• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Meriva :: MERIVA :: Meriva motor :: Re: autobaterie
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
luko
Odeslal: Thursday 14 February 2008 - 19:28:24
Zdravím Meriváky.. neví někdo jak se projevuje slabá autobaterie ??.. nějak mi hapruje ventilátor, jednou zrychlí a pak naopak. , díky za každé info..
Poslední odpovědi
Yper
Odeslal: Thursday 13 March 2008 - 12:55:06

Klucí, rozdílnost názorů vyplývá z rozdílných vědomostí v oblasti elektro, rozdílného pomocného dílenského vybavení (hardware) a názoru na objektivitu každého takového měření.
Nicméně baterie to být může.
Já ji mám v háji také, ale už druhý rok, díky mírné zimě, mne to nijak netrápí.
Má baterie vykazuje při strartu mého ropáčka takový pokles napětí, že se mi znovu rozsvítí i kontrolka ABS na sdružené konzoli přístrojové desky, ale pak, během několika vteřin, zase zhasne, protože altík pokles napětí vyrovná - při volnoběhu a i při vytáčení motoru se napětí pohybuje na hodnotě 13,9-14,0 V.

Jinak při přechodu na celovápníkovou baterii (což nedoporučuji), je třeba palubní napětí v síti zvýšit a to se dělá jen změnou regulátoru na altíku, protože jinak taková baterie nikdy nebude využívaná na zhruba tu svou 100%ní kapacitu.
Pokud ovšem v manuálu na používání auta není přímo uvedeno, že v tomto autě je instalována celovápníková autobaterie a při výměně je ji nutno opět nahradit celovápníkovou, protože jinak výrobce neručí za případné vzniklé škody.

Každopádně pořád se zde hovoří o baterii, ale to, že otáčky ventilátoru vzduchu do interiéru kolísají zejména a hlavně v důsledku oběhání uhlíků a komutátoru samotného motoru ventilátoru, tu není.

Takže doporučuji následující.
Motor nastartovat , změřit napětí na baterii při volnoběhu a pokud toto napětí nebude kolísat, ale držet nějakou hodnotu (je jedno zda 13,5 nebo až 14,5V) a otáčky ventilátoru budou přesto kolísat, tak se zaměřit na motor ventilátoru.
Stálo by ještě za to vědět, kolik má dotyčná Žirafa žadatele nalítáno Km. Nezáleží jak je stará, protože oběhanost ventilátoru nezáleží na stáří (ledaže by předchozí majitel trávil dlouhé hodiny vysedáváním v autě se zaplým ventilátorem a kocháním se interiérem !!(a) ), ale na ujetých kilometrech.
Téměř vždy se problémy začnou projevovat okolo 180 tisíc Km, ale nemusí to být pravidlem, protože záleží na stavu pylového filtru a jeho pravidelném vyměňování..
Lhex
Odeslal: Wednesday 12 March 2008 - 21:58:15

merivák: uznávám! Elektro bylo a je záliba, maturoval jsem z toho, a aso proto mi stále irituje zaměňování pojmů, principů a jednotek v elektru. Ale máš pravdu že pro normálního uživatele je to šuma fuk!
Jinak ale můžeš být moc rád že máš k Oplu i tyhle stránky, poněvadž jsem hledal něco k Citroenu (manželce u C3 bliká kontrolka a běží to asi na tři válce) a jediná rada z česko-slovenského internetu - SERVIS! Takže zapřáhnem za omegu..
JardaB
Odeslal: Wednesday 12 March 2008 - 21:09:37

Jsou standardni baterie, nabijeci napeti 13.5-14V a pak vapnikove, 14.5+... Zadna veda v tom neni. Co jsem meril Omegu s novym regulatorem, dava 13.5 a docela to staci, baterce chybi tak 4Ah. U te nove je novy altik, kdyz to nastaruju podle svetel je tam docela slusne napeti, ale jeste jsem to moc nezkoumal...
JOB
Odeslal: Wednesday 12 March 2008 - 20:56:52

merivák napsal ...

