• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: vectra tuning
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
angel eyes
Přejít na stranu  1 2 3 4 [5] 6 ... 12 13 14
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Čelda
Thursday 03 April 2008 - 20:16:37 Citovat
Host
Chlapí poraďte.
Zítra mi mají na Vectru namontovat Enžly a dnes jsme řešily problém ohledně diodových kroužků v Angelech. Mě dobíjí altík Delco remy standardně kolem 14.8-14.9V. A servisák mi říkal,že je to moc a kroužky za chvíly prasknou. Nevíte jak se to řeší,nějakým snížením napětí. Co vím,tak by tam mělo jít kolem 14.1V. Poraďte někdo.Dík
Martas
Thursday 03 April 2008 - 20:24:46 Citovat
Host
1. Pokud jsou to LEDky tak zvyseni napeti o nejakych 5% nebo i treba 10% nemuze mit za nasledek to ze se jim rapidne snizi zivotnost, nejenom proto ze budou pozapojovane buh vi jak dohromady takze cekove zvyseni se na kazde jendotlive projevi minimalne.

2 Zkousel jsi merit, jake napeti mas primo na zarovkach ? Kazdou chvilu se tu probira mala svitivost zarovek s tim, ze na nich je napeti o 1V mensi nez na baterce ...
qpc
Friday 04 April 2008 - 00:33:30 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
nebo předřadnej odpor jko u žárovek? Jinak jak psal Martas,u žárovek proměřit a pak řašit.A ty diody vydřej dle mého stabilně i 14,5V

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Jerry
Friday 04 April 2008 - 00:33:48 Citovat
Jerry

Uživatel #596
Registrován: Monday 30 January 2006 - 05:26:15
Příspěvků: 783
Co se týče snížení napětí nejjednodušší je předřadit odpor patřičného výkonu.
Není to sice nej řešení, ale je levné a rychlé. Za následek ovšem má, že kopíruje napětí alternátoru. Tzn. regulátor zareaguje na dobíjení sníží napětí a tím pádem se změní svítivost diod.
Pozor !!! pokud není regulace dobíjení zcela v pořádku tak veškerá světla z led diod dudou poblikávat dle regulátoru. Na žárovkách vzhledem ke hžavení to nemusí být znát ale ledky jsou na toto prevít.
Lepším ale trošku složitějším řešením je stabilizátor napětí ev. i proudu. Nechá se to sehnat jako stavebnice nebo si to není problém postavit i doma.
Podle mě ale jak psal Martas světla by měly být přizpůsobena palubnímu napětí vozu a to může jít v extrémech někdy až na 15,8-16 V.

Jerry

Omega C Caravan 2,5 DTI, Calibra 2.0 16V (110), Vectra C 2.2 DTI dříve Omega B Caravan 2.0 8V, Omega B Caravan 2.0 16V Ecotec, Vectra A/B 1.8 16V, Ford Scorpio 2.0, Škoda 110, Škoda 1000, Fiat 128
Čelda
Friday 04 April 2008 - 07:51:11 Citovat
Host
Chlapi dík.Dnes to dám dělat.Tak uvidíme.Ještě mi jde o to jestli ty kroužky jsou diodové nebo je to ten svítivej plast a osvětluje to zevnitř žárovka.
Yper
Friday 04 April 2008 - 12:59:59 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Čelda: ...čéče, spíš bych se zaměřil na to Tvé napětí v palubní síti. Já mám například hodnotu 14 - 14,1V a to ať motor točím nebo jede na volnoběh.
Z atkového napětí bych byl už trochu nervózní a to i proto, že bych se bál, že mi to odrovná tišťák s elektronikou na zadní straně palubky.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Čelda
Friday 04 April 2008 - 16:22:01 Citovat
Host
To moje napětí jsem už řešil dříve,když jsem měl po repasu altíku a napětí bylo 14.9V po nastartování.
Volal jsem proto panu Pecháčkovi co dělá altíky a ten mi řekl,že klidně mi může altík dávat 15V. A v manuálu " Jak na to "(Opel vectra b 10/95-2/02) je přímo napsáno,že altík má mít rozmezí 14.2-15.1V !!!!
Když jsem celkově testoval dobíjení,tak po nastartování bez spotřebičů je tam 14.9V,po sepnutí světel a rádia kolem 14.7V a když někam jedu,tak po cestě dlouhé několik km je opět měřeno a je tam 14.5V. Pokud zapnu digiklimu,tak jsem na 14.1-14.2V.Celkově teda v provozu jsem na nějakých 14.5-14.6V trvale(bez klimy).O palubku a td. mi ani tak nejde,to všechno má ochranu,ale Angels eyes mají ty diodový kroužky a ty jsou na výkyvy náchylný.
Ale myslím,že přeci 14.6V není takové přepětí,aby byl problém.Ty diody přeci musí mít nějaké rozmezí, něco jako od 13.5-15V.
Co jsem ale koukal ,tak v těch enžlech je ten svítivej kruh připojen jen na jednu diodu a ta pak osvětluje ten kruh celý,takže v tom světle musí už být nějaký usměrňovač.Ta jedna dioda by 14.5V nepřežila.
Martas
Friday 04 April 2008 - 16:42:38 Citovat
Host
Jen neco malo z teorie elektroniky :

