• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor :: Re: dekarbonizace motoru ?!?
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
stef
Odeslal: Monday 14 August 2006 - 11:58:01
Na jednom fóru jsem našel tuto debatu. Co si o tom myslíte?????

Cool , ale rad bych predem upozornil, ze bych nechtel slyset, ze to zni jako blbost anebo co si nekdo, kdo s tim nema zadne osobni zkusenosti, mysli a podobne, protoze myslet si a neco opravdu vedet na zakladech osobnich zkusenosti jsou uplne dve rozdilne veci.

Jedine, co clovek potrebuje, je sroubovak, spray bottle (jako se pouziva treba pro nektere domaci cistici prostredky) a vodu. Ano, obycejnou vodu. Zahrejte ten motor do normalni teploty, pak sundejte tu hadici air filtru do sani, vytocte a drzte ten motor v okolo 3K RPM a zacnete strikat tu vodu primo do sani toho motoru. Ta tryska na te nadobe by mela byt nastavena tak, aby ten spray byl co nejjemnesi a rozdelil se tak v tom sani do vsech cylindru rovnomerne. Nebojte se strikat tu vodu do toho sani i velice rychle - az do toho okamziku, kdy ten motor je temer na hranici, kdy nechce bezet. Proste, drzte tu klapku otverenou, strikejte tu vodu do toho sani - a kdyz ten motor zacne mit snahu se zastavit, tak mu dejte malou pauzu, aby se dostal zpet do otacek. Jak a proc to pracuje? Ta voda se v tech spalovacich komorach meni v paru - a pokud nekdo ma zkusenosti s cistenim neco vodni parou, tak vi, jak velice dobre to na uplne cokoliv pracuje. Vyhodou dekarbonizace vodni parou je, ze ten motor u toho bezi a ten rozpusteny nanos carbonu je vytlacen vyfukovymi ventily primo do vyfuku. Na rozdil od nejakych chemikalii, ktere se nalejou do valcu, kde se nechaji sedet pres noc (zatimco jejich vypary leptaji tesneni a injectory) a soucasne taky stekaji s tim rozpustenym karbonem temy cylindry pres krouzky pistu dolu do oil pan, ten proces cisteni tech pistu a spalovacich komor konci ve chvili, kdy clovek prestane to tech valcu vstrikovat tu vodu - a nic neni nasledovne nijak negativne ovlivneno. I presto, clovek by mel po tom cisteni vymenit i olej - jen pro pripad, ze by se do neho nejaka mala cast vody anebo toho rozpusteneho karbonu nejak dostala (ale ty sance jsou velice male, protoze ty pistni krouzky tesni mnohem lepe, kdy ten motor bezi - a ten karbon a i voda, ktera se treba nepremenila na paru je vypuzena z toho motoru s vyfukovymi plyny a na ceste se stejne vypari). Jak dloho a kolik vody tam strikat? Tak dlouho, kolik to zabere vyprazdnit dve 1L spray bottles. Jak jsem rekl, nebojte se jit i velice rychle, ten motor vam da vedet kdy tam tu vodu strikate prilis rychle.
Tento levny proces je vhodny pro uplne kazdy motor - s karburatorem anebo EFI. Lidi s V8 s karburatory si ani nehrajou s nejakou spray bottle, ale primo lejou tu vodu do toho karburatoru z nejakeho kelimku.
Je tam nejaky dukaz, ze to opravdu pracuje? I presto, ze ja pouzivam water injection a pote, co jsem sundal hlavu toho motoru (abych ji vymenil za jinou) jsem zjistil, ze ty pisty a spalovaci komory te hlavy vypadaly uplne jako nove, tak jsem se sam chtel o tech ucincich te dekarbonizace vodou chtel presvedcit u jineho auta (Eagle Talon), ktere jsme koupili na soucastky a meli jsme v umyslu ten motor stejne rozebrat. Ja mel za ty roky desitky tech 4G63 motoru rozebranych, tak dobre vim, jak "normalni" hlava a pisty po nejakych 100 tisic mil vypadaji, ale po tom cisteni karbonu vodni parou a pote, co jsme sundali tu hlavu, ty pisty a spalovaci komory vypadaly, jako by na tom motoru bylo jen nejakych 10 mil. Takze ano, ono to opravdu pracuje - a velice dobre. Ja se mel o tom sam moznost presvedcit na vlastni oci.

Osobně sem toto provedl na vsech svejch autech + asi 15-ti autech svejch kamaradu .....


