Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra exteriér |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
rez |
Přejít na stranu [1] 2 3 4 5 6 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
CastrolTXT |
| ||
Host | U VeBe z roku 97 se mi v levém zadním podběhu objevil nepatrný rez,přestříkal jsem to sprejem s barvou,ale už se to opět objevilo.Je to na malé ploše,tak bych to nerad nechal rozrůst.Dá se tomu nějak účinně zabránit,aniž by to přišlo na dost peněz(třeba odborně u lakýrníka).Napadl mě třeba Hammerite nebo jiná barva na rez.Co vy na to,jak to ošetřujete vy?Díky Barva je vínová metla | ||
| |||
Klubru |
| ||
Host | Postižené místo, zkus očistit od rzi a odstraň odlupující se barvu, poté místo potři bezoplachovým odstraňovačem rzi. Po zaschnutí nanes základní barvu doporučuji epoxidovou která je určená na kov, poté přebrus, nanes stříkací tmel, přebrus a nanes vrchní metalízu, nejlépe ve dvou vrstvách. A modli se aby jsi po zimě nepokračoval kousek vedle, nebo na druhé straně vozu. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Pokud kov nevybrousíš do stříbrna a použiješ jen bariérovou zálkadovku (epoxidovou), tak to tam budeš mít za čásek znovu. Asi za 120-140 kč prodávají i v OBi základovku antikorozní cca3dcl. Je moc dobrá. Počítám, že ta rez je jen na vnějším lemu podběhu - tam se dělá od kamínků. No a pak je postup podle toho shora popsaného. Bezoplachovým odstraňovačům rzi moc nevěřím. Mám s nimi špatnou zkušenost. Ten použiju jen v případě, že se jedná o důlkovou korozi, kdy kov ještě není prožrán "durch und durch" a já nechci kov probrousit, abych to udstranil úplně. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | Klubru napsal ... poté přebrus, nanes stříkací tmel, přebrus a nanes vrchní metalízu, nejlépe ve dvou vrstvách. Barva je vínová metla. Takhle jednoduše to fakt jde? A co vrchní krycí bezbarvý lak, co zaleštění přechodu mezi starým a novým lakem? Popiš to, prosím, podrobnějí, také mě to čeká. | ||
| |||
CastrolTXT |
| ||
Host | Díky.Přetřel jsm to penetrační speciální barvou na rez,předtím jsem pro jistotu stejně ten rez očistil úplně na kov.Zítra to přestříkám sprejem v barvě auta a po zaschnutí to přejedu bezbarvým lakem a snad to něco vydrží | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Správný postup podle lakýry: 1) vybrousit do stříbrna 2) co je moc do hloubky a riskoval bys probroušení kovu, tak ohřát fenem (zbavit se vlhkosti) a jen místně dát bezoplachový odrezovač. 3) aplikovat antikorozní barvu a nechat ji zaschnout alespoň 4 dny. 4) pak stříknout dvousložkový fíler (pokud to je jen povrchové a nemusí se používat ještě i stěrkový tmel. 5) přebrousit pod vodou smirkem o zrnitosti 1000-1500 6) pak stříknout znovu fílerem a po zaschnutí pod vodou přebrousit smirkem 1500 nebo i 1000covkou, ale musí být už použitá, aby nebyla příliš hrubá - ale spíš tou 1500. 7) Tímhle smirken přebrousit i původní lak okolo v dostatečném okruhu vysušit - nechat vyschnout 9) stříknout metalízu, ale jen tam, kde jsi brousil a také né po celém vybroušeném starém laku 10) zhruba za půl hoďky - po zavadnutí metalízy, stříknout vrchní krycí lak , ale zase max. jen k okrajům, kde jsi brousil původní lak. 11) pokud to stříkneš i na nebroušený lak, tak za nějakou dobu se ti to bude loupat v cárech. 12) starý lak má na sobě zixidovanou vrstvu + "nějakou" politůru, která jen tak odmastit nejde. 13) vrchním lakem vše uzavíráš - bariéra 14) bez něj nebo jeho slabé vrstvě to bude zase reznout. 15) nejdříve tak za 4 a nejpozději do týdne provedeš rozleštění nějakou brusnou rozlešťovací pastou. Jednak ten tzv. suchý střik, přechod starého a nového laku a také i ten původní zdrsněný lak (po té 1500vce), kam jsi nic nenastříkal. 16) pokud je přechod mezi starým a novým lakem moc vidět, tak se dá hrana přejet pod vodou smirkem 1500, ale raději 2000 a pak rozleštit. Jó, lakování, pokud to má vypadat a nereznout, tak to je věda - teď doufám už chápete, proč jsou lakýrové tak drazí. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | Mňam, mňam. To je pěkný návodeček, Ypere. To za zimních večerů zkusím v garáži. Doufám, že si to auto napoprvně moc nezmrvím. A co odtržený roh plastové lišty na dveřích, ten asi něčím přilepit nepůjde - takže nová lišta? | ||
| |||
Lib |
| ||
Host | to nema vubec cenu resit protoze to neni pozink a reznout proste bude tu tam, tu tady ... me to jede na styku zadniho lemu a prahu, na obou stranach a od kaminku to nastoprdo neni. Proste kdo nema garaz a ma VeBe do 99, tak ma smulu a do 10ti let to shnije. Oply nebyly v tomhle ohledu nikdy extra odolny (ba naopak) | ||
| |||
Jirka |
| ||
Host | Co se týče tý plastový lišty,tak tu jsem lepil klasickým lepidlem na autookna.Je to taková černá mrcha ale drží. | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Yper napsal ... Asi za 120-140 kč prodávají i v OBi základovku antikorozní cca3dcl. Je moc dobrá. Yper: nevíš co to je přesně za barvu ? Do OBI to mam sakra moc daleko | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 4 5 6 | |