Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra eletrika |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
nesvítí couvačky |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
lbs |
| ||
Host | zdárek chlápci, mám astru F 96, (1.7 TD) - kupoval jsem vojetinu (bořenou na zadek), mám to asi 3 roky a teprve nedávno jsem si všiml, že mi nesvítí ani jedno couvací světlo. žárovky jsou přitom OK. Netušíte prosím vás někdo, kde může být trabl? Díky moc za pomoc | ||
| |||
opel.vectra |
| ||
Host | Zdar, promer kabel, jestli tam de proud, popr, mrkni na cidlo zpátecky, ale ted si nejsem jistej, jestli je prímo na bloku prevodovky | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | opel.vectra napsal ... Zdar, promer kabel, jestli tam de proud, popr, mrkni na cidlo zpátecky, ale ted si nejsem jistej, jestli je prímo na bloku prevodovky JJ, díky, mrknu na to čidlo, nevím ale kde ho mám hledat - zkusím to na tom bloku převodky. Kabel by mel bejt OK - je to vícežílový a vše ostatní je v cajku - u obou lamp | ||
| |||
vrgada |
| ||
Host | U omegy je cidlo na boku prevodovky, priblizne tam kde je radici paka (vcelku logicke) na strane ridice, cidlo stoji okolo dvou stovek. Funkce se da vyzkouset vytazenim konektoru a propojenim-mely by se couvacky rozsvitit. Pokud ti nesviti doporucuji prozatimne zapinat vystrazne blinkry, auto couvajici bez bileho zadniho svetla je nestandard a ostatni ridici by te mohli nekde na parkovisti prehlidnout | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | S největší pravděpodobností to bude asi čidlo zpátečky! Stojí v druhovýrobě něco okolo 210 Kč. Alespoň tolik stálo na mou Vectru 2.0Di - 97. Vectry a Astry mají stejné motory a stejné převodovky. Čidlo najdeš na těle převodovky při pohledu čelně do motoru mírně nahoře. Každopádně hledej ne převodovce něco, do čeho vede kabel. Žádná jiná elektrika u manuálních převodovek do nich nevede, takže kabel vede skutečně jen k čidlu zpátečky. Jen teď už si nepamatuji, zda napájení "+" vede nejprve na zpětná světla a od nich pak do tohoto čidla, které funguje jako ukostřovací spínač při zařazené zpátečce nebo obráceně (kdyby obráceně, tak pak do tohoto čidla by musely vést dva kabely)? Byla to jedna z mých prvních oprav když jsem auto koupil a je to už 3 roky, takže skutečně nedokážu říci úplně přesně jak to je! Myslím ale, že je to dělané jednodušeji - je to asi ta první varianta. Z toho, až se na to čidlo podíváš, pak můžeš vydedukovat zkoušku funkčnosti spínače a zadních žárovek. Buď ten jeden kabel z čidla odpojíš a někam na motoru jej ukostříš a musí se žárovky rozsvítit nebo v případě, že do něj vedou dráty dva, tak je vytáhneš a vzájemně propojíš a couvačky by se měly rozsvítit. Všechny pokusy děláš se zapnutým zapalováním. Pokud světla svítit nebudou, tak problém nebude ve spínači na převodovce, ale někde jinde. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
lbs |
| ||
Host | Díky za rady chlapi, dneska bych se k tomu měl dostat, tak pak písnu, jestli to je to čidlo. YPER - skvělá metodika - podle toho bych to měl zmáknout i já bez potíží DÍKES | ||
| |||
lbs |
| ||
Host | vrgada napsal ... U omegy je cidlo na boku prevodovky, priblizne tam kde je radici paka (vcelku logicke) na strane ridice, cidlo stoji okolo dvou stovek. Funkce se da vyzkouset vytazenim konektoru a propojenim-mely by se couvacky rozsvitit. Pokud ti nesviti doporucuji prozatimne zapinat vystrazne blinkry, auto couvajici bez bileho zadniho svetla je nestandard a ostatni ridici by te mohli nekde na parkovisti prehlidnout ...tak jsem na to vlastně přišel - zdálo se mi, že při couvání řidiči za mnou nereagujou tak jak bych očekával | ||
| |||
lbs |
| ||
Host | tak jsem na to konečně koukal, no a moudrej z toho fakt nejsem. Do převodky vede kabel v husím krku (má konektor takovou jakoby osmičku) - 2 žíly. Tenhle konektor je píchnutej do konektoru přímo na převodce - to je to čidlo??? esli jo tak netuším, jak to vyndat - je to trochu dole - úplně debilní přístup, a hlavně vůbec nevím jakým způsobem je to do tý převodovky chycený | ||
| |||
Marek |
| ||
Host | Hele vem klíče vyzkoušej kterej na něj pasuje a povol ho, když to nepude tak opatrně ta matka a část těla je z plastu tak aby si to neožvejkal, prostřni to WD a mělo by to jít, je to jednoduchej pryncip, je tam kulička na kterou zatlačí tyčka no a po kuličkou se nějak sepnou kontakty a je to Jednoduché a pohoda _; | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | U Astry F je spínání couvaček uděláno takto: na spínač na převodovce vedou dva kablíky. Na jednom je proud od pojistky F 20 (při zapnutém zapalování) druhý kablík vede za couvací světlomety Odkaz . Proč to chceš hned vyndavat z převodovky? Nejdřív zkus (jak ti už psal Yper) spojit ty dva kablíky mezi sebou. Když se v ten okamžik rozsvítí couvačky (při zapnutém zapalování), tak je buď vadný spínač v převodovce, anebo byly zoxydované konektory na něm. V tom případě by stačilo jen ty konektory očistit. Zkusils je už propojit? | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |