svíčky, ale problém zůstal. Pak jsme vyměnili zapalovací cívku (lištu se 4 cívkami) a problém se skoro 1000 km neprojevil. Ale pak se problém vrátil. Nějaké další nápady, co zkusit vyměnit nebo na co se podívat? Různě na fórech jsem se dočetl o tom že by to mohlo být špatnou kvalitou benzínu, nedostatečným dobíjením baterie, vadnou řídící jednotkou, problém s ventily, atd... Dobíjení by mělo být v pořádku, to jsem měřil, baterie je asi rok stará takže tam bych problém taky neviděl... Ještě jsem procházel kabely, jestli je někde nepřekousala kuna ale nic jsem neobjevil... Teď plánuju buď nechat vyčistit vstřiky v servisu a nebo koupit nějakou čistící přísadu do benzínu. Díky za odpovědi. | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1192 | Když jsem začal číst tvůj příspěvek, napadlo mne, zda není popraskaný jeden z gumových nátrubků zapalovacího modulu, jimiž se modul nasazuje na svíčky - měl jsem něco podobného na Omeze, ten "chobot" byl prasklý a vysoké napětí občas namísto na svíčku prošlehlo na hlavu, motor pocukával a jel jen na pět, pomohla oprava nátrubku. Ale pokud jsi měnil celý modul, budou tyhle nátrubky nové a v pořádku. Palivo a jeho kvalita či ventily nebudou mít na jiskru vliv, ale kolega z jiného oplího klubu měl podobné problémy u své tehdejší Astry H Z16XEP, jako ty měnil zapalovací modul, ale po nějaké době se táž závada projevila znovu - modul reklamoval, dostal jiný a ten už je (byl, auto už nemá) zcela v pořádku. W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Nemám dobrou zprávu. Takhle se mi u motoru Z18XE projevovala závada ŘJ. Repas za 10tis. Hele máš benzín, najedo do 150tis, takže pokud jsi netankoval nějaký slívky od hasičů z bouraček, tak si myslím, že by bylo nepravděpodobné, aby byla závada na čerpadle nebo vstřikách. Takže vyndat ŘJ, vyndat transpondér a s klíčem poslat na ŘJ na opravu... Nepomůže ti měnit váu vzduchu, labbmda sondy, nepomůže ani palivový/vzduchový filtr.... Joo, to tehdy vymysleli fajn věc umístit ŘJ na motor. A ventily přidřené taky asi nebudou, resp. u všech aut se projevovali škytáním na 3 válce ve volnoběhu, ve vyšších otáčkách to jelo na 4 válce, ale trpělo to samozápaly. takže aby jsi nevyhazoval prachy za rádoby odborné diagnostiky závady v autoservisech, zavolej technikovi z nějké firmy, kde opravují ŘJ a popiš mu závady... A doporučím vybrat si firmu, která provede repas a drží záruku půl roku za celou ŘJ, a ne jen za tu opravu co provedli (Většinou táruka 1 rok, ale typicky: opraví chybu ŘJ druhého válce a za měsíc se rozjede chyba na třetím válci a solíš prachy zas...-) | ||
| |||
Kamil |
| ||
Host | Díky za odpovědi. Ano měnili jsme celý modul s cívkami a gumové nátrubky byly u něj v balení nové. O řídící jednotce jsme také přemýšleli, ale zatím ještě zkontrolujeme ostatní věci. Příčin může být právě hodně a asi nelze přešně říct čím to je... Moc se mi nechce dávat do toho hromadu peněž když nemám jistotu čím to vlastně je... | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Anonyme, co ti auto přesně dělalo? Mně cuká motor, nebo spíš nepravidelně vibruje na volnoběh při stání, už jen občas se dostanu na spotřebu 0,7 l/hod, spíše kolem litru, čiže dostává víc šťávy z nějakého důvodu, aby držel v chodu. Když to ostřeji projedu, stane se, že pak chvíli nic, prostě ticho po pěšině a 0,7 l/hod. Svíčky nové, lišta má ulomenej jeden násosek, ale ten jsem přilepili, takže teoreticky by to mohlo být ok. Zjišťuju, kdo by mi v okolí Plzně mohl půjčit modul, abych zjistil, jestli je to jím. Fakt je, že jsem vyčistil škrtící klapku a nějaké hadičky od ní a dost se to zlepšilo, avšak stále tam ty vibrace jsou. Po repasy ŘJ máš vše v pořádku? Jak dlouho už to je? Dík Ondra | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Pročti "Za studena nechce jeD" tady v poradně. Dotyčnýmu váha vzduchu, mě ŘJ. | ||
| |||
Martin |
| ||
Host | Zdravím, nedávno jsme si pořídili merivu s již uvedeným motorem Z18XE + LPG, po nějakých 200km začala na volnoběh při spalování na LPG lehce cukat, čímž se rozsvítila kontrolka motoru se zápisem chudá směs. Po výmazu paměti a těžší noze na plynu už v pohodě. Akorát tenhle týden co bylo ráno chladněji se startem na benzin auto chytilo ale na sešlápnutí plynového pedálu a rozjedu hrozně neochotně zvedalo otačky až se asi řídící jednotka nakonec rozhodla že motoru ukončí trápení a chcípla ho. To se opakovalo 2x a pak zas v pořádku, opět se rozsvítila kontolka motoru se zapisem vynechává jiskra na 1. valci. Po tomhle se ještě občas rozsvítí kontrolka ASR (nebo TC) Takže mám dvě otázky : 1. Stalo se to taky už někomu? 2. Myslíte si že ŘJ LPG kecá do chodu i hlavní ŘJ v autě když je pohon plynu vypnutý? Děkuju za úvahy | ||
| |||
Adam |
| ||
Host | Ahoj, mam opla combo 1.4 16V rok 2005 Mám problém ze se mi rozsvítí kontrolka motoru a diagnostika píše ze je problém s 2 valcem. Vyměnil jsem svíčky a lišta je v pohodě. Kdyby někdo měl zkušenost de te mi prosím vědět dekuju. | ||
| |||