• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra podvozek :: Re: tlumiče KONI
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Luke
Odeslal: Sunday 22 April 2007 - 10:59:52
Zdravím Vás všechny chytřejší a zkušenější Opláky. Nastal čas na výměnu tlumičů a tak jsem sáhl, podle internetu, po docela kvalitních tlumičích firmy KONI, Na přední nápravu jsme s technikem zvolili tlumiče řady KONI SPORT 86 2478 (žluté) s nastavitelnou tuhostí. Na zadek KONI 26 1472 (červené) taky s nastavitelnou tuhostí. Jak nastavit tuhost na zadních tlumičích jsem pochopil, ale jak to udělat na předních mi není dvakrát jasné. Český manuál na malinkém ošuntělém papírku, kde je čitelné každé třetí slovo mi moc nepomohl. Nemáte někdo zkušenost s tímto nastavením? Otázka druhá jest, jak mám být náročný a ty tlumiče nastavit. Chci jezdit bezpečně rychle do zatáček, ale taky i se čtyřmi lidmi ve voze po celé naší zemi, takže trochu komfortně.
A ještě mě trápí jedna věc na mém podvozku. Při rozjezdu na křižovatce doleva, větším vytočením kol vlevo a trochu razantnějším přidání plynu se od pravého předního kola ozývá naprosto příšerný drhnoucí, chrastící a dost hlasitý zvuk.
Při razantní akceleraci rovně, nebo doprava se nic neděje ... že by nějaký kloub na nápravě či co? Kolik to může stát?

Auto je: Opel Astra F Caravan, r.v. 1998, motor 1.6 16V X16XEL,

Děkuji za nápovědy. Hezký den.
Luke.
Poslední odpovědi
Luke
Odeslal: Monday 07 May 2007 - 14:24:43

No poravdě sám jsem se do montáže nepouštěl, jen jsem si je sám nastavil. Cenu za výměnu v servise vám asi neřeknu jelikož se na autě dělalo ještě pět dalších věcí, takže cenu jako takovou za výměnu fakt nevím.....Dělala se geometrie, vyvážení kol, výměna homokineťáku, nějakej čep ....cena 6000,- s homokineťákem ...ten koštoval asi 1900,- Takže za komplet práci neco kolem 4000,-
Martas_
Odeslal: Monday 07 May 2007 - 08:18:37

Delal si to podle popisu sam, takze zadarmo _;
freez
Odeslal: Monday 07 May 2007 - 08:13:32

Luke: dík , no je to víc to jo ale za komfort a za kvalitu si holt připlatíš no .
Martas_ : sme asi chtěli vědět komplet cenu s prací atd , podle typu si je taky umíme najít , a nebo jestli to nebyla nějaká akční nabídka atd , takže ted už si to snad pochopil , proč sme se ptali .
Luke
Odeslal: Monday 07 May 2007 - 07:38:36

Kupoval jsem je od Autoprima a podle standartního ceníku by stáli cca 10500,- jen tlumiče. Naštěstí byly rozumni a sami uznali, že je cena za čtyři tlumiče dost vysoká a tak vykouzlili cca 1100 korun slevu. Pořád jsou ale dvojnásobně dražší než úplně základní od Opela. Ty mi ovšem nebyly na bezpečnou svižnější jízdu vůbec doporučeny. Autoprima má ještě v sortimentu nějaké kvalitnější tlumiče, které nejsou tak drahé ale ještě pořád to nejsou Koni. Byla to holt investice. Ale teď se mi teprv to svezení líbí...
Martas_
Odeslal: Monday 07 May 2007 - 07:32:54

Nevim co jeste chcete kdyz Vam nekdo napise i presny typ co koupil a ptate se co to stoji ...
Odkaz
freez
Odeslal: Monday 07 May 2007 - 07:26:05

No taky by mě zajímala cena , tedy hlavně rozdíl ceny oproti origo tlumičům který nemají nastavení a cena je u Opla na Af za předek i zadek 4650,- kč i s prací , ale je to na zadku u karanava bez dofukování tuším . Tak napiš jsem zvědavej jak vopice
Gizmo_CZ
Odeslal: Sunday 06 May 2007 - 17:54:37

Cus.
A na kolik tě vyšly ty tlumiče??
Luke
Odeslal: Thursday 03 May 2007 - 15:16:30

Tak už jsem si poradil sám. Nastavení tlumičů je velmi jednoduché. Zadní tlumiče se nastavují tak, že stáhneme plastový prachový kryt, který chrání pístnici. Objeví se malý čudlík, který je nutno zmáčknout. Po zmáčknutí je tlumič připraven k nastavení. Otáčením svorkovnice doprava je tlumič do tuha, otáčením doleva je tlumič komfortnější, měkčí. Každá poloha je signalizována cvaknutím, takže lehce poznáte jak máte tlumič nastaven. U předních tlumičů je to jinak. Pístnici stlačíme až nadoraz dolů. Pak s ní otáčíme dokaď nezapadne do jakési nastavovací jamky. V tuto chvíli je tlumič připraven na nastavení Zde ale pozor, není tu žádná cvakající signalizace. Musíte si počítat kolik čtvrt, půl, nebo celých otáček jste udělali od krajní polohy. Z levé krajní polohy (nejměkčí) jdou udělat dvě celé 360st otáčky. Takže pokud chcete mít tlumič nastaven na střed, uděláte jen jednu celou otáčku o 360st. Oba tlumiče musí bý tnastaeny stejně, samozřejmně na nějakém tom centimetru nezáleží.
Já mám zadek nastaven na střed. A předek jsem otočil o 240st od nejměkčí polohy. Takže skoro středně tvrdé. Musím říci, že auto je na silnici jak přibité. Je tvrdší perfektně brzdí a reaguje na pohyb volantem. Kdo má rád ostřejší jízdu, ale vozí i rodinku doporučují ten střed nastavení, možná malinko před střed (do měka, přední). Jsem naprosto spokojen. Dal jsem si s tím několik desítekkilometrů po cestách třetí třídy a je to tvrdé, ale v rámci snesitelnosti.

To chrčení od pravého kola dělal ten homokineťák. Už je vyměněn. Stál těsně pod 2000,-
qpc
Odeslal: Sunday 22 April 2007 - 11:42:23

to vrzání by odpovídalo bud ložisku kola nebo homokinetickému kloubu,obojí je třeba zkontrolovat..

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0524 sec,0.0256 z toho dotazů.