Témata příspěvků | |
Jarda Cep | Zdravim radci, chtel bych poprosit o radu a kontakt na nekoho v jiznich nebo zapadnich cechach kdo se venuje opravam LPG soustav. Vlastnim Corsu B, motor X10XE, r.v. 2000, 12v, mam v nem 6 let plyn vyrobce KME system AKME (do tedka bez problemu) , chodim na revize do strakonic pravidelne. Pred dvema dny mi auto nepreplo na plyn, jelikoz mam doma diagnostiku tak sem si vuz napichnul a hlasi to nizky tlak LPG, kdyz bylo vse v poradku tak byl tlak LPG 1,2 baru a tedka je 0,17 baru (priblizne). Kdyz pujdu do stakonic vymeni mi tam 10 veci za 10 tisic nez zjisti cim to je a ty veci uz si musim nechat. Prave premyslim ze to muze byt bud vadne cidlo tlaku LPG a nebo totalne zaneseny filtr kapalne faze, nebo odesel reduktor. Tedy zna nekdo nekoho v tech lokalitach na koho bych se mohl obratit. Diky Jarda |
Poslední odpovědi | |
Jiřik | To nedělej, protože jak tlak s ubývajícím palivem klesá, rozhazuje se mapa v EPROM benzínové jednotky. Dělám to tak, že natankuju čtvrt nádrže a pak jedu v nějakém prudkém kopci na max. výkon. Mrknu na velikost tlaku v tomto režimu (bývá nižší, než základní) a přepnutí do benzínu dám tak o dvě desetiny až 0,25 níže. Ať to přepíná radši dřív a mapa zůstane co nejméně porušená. Jestli chceš najet víc, jsou na to jiný finty. |
Jarda Cep | Tak tlak serizenej na 1,2 baru, spotreba vypada pekne neco okolo 6,3 litru. A jeste bych se zeptal, pri jakem tlaku mam nastavit aby se vypinal plyn? Kdyz jsem tedka napojil auto na diagnostiku bylo tam od servisaku nastaven tlak 0,5 baru a stupnice je od 0,2 - 0,6 baru. Nevim proc to nastavili takhle vysoko. Ja to snizil na 0,4 a jeste bych dal 0,3 kdyby to necemu s systemu nevadilo. Protoze najedu ¨na tankovani o cca 60km vice kdyz nastavim misto 0,5 tak 0,3 baru. |
Jiřik | Musí to běžet při seřizování na plyn. |
Jiřik | Tlak 1,2 je obvyklejší. |
Jarda Cep | Muzu normalne regulovat tlak reduktoru kdyz motor bezi a jsem napojenej abych videl jak to leze? Nebo radeji zastavit motor pootocit sroubek a nastartovat atd? Ja tam nastavim tech 1.2 baru jak to bylo. Tech 1,6 je moc? Diky |
Jiřik | Přesně tak, vem imbus a stáhni to. Možná je někde na hlavním okně zadán i původní tlak, na který to bylo kalibrováno. |
Stepo | Redukce tlaku se provadi vetsinou z boku reduktoru imbusovym sroubem ( stred vycnivajiciho konusu ), tusim je to 5mm ( nebo 4, ted nevim ). |
Jarda Cep | Jirik: Tak jsem to znova napojil na diagnostiku a jednotka - vyctene zarizeni je AKME 1.3, pred vymenou veci v reduktoru byl tlak LPG kolem 1,2 baru, tedka po te vymene je tlak 1,5 - 1,6 baru. Zatim sem moc nekoukal, ale nezjistil jsem jak se tlak reguluje. |
Jiřik | Tak supr, tím štětečkem to stačí bohatě- naopak je to lepší, než sondou! K tomu seřízení- teď bys měl určitě seřídit tlak reduktoru. Co máš za jednotku? |