LED diode je "uplne jedno" na jake je pripojena napeti (hypoteticky rekneme v rozmezi 5 - 100V), ale rozhodujici je proud ktery ji proteka. Tento obvykle muze byt rekneme v rozmezi (dle typu) 0,01 - 0,09 A.

Takze nepatrna zmena napeti je zejmena u soustavy diod (svetlo tvori treba 30 jednotlivych diod zapojenych "nejak") nemuze znamenat jejich trvale pretizeni, nehlede na to, ze LED dioda ma stalou (rozdil okem nepozorovatelny) svitivost v pomerne sirokem spektru prochazejiciho proudu (opet pro priklad sviti stejne at proteka 0,01 nebo 0,013 A) a myslim ze zadny vyrobce "nevysponuje" protekajici proud na maximum nekde k prahovemu bodu tech LED diody, i kdyz vyloucit nelze nikdy nic.

Valna vetsina zarizeni ktera slouzi k provozovani v automobilech ma jmenovite napeti 14V, takze i pri 15,1V je toto prekroceno o 7% coz je zanedbatelne.

[ Upraveno Friday 04 April 2008 - 17:04:34 ]
Čelda
Friday 04 April 2008 - 16:59:37 Citovat
Host
Martas napsal ...

Jen neco malo z teorie elektroniky :

LED diode je "uplne jedno" na jake je pripojena napeti (hypoteticky rekneme v rozmezi 5 - 100V), ale rozhodujici je proud ktery ji proteka. Tento obvykle muze byt rekneme v rozmezi (dle typu) byva 0,01 - 0,09 A.

Takze nepatrna zmena napeti je zejmena u soustavy diod (svetlo tvori treba 30 jednotlivych diod zapojenych "nejak") nemuze znamenat jejich trvale pretizeni, nehlede na to, ze LED dioda ma stalou (rozdil okem nepozorovatelny) svitivost v pomerne sirokem spektru prochazejiciho proudu (opet pro priklad sviti stejne at proteka 0,01 nebo 0,013 A) a myslim ze zadny vyrobce "nevysponuje" protekajici proud na maximum nekde k prahovemu bodu ted LED diody, i kdyz vyloucit nelze nikdy nic.

Valna vetsina zarizeni ktera slouzi k provozovani v automobilech ma jmenovite napeti 14V, takze i pri 15,1V je toto prekroceno o 7% coz je zanedbatelne.

OK.Martas.Dík.
Čelda
Saturday 05 April 2008 - 11:17:30 Citovat
Host
Tak už jsou osazený. Vypadá to very gut,ale je pravda,že bude porod vyměnit třeba parkovačku nebo blikačku. Bude na to potřeba nějakej dlouhej peán,protože rukou ani náhodou.
Až se k autu dostanu s foťákem,tak jsem hodím foto.
A další věc s kterou jsem počítal,jelikož to jsem měl i na služebáku když mi měnily světla, je že se při výjezdu z garáže čerstvě lehce zevnitř naspodku zamlžily . Počkám na sluníčko aby se trochu vyhřály.
Svítivost musím prubnout až večer.Pic.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 4 [5] 6 ... 12 13 14  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1917 sec,0.1474 z toho dotazů.