• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor :: Re: Kolísání otáček u Omegy
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Roman
Odeslal: Sunday 27 December 2009 - 15:22:32
četl jsem tady různé informace, ale nic z toho mi nepomáhá se posunout. Jedná se o 2,0 i ECOTEC 16 V, 1999 rok, najeto 250 000 km. Vše OK až na otáčky. Vyměněn krokový motorek, vyměněno čidlo váhy vzduchu, jiskara nikde..Otáčky kolísají od 1000 do 1500 a to zcela náhodně / zima, léto, studený teplý, sucho, déšť. / diagostika OK.
Poslední odpovědi
Leoš
Odeslal: Tuesday 07 January 2014 - 10:39:20

No mi to dělá na moji Megi přesně to samé. Mám 2.5 V6 LPG a jakmile nastartuju ráno studený motor, tak chytne skoro hned, ale pokud si ho lehce nepřidržím plynem tak zdechne. Stačí cca minutku až dvě ho přidržet a už se drží sám kolem 800ot/min. Při zahřívání motoru začnou kolísat otáčky a to nejdřív od 800ot/min do cca 1200ot/min a při plně zahřátém motoru už to lítá až na 2000ot/min. Vždy v intervalu cca 6ti vteřin. Jakmile přepnu na LPG, tak se otáčky drží neustále na 2000ot/min. Po radě od Colommba jsem vyčistil klapu a krokáč (vyzkoušet a je OK chodí hezky) jsem nedospěl k žádnému zlepšení. Uvažoval jsem, že ještě vyměním motorek klapky. Taky by to mohlo být nějaké teplotní čidlo. Dává špatný údaj o teplotě motoru řídící jednotce a ta nesprávně otevírá či zavírá volnoběžný ventil. Nebo ta lambda sonda. Dnes jsem napojil OP com ale moc se nevyznám jakou hodnotu bych měl číst. Přepokládám že O2 senzor 1 a O2 senzor 2. Při zahřátém motoru jsem měl na senzoru jedna cca 20mV což je málo a na senzoru 2 cca 120mV. Až zjistím kde jsou konektory od obou lambda sond, tak chci napíchnout osciloskop a proměřit přepínání napětí.
Colommbo
Odeslal: Wednesday 01 January 2014 - 19:34:04

Vyčištění škrtících klapek by mohlo pomoci, hlavně ale zkus vyčistit volnoběžný ventil alias krokový motorek, který polohu klapek při volnoběhu ovládá...
Lukáš
Odeslal: Wednesday 01 January 2014 - 12:11:32

Dobrý den,

vlastníme Opel Omega Caravan, 2,5 V6 benzin, r.v. konec r.1999. Máme také problém s kolísajícími otáčkami. Na volnoběh vylítnou až ke 3000, poté opět klesnou a na křižovatce to už dvakrát chcíplo. Chytlo to až na pošesté. Závada se projevuje nepravidelně, někdy to za celou jízdu neudělá, jindy se otáčky drží vysoko pořád. Mechanik už vyměnil čidlo otáček, ale to nepomohlo. Vyřešilo by to taky vystříkání klapek? A nemohla by to být porucha automatického sytiče, protože hodně kolísá i spotřeba na volnoběh - občas je i přes 8l/100. Děkuji moc za radu.
Jaryn
Odeslal: Saturday 20 March 2010 - 02:32:06

Také bych se přikláněl k té lambdě. Je to potvora zákeřná. Chvilku se tváří jako svatoušek a pak zdánlivě bez důvodu začne blbnout. O 10 min. později už zase seká latinu. U mě to vyřešila výměna. Mimochodem, tu starou jsem dal známému a funguje mu už druhým rokem bez problému.
Jiří Drak
Odeslal: Thursday 18 March 2010 - 14:13:59

Tento problém som mával na mojej omege dost casto ( X30XE ) problém sa vyriešil vyčistením škrtiacej klapky čistiacim sprejom na karburatory, dal som dole nasavacie hadice, vystriekal klapku, utrel handrou, nakopol motor a za behu som pristriekaval cistic do klapky. Len to treba poriadne preturovat. mail- reborn(zavinac)centrum(bodka)sk
Brenky
Odeslal: Saturday 13 March 2010 - 15:28:51

Takže se nám konečně podařilo vyřešit záhadu. Vše bylo ve výfuku. Lambdy ani vstřiky nepomohly. Vyměnil se prostřední díl, pružný spoj, opravil koncový díl a vše je najednou OK. Docela nás to překvapilo, ale hlavně že už to je dobré.
hall
Odeslal: Saturday 13 March 2010 - 14:54:46

Já měl problém podobný u 2.0, 16v. Otáčky při volnoběhu lítaly mezi 500 - 1500 ot., nebo při dojezdu a vyřazení v křižovatce auto chcíplo. Krokovací motorek jsem vyměnil před 3/4 rokem a zase problém. Po poradě s opel oprávařem, jsem sundal poslední gumové koleno před kov. sáním a krok. motorek a klapu (oteřit naplno) jsem vystříkal, ale pořádně čističem na brzdové kotouče. Znovu jsem to složill nastartoval. Hned jako zázrakem se otáčky drží na 900 ot. jak přibité, motor je o poznání živější.
JardaB
Odeslal: Saturday 13 February 2010 - 22:29:57

Tak to je taky mozny, to se da zmerit docela snadno. Ale nebude snadne odlisit pricinu a nasledek - asi jen pak zkusit nejakou pujcenou lambdu.
Tomin
Odeslal: Saturday 13 February 2010 - 22:13:57

Tohle jsou jasne priznaky bohate/chude smesi kvuli lambde. Ja bych zacal oscikem pripojenym na lambde.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0527 sec,0.0171 z toho dotazů.