Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: vectra tuning |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
angel eyes |
Přejít na stranu 1 2 3 4 [5] 6 ... 12 13 14 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Čelda |
| ||
Host | Chlapí poraďte. Zítra mi mají na Vectru namontovat Enžly a dnes jsme řešily problém ohledně diodových kroužků v Angelech. Mě dobíjí altík Delco remy standardně kolem 14.8-14.9V. A servisák mi říkal,že je to moc a kroužky za chvíly prasknou. Nevíte jak se to řeší,nějakým snížením napětí. Co vím,tak by tam mělo jít kolem 14.1V. Poraďte někdo.Dík | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | 1. Pokud jsou to LEDky tak zvyseni napeti o nejakych 5% nebo i treba 10% nemuze mit za nasledek to ze se jim rapidne snizi zivotnost, nejenom proto ze budou pozapojovane buh vi jak dohromady takze cekove zvyseni se na kazde jendotlive projevi minimalne. 2 Zkousel jsi merit, jake napeti mas primo na zarovkach ? Kazdou chvilu se tu probira mala svitivost zarovek s tim, ze na nich je napeti o 1V mensi nez na baterce ... | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | nebo předřadnej odpor jko u žárovek? Jinak jak psal Martas,u žárovek proměřit a pak řašit.A ty diody vydřej dle mého stabilně i 14,5V Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
Jerry |
| ||
Jerry Uživatel #596 Registrován: Monday 30 January 2006 - 05:26:15Příspěvků: 783 | Co se týče snížení napětí nejjednodušší je předřadit odpor patřičného výkonu. Není to sice nej řešení, ale je levné a rychlé. Za následek ovšem má, že kopíruje napětí alternátoru. Tzn. regulátor zareaguje na dobíjení sníží napětí a tím pádem se změní svítivost diod. Pozor !!! pokud není regulace dobíjení zcela v pořádku tak veškerá světla z led diod dudou poblikávat dle regulátoru. Na žárovkách vzhledem ke hžavení to nemusí být znát ale ledky jsou na toto prevít. Lepším ale trošku složitějším řešením je stabilizátor napětí ev. i proudu. Nechá se to sehnat jako stavebnice nebo si to není problém postavit i doma. Podle mě ale jak psal Martas světla by měly být přizpůsobena palubnímu napětí vozu a to může jít v extrémech někdy až na 15,8-16 V. Jerry Omega C Caravan 2,5 DTI, Calibra 2.0 16V (110), Vectra C 2.2 DTI dříve Omega B Caravan 2.0 8V, Omega B Caravan 2.0 16V Ecotec, Vectra A/B 1.8 16V, Ford Scorpio 2.0, Škoda 110, Škoda 1000, Fiat 128 | ||
| |||
Čelda |
| ||
Host | Chlapi dík.Dnes to dám dělat.Tak uvidíme.Ještě mi jde o to jestli ty kroužky jsou diodové nebo je to ten svítivej plast a osvětluje to zevnitř žárovka. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Čelda: ...čéče, spíš bych se zaměřil na to Tvé napětí v palubní síti. Já mám například hodnotu 14 - 14,1V a to ať motor točím nebo jede na volnoběh. Z atkového napětí bych byl už trochu nervózní a to i proto, že bych se bál, že mi to odrovná tišťák s elektronikou na zadní straně palubky. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Čelda |
| ||
