• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega tuning :: Re: navýšení výkonu motoru
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Brenky
Odeslal: Monday 24 March 2008 - 21:13:34
Takže mě čeká GO motoru (X30XE), tak jsem si říkal, proč už ho trochu neupravit když bude rozebraný
Napadlo mě upravit vačky. K tomu je ale třeba poupravit ventily.
Aby to už mělo smysl, tak není k zahození odlehčený setrvák a upravené ojnice.
O kompresoru ani nemluvím.
Nemá s těmito úpravami nějaké zkušenosti?
Na kolik vyjdou jednotlivé úpravy popř. kde si to nechat udělat?
Zatím mě zajímá jen teorie....a pokud by to náhodou vyšlo, možná bych i do toho šel.
A prosím, nepište mi tu jak jsou tyto motory naprd...
Dík.
Poslední odpovědi
WISAStar
Odeslal: Friday 28 March 2008 - 15:15:27

Odkaz tomudle fandim
Yper
Odeslal: Friday 28 March 2008 - 13:43:30

2 Walto: ...máš pravdu, nechal jsem se unést. Dám si na to pozor!
2 JardaB: ..Tebou navrhovaný postup je přesně ten, který je vyloženě špatný. Přijít totiž k turbu a měnit předpětí na táhle z podtlakového regulátoru přepouštění spalin na vastgate klapku (přepouštění přebytku spalin mimo turbínové kolo), za účelem zvýšení plnícího tlaku, je cestou do pekel! Tenhle postup dělá každý, kdo má tzv. díru do zadku a klíče v ruce a nerozumí funkci turba, jakožto jedné z nejnamáhanějších součástek náchylné na destrukci.

Co se týče toho, co chci dělat na svém autě, je něco podobného, jako když máš rozbitý či zadrhávající se zip na kalhotách. Dáš si ho opravit a přitom, když je už šicí stroj rozbalen a kalhoty na něm, tak si necháš současně opravit i děravou kapsu.

Protože rozvodový řetěz budu měnit i s napínákem, tak budu dělat ty mnou dříve popsané věci, protože jednak se k nim jinak nedostanu a pro výměnu řetězu ty součástky musejí jít dolů tak jako tak a já mám navíc na dieselu navrkláno už 250 tisíc a sichr je sichr.

Navíc já mám svůj motor čiplý na 1° - už od předchozího majitele a původních 60 kW je zvedlých na 75kW (je změněná tzv. softwareová mapa) a jen přidáním intercooleru by se výkon měl zvednout o dalších 10 kW.
Ostatní serepetičky, jako je leštění sacích kanálů mi pak poslouží v tom, že se mi nebude zmenšovat průměr sacích kanálů v důsledku napečeného uhlíku ze spalin přepouštěných EGR ventilem.
Slícování výfukových kanálů mi zase zajistí lepší vyprazdňování válců po expanzi, které jinak každý píst a tudíž celý motor brzdí pokaždé, když jde po expanzi píst po DÚ nahoru.
Zvýšení kompresního tlaku v důsledku snížené hlavy o nějaké 2 desetiny mi zajistí lepší - rychlejší spalování.
Zčásti tohoto principu vlastně využívá systém JTD, kdy systém předvstřiku paliva zvedá nejen teplotu, alei tlak před hlavním vstřikem a před horní úvratí.
To mi zajistí rychlejší spalování při vyšších otáčkách motoru - měla by se snížit i kouřivost - typická pro starší diesely ve vyšších otáčkách.
Odlehčení setrvačníku a jeho vyvážení i s přítlačákem (dělá se na závodních motorech) a odlehčení řemenic mi sníží rozjezdové setrvační síly při akceleraci a sníží namáhání kluzných pánví kliky.
Dvojitý výfuk na koncovém stupni zrychlí vyprazňování váfukové soustavy - u mého motoru nejdou sací a výfukové ventily do střihu (po krátkou dobu současně otevřeny), abych musel mít předepsaný odpor výfukové soustavy a nemám ani dvoutakt, kdy se spaliny vyplachují šástí nové nasáté směsi a kterou je třeba zpět do prostoru válců vrátit rezonancí!
Takže tak.
Nezávislým odvětráním klikové skříně přes odlučovač olejové disperze do sání, mi sníží úbytky oleje ve formě aerosolu přímo do sání z odvětrání ventilového víka. Olej tam odtud bude odtékat mnohem lépe a nebude se v režimu delší ostřejší jízdy (např.dálnice) hromadit pod víkem a přelévat do sání. Je třeba si totiž uvědomit, že vyšší otáčky motoru znamenají i větší dopravované množství oleje na kluzné pánve a různé ostřikovací trysky. Tlak oleje je hlídán přetlakovým ventilem, ale vyššími otáčkami je i vyšší spotřeba oleje na ložiska.

Je toho spousta co se dá dělat s motorem a jak mu prospět a získat rozumný výkon a je také spousta toho, jak se mu dá i ublížit a to je právě zvyšováním tlaku prostřednictvím turba.
Kdyby to bylo nemožné, pak by nemusela existovat firma Irmscher či Steinmetz pro GM-Opel a nebo AMG pro Mercedes.
Kdyby se měly řídit radami, že nejlepší varianta je LPG, tak by to asi dělali, ale zatím jsem se nikde nedočetl, že něco takového tuní.
Je pravda, že asi motor na LPG je po rozebrání čistý, ale rozhodně mu chybí jedna základní vlastnost a to je, že když se dostane do prostoru válců, že jej celý ochladí - což benál dělá a tím prodlužuje životnost motoru.
Každý motor na LPG, který jsem viděl, má po nějakém čase vybroušený válec - vybroušení končí přesně tam, kam se dostane při HÚ 1.pístní kroužek.
Ale zase je to výhoda - až ztratíte tlaky, tak si koupíte nové, tzv. výbrusové písty s příslušnými kroužky a už zase fičíte dál. Co to pro Vás přeci je?, jeden píst stojí jen od 7000,- Kč výš a plus pístní kroužky. Válce už máte po výbrusu, takže jste ušetřili!

