Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
klima VeA |
Přejít na stranu [1] 2 3 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
telleke |
| ||
Host | Ahoj. Koupil jsem Vectru A rv. 93, c20ne, s klimatizací. Jak poznám jestli je klima funkční? Ta moje by měla být prázdná, asi. Kolik stojí plnění a má to vůbec cenu? Také mě trápí, že mi po zapnutí zapalování pořád běží větrák jakoby na první rychlost. Má to s tou klimatizací něco společného? Dále jsem objevil v kastlíku nějaký přepínač Odkaz . Ten slouží k čemu? Auto s klimatizací jsem nikdy neměl, tak se nezlobte, že se ptám na takový banality. Abych nezakládal další téma, je tohle teplotní čidlo na vodu Odkaz ? Abych neměnil něco jiného. Je na něm totiž upadlý konektor a asi ani nefunguje, protože když jsem k němu přiložil kablík k budíku, nic to neukazovalo. Budík je funkční, protože proti kostře ukazuje. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | To ze klima bezi poznas snadno, kompresor kdyz sepne celkem vydava kraval (huceni) a pokud to budes zkouset pri teplote na cca. +5 stupnu tak by to melo fungovat a za par veterin foukat studeny vzduch (na vydechu kolem +6 - +9 stupnu), samo pri +5 to moc nepoznas. Dale jeste muzes zkusit odsroubovat cepicku z ventilku co na systemu klimatizace najdes (muzou byt dva) - musi tam byt trochu tlak takze to musi pri zmacknuti zasycet. Ten prepinac je na chlazeni/nechlazeni prihratky pred spolujezdcem. Cidlo na fotce je opravdu na mereni teploty na palubce - muzes ho zlusit zmerit ohmetrem pri ruznem zahrati motoru. | ||
| |||
telleke |
| ||
Host | No právě že když zmáčku ventilek, tak to syčí dost málo. Pokud je klima prázdná, tak se kompresor nepustí, že? Takže mi nezbyde asi nic jiného, než to nechat naplnit a doufat, že celá klima funguje, že? | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Normalni "klimaservis" ti to pokud je to prazdny napred vyvakuuje, pocka zda to drzi podtlak a pak teprve naplni s pridanim kontrastni latky pomoci ktere se nasledne da najit misto uniku. | ||
| |||
telleke |
| ||
Host | OK. Ještě teda. Co může způsobovat, že hned po zapnutí zapalování mi běží ventilátor jakoby na první rychlost? | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Jaky ventilator mas na mysli, ventilator co fouka do interieru a nebo ventilator na chladici ? Pokud ventilator interieru tak u VeA je dost nestastne resen prepinac jako takovy a zrovna tak nelze vyloucit ze je spatny predradny odpor ventilatoru. | ||
| |||
telleke |
| ||
Host | Myslím ten co fouká do interiéru. Na ten přepínač jsem myslel jako první, jen jsem spekuloval, jestli to nemá něco společného s tou klimatizací. | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | telleke napsal ... Co může způsobovat, že hned po zapnutí zapalování mi běží ventilátor jakoby na první rychlost? Můžeš mít zapnuté tlačítko klimatizace. Zkus ho zmáčkonut, jestli se ten ventilátor zastaví. Jestli ne, je někde závada. Jinak s tím plněním klimy pozor: v r.93 můžeš mít v autě jak chladivo R12 (dnes už nepoužívané), tak chladivo R134a. Mám také tenhle ročník a předělával jsem klimu ze starého systému "na nový". U čidla teploty motoru pro palubní teploměr máš ulomený konektor, řekl bych při pohledu na tu neostrou fotku. | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | To čidlo vyměň, chybí ti na něm taková malá kovová čepička, na kterou se nasazuje kablík s konektorem faston, pak to musí fungovat. Radši kup i nový faston, ten starý už bude dost zoxidovaný. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
telleke |
| ||
Host | VGT: jak jsi předělával tu klimu ze starého systému na nový? Je v těch chladidlech velký rozdíl? Legend: čidlo určitě vyměním. Fastonů mám doma tří pr...., v tom nebude problém. Doufám, že ten běžící ventilátor je způsoben jen špatným přepínačem. Nerad bych rozdělával palubku zbytečně, je s tím strašně práce. Ale i tak se mi zdá, že pokud ho dám na nejvíc (IV), tak to stejné fouká míň, než u mojí staré Vectry(rv. 91, bez klimatizace). Tam když jsem pustil ventilátor naplno, tak mě to div neodfouklo, ale tady je to nějaké slabé. Možná to bude způsobeno tím, že to fouká přes radiátor klimatizace, asi. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 | |