Host | To moje napětí jsem už řešil dříve,když jsem měl po repasu altíku a napětí bylo 14.9V po nastartování. Volal jsem proto panu Pecháčkovi co dělá altíky a ten mi řekl,že klidně mi může altík dávat 15V. A v manuálu " Jak na to "(Opel vectra b 10/95-2/02) je přímo napsáno,že altík má mít rozmezí 14.2-15.1V !!!! Když jsem celkově testoval dobíjení,tak po nastartování bez spotřebičů je tam 14.9V,po sepnutí světel a rádia kolem 14.7V a když někam jedu,tak po cestě dlouhé několik km je opět měřeno a je tam 14.5V. Pokud zapnu digiklimu,tak jsem na 14.1-14.2V.Celkově teda v provozu jsem na nějakých 14.5-14.6V trvale(bez klimy).O palubku a td. mi ani tak nejde,to všechno má ochranu,ale Angels eyes mají ty diodový kroužky a ty jsou na výkyvy náchylný. Ale myslím,že přeci 14.6V není takové přepětí,aby byl problém.Ty diody přeci musí mít nějaké rozmezí, něco jako od 13.5-15V. Co jsem ale koukal ,tak v těch enžlech je ten svítivej kruh připojen jen na jednu diodu a ta pak osvětluje ten kruh celý,takže v tom světle musí už být nějaký usměrňovač.Ta jedna dioda by 14.5V nepřežila. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Jen neco malo z teorie elektroniky : LED diode je "uplne jedno" na jake je pripojena napeti (hypoteticky rekneme v rozmezi 5 - 100V), ale rozhodujici je proud ktery ji proteka. Tento obvykle muze byt rekneme v rozmezi (dle typu) 0,01 - 0,09 A. Takze nepatrna zmena napeti je zejmena u soustavy diod (svetlo tvori treba 30 jednotlivych diod zapojenych "nejak") nemuze znamenat jejich trvale pretizeni, nehlede na to, ze LED dioda ma stalou (rozdil okem nepozorovatelny) svitivost v pomerne sirokem spektru prochazejiciho proudu (opet pro priklad sviti stejne at proteka 0,01 nebo 0,013 A) a myslim ze zadny vyrobce "nevysponuje" protekajici proud na maximum nekde k prahovemu bodu tech LED diody, i kdyz vyloucit nelze nikdy nic. Valna vetsina zarizeni ktera slouzi k provozovani v automobilech ma jmenovite napeti 14V, takze i pri 15,1V je toto prekroceno o 7% coz je zanedbatelne. [ Upraveno Friday 04 April 2008 - 17:04:34 ] | ||
| |||
Čelda |
| ||
Host | Martas napsal ... Jen neco malo z teorie elektroniky : LED diode je "uplne jedno" na jake je pripojena napeti (hypoteticky rekneme v rozmezi 5 - 100V), ale rozhodujici je proud ktery ji proteka. Tento obvykle muze byt rekneme v rozmezi (dle typu) byva 0,01 - 0,09 A. Takze nepatrna zmena napeti je zejmena u soustavy diod (svetlo tvori treba 30 jednotlivych diod zapojenych "nejak") nemuze znamenat jejich trvale pretizeni, nehlede na to, ze LED dioda ma stalou (rozdil okem nepozorovatelny) svitivost v pomerne sirokem spektru prochazejiciho proudu (opet pro priklad sviti stejne at proteka 0,01 nebo 0,013 A) a myslim ze zadny vyrobce "nevysponuje" protekajici proud na maximum nekde k prahovemu bodu ted LED diody, i kdyz vyloucit nelze nikdy nic. Valna vetsina zarizeni ktera slouzi k provozovani v automobilech ma jmenovite napeti 14V, takze i pri 15,1V je toto prekroceno o 7% coz je zanedbatelne. OK.Martas.Dík. | ||
| |||
Čelda |
| ||
Host | Tak už jsou osazený. Vypadá to very gut,ale je pravda,že bude porod vyměnit třeba parkovačku nebo blikačku. Bude na to potřeba nějakej dlouhej peán,protože rukou ani náhodou. Až se k autu dostanu s foťákem,tak jsem hodím foto. A další věc s kterou jsem počítal,jelikož to jsem měl i na služebáku když mi měnily světla, je že se při výjezdu z garáže čerstvě lehce zevnitř naspodku zamlžily . Počkám na sluníčko aby se trochu vyhřály. Svítivost musím prubnout až večer.Pic. | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 3 4 [5] 6 ... 12 13 14 | |