Jinak až začnu dělat, tak zpracuji dokumentaci. Teď mi jen kamarád zjišťuje, zda ten majitel přede mnou, který s mou Vectrou nalítal nějakých 80 tis.km, už náhodou rozvodový řetěz neměnil, protože je to také automechanik.
Martas
Odeslal: Friday 28 March 2008 - 12:26:32

ndefo napsal ...

to Martas:
vzhledem k tomu, ze ve tvych moznostech reseni chybi
to, pokud si "CHCE SAM NECO UDELAT" je mi jiz jasne tve "zamereni".
nebo snad myslis, ze lidi, kteri "to umi" jsou profici od prirody?


Spatne ctes, ja tam pisu ze takovehle rady a navody je potreba hledat u "konkurence" ze tohle neni web zamereny na takovehle upravy.
ndefo
Odeslal: Friday 28 March 2008 - 12:08:04

to Martas:
vzhledem k tomu, ze ve tvych moznostech reseni chybi
to, pokud si "CHCE SAM NECO UDELAT" je mi jiz jasne tve "zamereni".
nebo snad myslis, ze lidi, kteri "to umi" jsou profici od prirody?
treba nejprve vyzkouset a on chce a chce do toho i investovat znacnou cast penez, proc teda dle tebe nemuze clovek, ktery nevi, chce vedet, chce to zaplatit a chce si to udelat, proc nemuze neco takoveho udelat?! pokud to cele zkazi, auto vyhodi, bude litovat, ze se to nepovedlo, ale nebude litovat, ze to ani nezkusil. Jsou to porad jen veci a veci se daji vzdy poridit nove.
Jak rikas: "mam motor, a slysel jsem, ze jde za 3000 dvojnasobne zvednout vykon" to tady snad nekde padlo? nereknu, kdyby si to vytahl z vlakna o vzduchovem filtru, ale asi mi to tady uniklo, presto myslim, ze vacky, odlehceni ojnic a kliky, kompresor apod. naznacuji spise rozsahlou upravu. <smajlik_ktery_si_tuka_na_celo>

to all:
Je to jen strach z toho, ze nekdo by mohl dokazat neco, na co ja si netroufnu.
A tak se s radami nepodelim, budu jej odrazovat a nebo davat klamne informace at to nekde roztriska. No jo ach vy Cesi... (vy, ja nejsem)
Martas
Odeslal: Friday 28 March 2008 - 09:58:01

Samo, urcite nekdo dokaze poradit, ale tohle neni web specializovany na takovehle upravy, mozna sem nekdo takovy chodi a jenom me jeho prispevky vzdy unikly, ale myslim ze je to tak a pokud nekdo chce fundovane rady jak zvysit vykon motoru a co a jak k tomu udelat bude muset "ke konkurenci" _;
Lhex
Odeslal: Friday 28 March 2008 - 09:47:53

no je to marný spor mezi kutily a spotřebiteli.. Kutila to baví, ví jak na to, ale nemůže vědět všechno, tak se zeptá, a čeká odpověď zkušenějšího kutila.
Spotřebitel mu poradí vykašli se úpravy, je to neekonomický, kup si jiný auto...

Když kouknete na nějaké ty satelitní německé automotorpořady, uvidíte co ti kutilové dokážou, pro zábavu investují často i desetitisíce eur do starých aut. Ale je to pěkný, když někdo něco umí...
Martas
Odeslal: Friday 28 March 2008 - 09:32:13

Muj nazor je ze na takovyto dotaz jsou podobne zpusoby reseni :

1. Umis to, vis jak na to, tak proc se ptas ?
2. Neumis to ale jsi ochoten investovat - dej to nekam kde ti to odborne udelaji
3. Neumis to a nechces prilis investovat - vykasli se na to leda to dovrtas a navic ti tu nikdo neporadi, tohle neni web specializovany na tunning

Mozna jeste tak dotaz viz. Yper, ve smyslu zda se neco zmeni kdyz dam co ja vim jine turbo ... Ale ne povsechne, "mam motor, a slysel jsem, ze jde za 3000 dvojnasobne zvednout vykon", jak na to poradte.
VGT
Odeslal: Friday 28 March 2008 - 09:20:20

2 Mates + Ndefo: chtělo by to udělat trochu probírku tohoto vlákna - asi něco takového, jako když se prořezává mlází v lese
mates
Odeslal: Friday 28 March 2008 - 09:14:11

ndefo napsal ...

Vsichni se certite, jak poradna upada, ze tu kazdy mele nesmysly a krome Yperovy slohove prace a VGTho odkazu (diky) se da klidne cela 4.strana smazat a vlastne nic nebude chybet... to jak kdo dokaze odbocit od tematu a rypnout si do neceho uplne jineho se da sledovat vesmes ve vsech vlaknech stejne, ktera maji vice nez 5 stran, dal nema moc smysl ani cist.

a staci tak malo, na neco se zeptat

I toto je jeden z takovych prispevku zbytecnych ale prece...

Ono to může klidně dopadnout tak, že až se na konci tohodle vlákna k něčemu dobéřem, tak ty naše žgryndy smáznem, necháme jen plodné rady, vše upravíme a přišpendlíme na hlavní stranu... Nech bejt. s tím se dá dělat věcí

A zase zbytečnej příspěvek...já se z toho picnu

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0813 sec,0.0417 z toho dotazů.