Témata příspěvků | |
Jura | Ahoj, mám Vectru 1,8 GLS, typ motoru C 18 NZ. r.v. 1993. Dnes se mi při jízdě rozsvítila oranžová kontrolka motoru. V ten okamžik mi spadly otáčky pod 500 a na volnoběh měl motor tendenci zhasnout. Trvalo to tak 10 minut, pak kontrolka zhasla a chod motoru se ustálil a šlapal jako dřív.Prý je to porucha při které elektronika přechází na nouzový program a je nutno vyhledat autorizovanný servis. Prý delší provoz se svítící kontrolkou může poškodit katalyzátor, vést k větší spotřebě a celkově ovlivňuje provozuschopnost. Můžete mi, prosím, poradit? Mám to ignorovat, když kontrolka zhasla nebo mám jít na tester, aby tam přečetli závadu? Mám obavy, abych nějak nepoškodil motor. Díky. |
Poslední odpovědi | |
maslicka | Proc pro vyblikani zavad je treba spojovat piny v konektoru? Vzdyt staci jen seslapnout plyn a brzdu a zapnout zapalovani. Aspon u 2.6 a 3.2 motoru to tak jde. Me to tak funguje. Mozna u starsich to nefunguje. Nebo se to tu uz nekde psalo a ja necetl. |
Legend | Frenk: jde vyblikat X25XE. Stačí spojit piny 5 a 6, zapnout zapalování a počítat bliknutí. Takhle jsou číslované piny, u Omegy je ten konektor černý a naopak, ale číslování je vždy stejné. Odkaz |
Frenk | Jak vyblikat X25XE - co kde spojit? |
Martas | Igor napsal ... Chcem sa opýtať,či kontrolka motora niejako súvisí s kontrolkou airbagov.Ďakujem. Airbagy maji vlastni kontrolku stejne jako ABS, dobijeni, mazani atd ..... |
Igor | Chcem sa opýtať,či kontrolka motora niejako súvisí s kontrolkou airbagov.Ďakujem. |
Yper | 2 Anonymní: při otočení klíčkem do zapalovací polohy se kontrolka motoru rozsvítí (+ mazání, dobíjení a ABS(u motoru X/Y20DTL/H)). Současně s tím proběhne test a kontrolky začnou zhasínat. Nezhasne jen mazání a dobíjení. |
Martas | Anonymní napsal ... Chcem sa opýtať,že či sa má rozsvietiť kontrolka motora pri otočení kľúčikom aj pri dieselových motorov ? Niekde som čítal že pri dieslákoch sa kontrolka nemá rozsvietiť.Je to pravda ? To je kontrolka ridici jednotky motoru a i diesel ma spoustu cidel ktery ECU snima, takze i u nej se rosviti ! |
Anonymní | Chcem sa opýtať,že či sa má rozsvietiť kontrolka motora pri otočení kľúčikom aj pri dieselových motorov ? Niekde som čítal že pri dieslákoch sa kontrolka nemá rozsvietiť.Je to pravda ? |
VGT | Dostal jsem emailem připomínku, že návod je v angličtině. Ano, zde je tedy česká nápověda: Postup vyvolání chybových kódů ECU: V diagnostickém konektoru spojíme příslušné piny (A+B u motoru C 18 NZ), při jisté opatrnosti lze použít např. kancelářskou sponku.. Zapneme zapalování. V ten okamžik začne kontrolka ECU na přístrojové desce blikat. Nejprve je tímto způsobem vysílán chybový kód 12 třikrát za sebou – oznamuje začátek testu. Kontrolka blikne jednou, pak následuje pauza jednu sekundu a potom blikne dvakrát s přestávkou ½ sek. Po uplynutí dalších 3 sek. dochází ke druhému vysílání kódu 12 a po dalších 3 sek. ke třetímu. Pokud se kód 12 opakuje neustále znovu dokola za sebou, v paměti ECU nejsou uloženy žádné závady. Případná uložená závada se automaticky smaže, když se neprojeví při dvaceti po sobě následujících startech motoru. Pokud chceme závadu z paměti vymazat hned, odpojíme na cca 30 sek. baterii (akumulátor). Pokud vybliká ještě jiný kód než 12, vyhledáš jeho význam v uváděném odkazu. (jelikož diagnostika se provádí na stojícím motoru, může ECU signalizovat kód závady pro pro čidlo otáček motoru, aniž by tam tato závada byla). Seznam kódů závad ECU: Odkaz Pokud jsou problémy s překladem, použijeme např. Odkaz |
VGT | Při rozsvícení kontrolky vskutku ECU přechází do nouzového režimu a ukládá kód příčiny závady do paměti závad. U tvého motoru jde přečíst paměť závad v ECU (elektronické řídící jednotce) svépomocí doma Odkaz |