Témata příspěvků | |
vasek | Zdravim koupil jsem zafiru rv.2003 2,0dti 16v kdyz se auto ohreje tak pri zaberu turba do plneho vykonu vypne turbo a sviti servis nevite nekdo co by to mohlo byt dikes.Mel jsem to i na pocitaci a a vyjela zavade predstrik paliva opravily to a dela to stale dal dik |
Poslední odpovědi | |
Anonymní | Dikes moc koukal jsem na to je to dost prace ale aspon se poradne pohrabu v necem jinem nez na jinem aute dikes |
Yper | 2 Vašek: ano, to odpovídá - není to stále ale je to tam a znepříjemňuje to život a ohrožuje Tvou bezpečnost - představ si, že ti to vypne v okamžiku, kdy jseš v protisměru při předjíždění náklaďáku - někde v jeho polovině a ten náklaďák současně předjíždí i ten za Tebou! Vrátit se nemůžeš a předjet také ne a z protisměru se blíží auto. Blbá představa. |
mates | Pohled na část litiny, kterou je nutno zabrousit. Vloženo za Yper, jeho IT specialisti mu neumožní vkládat obrázky. |
vasek | Dikes za info nevim jestli to mo vliv ale dela to jen obcas spis mvic nez min dikes |
Yper | Jinak ještě dodám, že zrovna na Žirafě jsem tuto opravu prováděl zhruba před necelým rokem. Nejhorší na tom je samotný přístup k turbu - k jeho demontáži a teď nevím, zda litinové výfukové svody (parohy), netvoří pevnou součást té části turba, která se musí demontovat, aby se statorové lopatky mohly vyčistit a ta litina zabrousit. Ta část, která se musí zabrousit se dá poznat lehce - litina je v tom místě vybroušená. |
Yper | Opět stejná závada, jako byla probírána v jiných vláknech. Nevracejí se naklápěcí statorové lopatky na turbínové kolo, které nastavují optimální úhel nátoku spalin z válců. Při přidání plynu je žádoucí, aby turbo zabralo co nejlépe - aby ihned šlo do max. otáček, protože je potřeba v závislosti na nastavení plynu dodat do motoru co nejvíce vzduchu. To se děje nastavením statorových lopatek na turbínové kolo. V okamžiku, jak stoupá množství dopravovaného vzduchu do motoru, tak stoupá i objem spalin z motoru, který o to víc roztáčí turbo přes turbínové kolo. Tím nejenže stále stoupá množství dopravovaného vzduchu (jak stoupají otáčky turba), ale stoupá i tlak. Množství kontroluje váha vzduchu a tlak kontroluje tlakové čidlo na centrálním sání na motoru. Obě tato hejblata pak nezávisle nebo ruku v ruce vyhodnotí ECU (ŘJ) a ta vydá příkaz k přenastavení statorových lopatek - změnou geometrie nátoku, protože větší množství spalin bude turbo roztáčet - udržovat jej v požadovaných otáčkách i při menším úhlu nátoku spalin. Překlopení lopatek se však neděje, protože statorové lopatky jsou po zahřátí motoru a tedy i turba zaseklé o zkřivené těleso turba (dosedací litinovou plochu) a tak jediná ochrana motoru a potažmo turba je ta, že ECU hodí motor do nouzového režimu - provede sama omezení dodávky paliva, protože jinak by se turbo nebo motor roztrhly Turbo demontovat, odmontovat z něj litinovou část s ovládáním statorových lopatek, vyčistit od napečeného karbonu a dosedací plochu (litinu) srovnat do roviny - zabrousit. Jinak ať žijí značkové servisy a jejich diagnostiky, kdy při školení půlku prochrápali na učebně a druhou prokouřili na chodbě! Berou to, že diagnostika je všelék na všechny opravy, ale to právě chyba lávky. |