Témata příspěvků | |
Remus | Zdravim mam dotaz mam Omegu C 2.5td rv.2001 automamat a mam najeto 184tis. zajima me vas nazor na vymenu oleje v automatu v knizce pisou ze od roku 2000 se olej nemeni a v Oplu sem se ptal a tam mi rekli ze se ma menit i s filtrem co 60tis jaky je vas nazor? Jo cena vymeny je kolem 5-6tis mi rekli v Ostrave v Oplu |
Poslední odpovědi | |
Remus | NO URCITE BYCH JEL JA JSEM S KRARIVN KDE A KDY SE SRAZ KONA ? a vse co se tyce automatickych prevodovek me zajima v praci zabyvame cerpadlama a hydralikou a automaticke prevodovky opravovat je umeni ktere bych chtel umet !!(a) |
JardaB | Mam toho docela dost, i servisni manual... Nepojedes na jarni sraz? Zrovna je to muj konicek, mam toho plnou garaz Sem jsem dnes daval pro ilustraci sestavu dilu Odkaz |
Remus | a ty mas nake schema nebo naky vyktres převodovky? docela by me to zajimalo jak to v ni vše funguje a vypada.a popripade podle ceho by ji slo opravit. |
JardaB | Neda se rict pred smrti, ale proste uz by jim IMHO repase prospela, aby chodily dal spolehlive. Jinak se kdykoli muze stat, ze neco zacne propoustet olej, lamely budou prokluzovat klouzat a pak je to rychla smrt. Ted resim moji, mam dojem, ze se nejak prehrala (majiteli prede mnou) a tim to odnesly vsechny plastove dily - jeden axialni krouzek se rozlamal, oblozeni lamel se loupe, nektere tesnici krouzky na hridelich jsou praskle.... Pres to prevodovka skvele fungovala, akorat jsem pri vymene oleje nasel ve vane ten krouzek a to me znervoznilo - 2 docela drahe dily jsou diky tomu v haj.u |
Remus | No tak jak to popisujes tak to nevypada nak obtizne asi si to vymenim sam aje stim ze jsou ty prevodovky po 200km pred smrti to jsi me vubec nepotesil takova repase bude tat balik penez !buch |
JardaB | vidim tam 4.4l po demontazi vany, to odpovida mym zkusenostem. Z HDM ten olej jednoduse nejde dostat, zrejme to jde nejakym spec. aparatem, kdy to pod tlakem proplachnou novym olejem. Taky je mozny udelat nekolikanasobnou vymenu a pri posledni vymenit i filtr, IMHO to ale nema smysl. Uz jsem rozebral 3 prevodovky po 200tkm a stejne je to zraly na repasi, ne, ze by to nemohlo dalsich par set km nejak fungovat, ale nektera kluzna loziska, lamely a tesnici krouzky uz to maji za sebou a vymena oleje tomu nepomuze. |
JardaB | No uplne jednoduchy to neni, v prvni rade se vypusti co jde sroubem z boku vany, pak se pod to cely da lavor a vana nebo obe se sundaji. Tesneni jde sundat docela blbe a po kouskach. Filtr se vymeni jednoduse - 3 srouby, dotahnout predepsanym momentem, magnet je v te vetsi vane - jednoduse vycistit, dat tesneni, namontovat vany. Tenhle typ nema merku, takze se tam olej leje z boku vany, idealni je tam protahnout hadici odshora. Naplni se po hranu, nastartuje se motor, necha chvili bezet na P nebo N, doleje se zase olej po hranu otvoru, radit vsechny polohy volice, zase dolejt olej. Pak by se to melo projet par desitek km a zase zkontrolovat hladinu. A je to. To, ze tenhle typ nema merku z toho plneni dela peknou drbacku. Zalezi na tom, jaky jsi mechanik, IMHO se s tim v servisu stejne moc sr.t nebudou. Samozrejme je dulezity, aby se do prevodovky nedostal bordel. |
Martas | Me tech 8l jako uplna kravina nepripada .... |
Remus | tyjo tak to na Opel servis kašlu! je to moc obtizne vymenit ten olej? samotne sundani vany velke i te male neni problem i ten filtr bych nak vymenil ale nevim kde je magnet a jak se ten olej lije spatky do prevodovky |