O vstřikování vody už jsem četl hodně, ale toto...To by mě opravdu zajímalo, co to s motorem udělá. Dekarbonizuje???
Poslední odpovědi
K-P
Odeslal: Monday 02 October 2006 - 09:23:24

2 Yper,Václav GT:to je sice pěkné, ale spousta lidí tak uvažuje.Já se snažil to myšlení lidí předělat, ale zatím jsem to vzdal.Takže já pořád pracuju se slovy syntetika a polosyntetika.Takže ne jenom servisáci.
Yper
Odeslal: Monday 02 October 2006 - 08:12:22

Téma "Olej" mne dovede vždy zvednout hladinu adrenalinu a ten je něco podobného, jako NOx (NOS) pro motory.
Akceleruji jak raketa! _;
Václav GT
Odeslal: Monday 02 October 2006 - 07:56:58

Yper napsal ...

.... tuto problematiku rovněž v jednom ze svých příspěvků popisuje a rozebírá ing.Černý z VŠCHT (má tam celkem 9 článků na téma oleje

Těch článků od ing.Černého je tam 15 Odkaz . Doporučuji si to přečíst všem, kdož mají o téma Olej zájem (a hlavně to dejte přečíst všem "odborníkům" v autoservisech).
2 Yper: obdivuji tvoji trpělivost, tohle tady píšeš už asi po třistašedesáté ?lola (já už budu uvádět jen odkazy)
Yper
Odeslal: Monday 02 October 2006 - 06:39:18

2 mvtechnik: _;
mvtechnik
Odeslal: Saturday 30 September 2006 - 15:27:16

souhlas s iperem,
pro informaci zda čištění olejového systému může způsobit poškození motoru lze odpovědět ano za předpokladu že motor je již poškozen, dobře udržovaný motor není možno poškodit v žádném případě.
příklad: u staré škody 100 udělali výplach motoru - olej systému a dekarbonizaci - motor předtím neviděl co je pravidelná výměna oleje a o nějaké údržbě ani neslyšel - prostě klasická olejnička kde majitel jen olej doléval protože spotřeba oleje byla taková že za dobu 10000 olej vyměnil dvakrát přes spotřebu, protože za dobu provozu opetřebení a karbon způsobily takové vůle že potom nebylo možno vytvořit tlak oleje a unikal zpět do vany - výrazně se zvedla spotřeba oleje kolem pístních kropužků protože na některých válcích byly pístní kroužky popraskané , dekarbonizací se uvolnily a začaly dělat paseku.
to je jeden negativní příklad, osobně jsem dekarbonizoval snad 200aut ať přístrojem nebo přes sání - diesel i benzin (předváděčky v servisech) a neznám případ poškození motoru - samozřejmě jsem slyšel různé fámy o zničených motorech, jak uvádím výše to zkoušeli v servisu na starém autě co se vyčistí - mělo už doježděno a .
ohledně otázky čím čistit sání je možno použít spray čistič sání a karburátoru.
jinak pozor na dekarbonizaci prostřednictvím sání, jak tu uvádí iper, u benzínu je to jednoduché když to přechlastáte tak to zdechne, u dieselu ale pozor, vstřikovat při deceleraci - nevzniká detonační spalování (klapání motoru) způpobené špatným rozstřikem směsi v případě že používáte zápalnou látku (čističe k tomu určené přes přístroje např. wynns) - tedy vytočit motor a v době kdy jdou otáčky dolů tak vstříknout, chce to cvik ale jde to v pohodě. Musí se dávat pozor na tvar sání aby se někde nahromadila čistící látka a ta nejednou nešla do motoru.(jednou jsem čistil neoplan a špatně jsme se odhadli s kolegou a motor nám šel do otáček které před tím asi nikdy neviděl, všechno dopadlo v pohodě ale nemusí to být vždy)
Galil
Odeslal: Friday 29 September 2006 - 16:09:53

Díky, zvlášť za ten odkaz, to je pěkný počtení
Yper
Odeslal: Friday 29 September 2006 - 15:38:59