lhex ty si baterku viděl tak maximálně na obrázku a to co si o ní přečetl o autě v provozu víš uplné hono víš co vem si měřák a běž si na své baterce změřit odpor inteligente nejlepší je použít zátěžák a nebo použít auto jako zátěž a obyčejný voltmetr a nebo tu druhou baterku


A to jsi to nemohl napsat trochu normálně bez agresivních výpadů ? ?:!:
merivák
Odeslal: Wednesday 12 March 2008 - 20:41:34

lhex ty si baterku viděl tak maximálně na obrázku a to co si o ní přečetl o autě v provozu víš uplné hono víš co vem si měřák a běž si na své baterce změřit odpor inteligente nejlepší je použít zátěžák a nebo použít auto jako zátěž a obyčejný voltmetr a nebo tu druhou baterku
Legend
Odeslal: Thursday 14 February 2008 - 22:50:11

luko: souvislost špatné baterie a ventilátoru zjistíš nejspolehlivěji tak, že si od někoho půjčíš akumulátor třeba na den a pak se uvidí, jestli se problém přestane projevovat, nebo dále potrvá. Nicméně pokud auto dobře startuje a motor nemá během startování výrazně nižší otáčky ani při nízké teplotě okolí, tak je akumulátor v pořádku a hledal bych chybu jinde.
K tomu měření akumulátoru - obecně se dá stav baterie poznat tak, že se změří napětí během startování a to by nemělo být nižší než cca 9.5V.
Lhex
Odeslal: Thursday 14 February 2008 - 21:28:37

Martas napsal ...

Zmerit napeti pri zatizeni (pokud spadne treba na 10V tak je baterie v pytli protoze nema kapacitu)

kapacitu možná má, ale má velký VNITŘNÍ ODPOR - klasicky U=I*R - není schopná dávat velké proudy! - to je btw

ale na tom, že pokud je dobíjení OK tak při nastartovaném motoru napětí v autě nekolísá i když je baterie totálně v pytli, i když tam žádná není (to se nemá!!), tak na tom taky trvám! (to je ten první odstavec)

(rejpat musim, protože Tvé odpovědi mohou být ještě dokonalejší


Jinak pro zakladatele vlákna, asi jsme ti k merivě moc neporadili, něco si vyber. To kolísání otáček je v závislosti na něčem? Jak je starý ten větrák? Buď opravdu kolísá napětí v autě, otázka proč, nebo je tam třeba špatná kostra ..
Martas
Odeslal: Thursday 14 February 2008 - 20:27:30

No ja nevim, ale pokud je baterie spatna tak se to pozna prave pri zatizeni (i testery baterii funguji na principu ze zatizi baterii v radu desitek ampre a meri napeti) ....

Jeho zajima jestli ma baterku v poradku tak napred je potreba ji zmerit samotnou.

Me pripadne postup amaterskeho mereni pouze s voltmetrem logicky a jednoduchy :

Zmerit napeti naprazdno (zjistim jestli je nebo neni nabita)
Zmerit napeti pri zatizeni (pokud spadne treba na 10V tak je baterie v pytli protoze nema kapacitu)
Zmerit napeti pri nastartovanym motoru (zjistim jestli to dobiji)

Pak muze resit dal jako nekde si nechat zmerit dalsi parametry, ale na orientacni zjisteni to musis stacit a nepotrebuju k tomu zadny drahy vybaveni.
Lhex
Odeslal: Thursday 14 February 2008 - 20:19:22

ten druhý odstavec je minimálně zavádějící. Špatnou baterii tak asi nepozná, ta se pozná tak, že se změří její vnitřní odpor. Např. když při velkém odběru (stovky ampér při startování) klesne její napětí příliš, to je pak špatná baterie.
Ale nech to samozřejmě tak, já jenom že bych z toho Tvého druhého odstavce asi chytřejší nebyl.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0397 sec,0.0143 z toho dotazů.