• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra podvozek :: Re: alu střed
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
tery
Odeslal: Sunday 25 February 2007 - 10:38:40
kuci mam dotaz mam astraF myslim střed 56,5 mohl bych dat litaky 57 mm střed vadilo by to moc? nebo jak to je? a ještě u 15" vleze mi tam větši limec ET třeba 25 ,35 vim že origo to ma byt přes 40 aby to nedělalo neplechu děkuju MARTIN
Poslední odpovědi
mates
Odeslal: Tuesday 13 March 2007 - 15:49:20

Mike napsal ...

ten kalkulátor je tady
Odkaz

dopočítá přesně to co je popsáno, tedy rozdílný šířky disků a rozdílný zálisy

obrázek k tomu je tady
Odkaz

až na konci stránky


ty odkazy bych tam hodil taky Yperku...moooc šikovný
Mike
Odeslal: Tuesday 13 March 2007 - 15:01:21

ten kalkulátor je tady
Odkaz

dopočítá přesně to co je popsáno, tedy rozdílný šířky disků a rozdílný zálisy

obrázek k tomu je tady
Odkaz

až na konci stránky
Boulder
Odeslal: Monday 26 February 2007 - 22:11:16

Terry mam astru f ale cabrio a měl jsem tam kola 9x16 et 35 obutí 205/50 pokud jsem jezdil sám nic se nedělo jak se auto zatížilo vzadu braly kola lemy. ted mám 7.5x16 et 35 obutí 205/55 a je klid. Jenomže cabrio má asi jiný lemy. No a ještě muže bejt problém jestli jsou lemy origo nebo už měněny, jsou totiž jakoby dvojitý a mají osazení který může kolu zavazet. Když seš šikovnej nahřeješ horkovzduškou lem na hraně a gumovou paličkou ten přesah zaklepeš nebo přihneš k lemu dostaneš tak min 1 cm k dobru o to můžeš dát širší kola nebo gumy. Jo a dá se toho osazení i kus flexou uřezat. pak to dyž tak zapatlej rapem nebo silikonem aby ti to nerezlo
Yper
Odeslal: Monday 26 February 2007 - 14:10:40

2 KopA: díky za souhlas, už jsem to o tom ET dal z Tvého povídání dohromady a pošlu Ti to k recenzi.
Jinak mne to napadlo to dát do "Návodů" proto, protože je to věc, na kterou se hodně lidí ptá a moc jí nikdo nerozumí - ani já ne - do dnešního dne ?lola a navíc jsem byl nucen u toho Tvého výpočtu chvíli přemýšlet, abych to celé pochopil a pak jsem k tomu nakreslil jednoduchý obrázek. _;
Navíc jsem k tomu ještě přiložil i ten odkaz VGT.
KopA
Odeslal: Monday 26 February 2007 - 13:57:47

2 Yper jo klido to hod do navodu ale bylo by nejlepsi udelat tady na webu kalkulacku na kola se vsim vsudy (tedy i s ET). P.S. ja vetsinou pisu anglicky takze mam na PC EN klavesku tak proto.

2 VGT no moje povidani bylo pouze o ET takze tak - sorry. Navic Astru nemam takze vim prd jak velky kola/gumy na ni jdou (proto mu nic neradim). Na kola (i s ET) je tadyta kaluklacka Odkaz (Yper neco takovyho i pro nas web plis ale lepsi - mel bych k tomu i naky obrazky).
VGT
Odeslal: Monday 26 February 2007 - 09:55:24

Raději uvádím odkazy, než bych něco již dobře popsaného znovu popisoval Odkaz , ale on těch odkazů si zřejmě nikdo nevšimne.
2 KopA: dobrý popis, dobrá práce ale ....
KopA napsal ...

Prumer kola nehraje roli jelikoz se v tomto pripade jedna o sirku.

Já jsem dotaz pochopil tak, že dotyčný se zajímá o to, jak velký a široký disk i s pneumatikou se mu vejde do blatníku. Potom záleží nejen na šířce a zálisu disku, ale i na průměru ráfku, šířce pneumatiky a jejím profilovém čísle. Toto ještě trochu rozveď, ať je informace kompletní.
Yper
Odeslal: Monday 26 February 2007 - 09:10:02

2 KopA: ..hele, to Tvé povídání o ET jsem zkopíroval a dám jej do sekce stahuj - do návodů a poostupů oprav. Autor budeš samozřejmě Ty.

Jinak Ty asi rád SMSkuješ co? ?lola
Kurňa doplnit do toho Tvého textu háčky a čárky (když to jde do "návodů a postupů oprav") je jako to napsat úplně znovu! __;
KopA
Odeslal: Monday 26 February 2007 - 08:56:08

Tak doufam ze jednou a pro vzdy o ET.

Zalis neboli ET (z nem. Einpresstiefe) je vzdalenost mezi rovinou prochazejici stredem disku (pri pohledu zepredu ci zezadu na kola na aute) a dosedaci plochou disku. Udava se v milimetrech. Muze to byt cislo kladne nebo zaporne. Cim vetsi je kladne cislo ET, tim vice je kolo schovane v blatniku. Cim vetsi je zaporne cislo ET, tim vice kolo vystupuje z blatniku.

Napr. ET45 = kolo je hodne schovane v blatniku
ET0 = kolo vystupuje az k okraji blatniku
ET-20 = kolo presahuje ven mimo blatnik

Pri vypoctech je nutne porovnavat nove kolo s max. udaji v technicaku.
Napr. bezne kolo 14x5.5J ET49 coz mam treba na aute. A ted chci koupit rekneme 15x6J ET35.

Prumer kola nehraje roli jelikoz se v tomto pripade jedna o sirku.
Jeste je potreba si uvedomit ze rozmery jako prumer a sirka disku jsou v palcich (tedy 1" = 25,4mm) a ostatni jsou v mm (prumer stredu a ET).

Stary kolo:
sirka / 2 * 25,4 - ET = 5.5 / 2 * 25,4 - 49 = 20,85 (v mm)

Novy kolo:
sirka / 2 * 25,4 - ET = 6 / 2 * 25.4 - 35 = 41.2 (v mm)

Vysledek je sirka disku od dosedaci pochy po vnejsi okraj disku.

Timto vypoctem jsme zjistili ze nove kolo bude o 20,35mm (odectenim vysledku stareho kola od noveho) tedy naky 2cm sirsi (vic vylezly z blatniku). Takze mam 3 moznosti bud to porovnam s jinymy udaji v TP (14" asi nebude to nejvetsi co tam bude uvedeno ), nebo koupim jiny kolo, nebo to zmerim jestli mam na aute naky 2-3cm vuli (od blatniku po gumu nekde v horni casti blatniku) a jestli jo tak se mi tam novy kolo vejde a muzu si ho koupit.

Doufam ze uz to bude vsem jasny.
macil
Odeslal: Monday 26 February 2007 - 01:52:51

Záleží od šírky disku.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0673 sec,0.0320 z toho dotazů.