2 Galil: na Odkaz tuto problematiku rovněž v jednom ze svých příspěvků popisuje a rozebírá ing.Černý z VŠCHT (má tam celkem 9 článků na téma oleje - "Mýty a skutečnost").
Je zajímavé, že tímto mýtusem a pověrou se hlavně ohánějí ti, kteří by měli tvrdit opak - automechanici, kteří se pasovali na rádoby odborníky v Tribotechnice - mazání.
Zejména doporučují ty tzv. "Plné syntetiky - full syntetiky" a s tím, že je to pro motor to nejlepší. Zejména ale vyklechtaných a noname (bez servisních knížek a noname předchozí majitel) motorů je to ale jejich smrt. Automechanici obecně znají jen jeden parametr a to je rozdělení dle SAE:
SAE 0Wněco, 5Wněco - což jsou údajně ty nejlepší oleje - plné syntetiky
10W něco - celkem dobrý olej - nic móooc, prostě polosyntetika
a od řady 15Wněco - hnusnej minerál, co nestojí ani za shlédnutí - to bych do motoru nikdy nedal! Žvásty, žvásty a žvásty!
Zde u nich platí víc než kde jinde ono známé: "Sevče, drž se svého kopyta!" tzn. opravuj motor a nepleť se do věcí, kterým nerozumíš!
Nejsou ale všichni stejní - to ať berou ode mne jako omluvu ti lepší, kterých se to netýká!
Jsem doslova alergický na taková prohlášení jako - kladné úsady ( ty co brání únikům oleje) a záporné úsady,( ty, které jsou nežádoucí).
Předně je třeba si uvědomit, že jakýkoliv karbon v motoru je nežádoucí!!!!
Pokud by byla pravda, že existují kladné úsady, pak zákonitě musí existovat-vznikat i záporné úsady, protože obojí mají stejné složení!
Pokud mám zabránit vzniku záporných úsad, pak tím automaticky zabraňuji vzniku i těch kladných úsad!
Pokud úsady např. na hřídelích nebo ventilových dřících vznikly, tak jen nesprávným provozem motoru - nesprávným kvalitativním druhem oleje, nesprávným intervalem výměny - příliš dlouhým.
Nejprve je uhlík zčásti v oleji rozpuštěný a zachtává se na olej.filtru - podle jeho kvality, která je většinou dána jeho cenou! Né všechen uhlík ale filtr zachytí - je i takový, který stěnou projde. Olej v důsledku toho houstne a při změně rychlosti proudění se uhlík usazuje v kanálech a přepadech a na hřídelích a ve vaně atd atd. Je-li součástka horká a jde-li na ní olej v důsledku přicpání kanálu méně, pak se přehřívá a olej, jehož základním stavebním kamenem je molekulový uhlík, na horké součástce pyrolizuje-přepaluje se a vzniklý pyrouhlík se na ní usadí-napeče, jako na mámině pánvi, když máte tichou domácnost a vy se rozhodnete si něco konečně uklohnit - sami!
Navíc se na napáleném uhlíku pak lépe usazuje - připéká uhlík obsažený v oleji z procesu spalování paliva!
Je pravda, že je-li vydřené gufero v důsledku uhlíkových usazenin, tak teče méně, než když se těchto úsad zbaví, ale těch zbaví vždy, když se aplikuje nový olej!, takže gufero stejně teče!
Dnešní oleje mají tolik detergenčních přísad na rozpouštění karbonu a zejména aby se udržovaly ve vznosu, že není špatných olejů - jen dobrých a ještě lepších.
Jen to chce mít motor stále čistý a nevěřit proklamacím výrobců olejů o jejich dlouhých výměnných lhůtách.
A zapomněl jsem ještě dodat: nevěřit i spoustě automechaniků - rádoby tribotechniků.
Na oleji - zejména jeho častějších výměnách, ještě NIKDO NIKDY neušetřil.
Olej je KRVÍ motoru!!!!
Galil
Odeslal: Friday 29 September 2006 - 14:57:08

Zdravím, ještě se vrátím k odstranění kalů a úsad při výměně oleje. Chtěl jsem to udělat, ale všichni známí ze servisu, se kterýma jsem o tom mluvil, mě od toho dost zrazovali. Vím, že je to dost omílaný téma s protichůdnými názory, ale odstraněním úsad údajně riskuju vznik vůlí v motoru a zvýšenou žravost oleje, jeho sáknutí atd. Údajně by bylo lepší používat oleje s lepší detergenční schopností a zkrácení intervalu výměny. Má v tomhle ohledu někdo zkušenosti? Stalo se někomu, že by motor spíš poškodil? To, co jsem slyšel, byly spíš teoretický úvahy, popř. typu: "slyšel jsem, že by se mohlo stát ....", ale v podstatě nic konkrétního.
Yper
Odeslal: Friday 29 September 2006 - 09:47:11

2 Jason: ..já taky své sání nečistil kachnou, ale pěkně ručábo, když jsem celé sání motoru, až k sacím kanálům, rozebral a vše vydloubal a pak Vapkou umyl, když předtím jsem to ještě postříkal nějakým sajrajtem na odmaštění - něco jako Arva!

Hledej Jásone, hledej v minulosti a ve starých vláknech.
Riwal kdysi napsal, že se dají sehnat přípravky na bázi uhlovodíků, ve sprejích, které se stříkají do sání běžícího motoru.
U benzínu se stříká při akcelereci a u nafty se to stříká při deceleraci, protože tyhle sajrajty u nafty by jinak zvýšily prudce otáčky nˇafťáku a ten by se mohl roztrhnout.
Čištění sání má význam hlavně u nafťáků, kde nejde odstavit EGR ventil nebo u těch motorů Hi-voltage, kde také EGR nejde odstavit, protože má 2 lambda sondy a ECU by odstavení poznala a hodila motor do nouzového režimu.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0813 sec,0.0195 z toho dotazů.