• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér :: Re: ventilátor topení omega "C"
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Laďa
Odeslal: Tuesday 23 November 2010 - 18:42:36
ahoj nefunguje ventilátor topení neví někdo kde může být problém?
Poslední odpovědi
Jakub
Odeslal: Sunday 26 December 2010 - 12:24:59

Dobře dobře.. díky ti moc... kouknu na to, jak ot teda chápu, tak problém může být teda v tom přepínači a nebo někde ve vedeni ? vypadlý kabel, zkorodovaný kontakt... zkusim to prošmejdit... Ale určitě budu chtít ten ventilátor vyměnit.. strašně vrže a je naprasklý a vybruje.... neměl by jste ho někdo ? A až se na to podívám s těma kabelama atd. dám vědět....
Rob2
Odeslal: Sunday 26 December 2010 - 12:16:04

Rezistory jsou až do rychlosti "3" zapojené v sérii, přínačem se postupně vyřazují. Pokud by se přepálil např. rezistor mezi bodem 4 a 5 (u motoru), přes který je veden proud rychlosti "1", tak by prostě motor na tuto rychlost nešel. Neměl by kudy téci proud. "2" a násl. by šly normálně. A pokud nejde rychlost "5", kde již žádné rezistory nejsou, tak je to tak, jak jsem již psal. Ještě je možnost odzkoušení motoru přímo na konektoru, ale nevím, jak je přístupný - nikdy jsem Omegu "A" neměl a ani u "B" jsem se k motoru nepotřeboval dostat. Chvíli se dívej na schéma a určitě ho pochopíš (myslím vážně, bez podtextu) Jde o část S3 a M3 zcela vpravo. Třeba si schéma zkopíruj a různobarevně si vyznačuj proud při jednotlivých polohách přepínače. Jinak fakt pomoci nemohu.
Jakub
Odeslal: Saturday 25 December 2010 - 17:22:07

No a nemohlo by to být tím, že ten ventilátor občas drhnul o kryt.. a dělalo to takové nepěkné zvuky... že by se ten dopor přetížil a vypálil... koukal jsem ted na ten přepínač a to je jen šoupání plechu přes plech pomocí kolečka... a i ten přepínač jsem vyměnil za jiny..a bylo to to samy...
Rob2
Odeslal: Friday 24 December 2010 - 22:17:21

KopA: Vycházím pouze ze schéma a z chování motoru ventilátoru. Omegu "A" jsem nikdy neměl a v "B" ten regulátor je elektronický a řízený řídící jednotkou topení, takže něco jiného. Každopádně když nejde Jakubovi pátá rychlost, kde přes přepínač vlastně pouze prochází proud bez "další úpravy", je možnost jenom onen přepínač (opálené kontakty, vyhřáté pružné části), vodiče (přerušený třeba i od hlodavců) a konektory (oxidace, vyhřátí vlivem přechodového odporu,.. a to všechny "po cestě", tzn. i u motoru topení) Pokud, jak píšeš, je ten přepínač naprosto bezporuchový, tak zbývají výše zmíněné dvě možnosti. Potom tedy samozřejmě nevím, zda motor nemá vestavěnou třeba tepelnou ochranu, zda nejsou uhlíky KO,.... Ale protože v některých polohách přepínače jede, tak bych poruchu motoru upozadil. Chce to prostě hledat a měřit. Začal bych asi za přepínačem, pokud je k němu přístup. Je-li za ním vše OK, potom už jenom vodiče k motoru a konektor na něm.
KopA
Odeslal: Friday 24 December 2010 - 21:49:10

Spínač asi ne ten znám - je to takový kolečko a vevnitř je to udělaný přes kuličku. Muselo by to bejt od tý kuličky úplně prodřený nebo kulička chybět nebo by tam musela být obrovslá vůle ale myslím si že samo nemůže dojít ani k jednomu. Jedině že by se v tom někdo vrtal a něco pokazil.

Hledal bych tedy chybu ve vedení (v drátech) hlavně pro tu poslední rychlost - třeba podle barvy kabelu z toho schématu (neviděl jsem).
Rob2
Odeslal: Friday 24 December 2010 - 19:50:05

Dovětek: Rezistor se přetížením vždy přeruší (přepálí se odporová vrstva, pokud je drátový, tak drát)
Rob2
Odeslal: Friday 24 December 2010 - 19:47:04

Stručně: U první až třetí rychlosti se postupně snižuje odpor (vyřazují se rezistory zapojené v sérii). U čtvrté také, ale již paralelním připojením rezistoru z momentálně "nevyužité" větve k rezistoru nejblíže motoru. Pátá rychlost je bez rezistorů - proud prochází přes spínač přímo. Takže: Vadný přepínač, nebo vadný kontakt. A jak píšeš, ono se to tak i projevuje. Hledej!
PS: Pokud by byl vadný některý z rezistorů, nešla by rozhodně první rychlost. A protože Ti nejde ani pátá rychlost, kde je motor již "natvrdo" přes přepínač, je to pro mne vcelku jasné viz. výše. Ale opakuji, že vycházím ze schéma od Legenda. Pokud to máš v autě jinak, nemohu sloužit.
Jakub
Odeslal: Friday 24 December 2010 - 19:11:57

Výsledke je takovej, že 1 rychlost jde, 2 taky a třetí jde stejne jako druhá a stejne je na tom i 4 a poslední rzychlost nejde vubec,jako kdyby se to vyplo.... a včera jsem zkoušel vyměnit ten přepínač co je vlastne na palubní desce nad táhlama míchání vzduchu a rozdělení do prostoru kabiny a bylo to stejny.. ale muu rict ze parkrat se mi už stalo že treba za jízdy to foukalo pak to přestalo a začlo treba za 2 min znova foukat... jako by kontakt...
Rob2
Odeslal: Friday 24 December 2010 - 19:02:42

Díval jsem se na schéma: Pokud Ti fungují první tři rychlosti a čtvrtá již ne, viděl bych vadu v přepínači. První tři rychlosti jedou postupně přes rezistory. Pokud by byl některý vadný, některá rychlost (i další předchozí - nebudu rozebírat) by nešla. To u Tebe, jak píšeš, není. Čtvrtá rychlost je vlastně třetí s využitím jednoho z rezistorů seriově zapojených pro rychlosti 1-3 pro další snížení odporu. Pátá rychlost je "napřímo", tj. bez rezistorů. Pokud tedy jde rychlost 1-3 a dále nic, jde o vadu přepínače, příp části vedení, nikoliv vadu rezistorů. Vycházím ze zapojení od Legenda. Rezistory by měly být u motoru, ale opakuji: Pokud jde rychlost 1-3 normálně (postupně se skokově zvyšují otáčky), nejde o vadu rezistorů (typicky přerušení). Napiš výsledek.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0500 sec,0.0180 z toho dotazů.