Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra eletrika |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
porucha elektroniky motoru (Astra G 1.6 16v)? |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Ivan |
| ||
Host | Před asi týdnem žena nemohla nastartovat naše auto (Astra G 1.6 16V r.v.2000), že prý svítí nějaká kontrolka auta s klíčem, byl jsem na služební cestě, takže jsem se na to podíval až teď. Auto jsem nastartoval bez problému, ale po otočení klíčku před nastartováním se rozsvítila kontrolka "Elektronika motoru" (nevím jestli to tak má být), ta po nastartování zhasla, pak jsem jel asi 3km bez problému, ale zdálo se mi, že na volnoběh jsou otáčky trochu nestabilní. Pak jsem asi po 1/2 hodině jel zpět. Nemohl jsem nastartovat - svítila kontrolka "Elektronika motoru" a taky kontrolka ve které je symbol auta a vertikálně umístěněho montážního klíče, nakonec se mi (asi na 5. pokus) podařilo nastartovat, jenže opět byly volnoběžné otáčky poněkud nestabilní a hlavně během celé jízdy blikala kontrolka "auto s klíčem" (nevím jak ji popsat v mém oficiálním manuálu k autu není popsána) a taky blikala kontrolka stavu nádrže, přestože, když jsem přijel tak benzínu bylo celkem dost a ani nesvítil. Zpáteční cesta však jinak proběhla bez problému a dojetí a vypnutí motoru jsem bez problému nastartoval. Kde může být problém? | ||
| |||
LUBAA |
| ||
Host | No ja G nema, ale mam dojem, ze po zapnuti klicku by ta kontrolka s tou elektronikou mela svitit. To je kontrola systemu. Samozrejme pokud se rozsviti za jizdy, znamena to, ze je v pameti zavad nejaka chyba. To znamena vycist a popripade chbu odstranit. Na F to slo vyblikat (kod chyby), ale u toho G nevim | ||
| |||
freez |
| ||
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition Uživatel #316 Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24Příspěvků: 1620 | Ivan:zdar ivane tak ta kontrolka je opravdu , kontrolka elektroniky motoru a PŘED nastartováním musí svítit , je to kontrola že funguje , ale PO nastartování musí zhasnout , pokud ne je někde chyba a ta se uloží do paměti řídící jednotky , Chyba jde z paměti vyčíst přes diagnostickou zástrčku , v každém opel servisu ti to udělaj , ovšem nesmíš odpojit baterii,takže bych ti doporučil navštívit opel servis a nechat si vyčíst chybu z paměti a pak se dá něco řešit , takhle se těžko dá říct kde je chyba , může toho bít víc , čidlo , krokáč ,atd, těžko říct , a u tohodle motoru už vůbec Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub | ||
| |||
Ivan |
| ||
Host | Problém na 2 týdny zcela zmizel, aby se dnes vrátil. Jel jsem dnes nakoupit (asi 5km), při příjezdu na parkoviště se začal motor na volnoběh cukat resp. kolísaly otáčky. Při odjezdu domů jsem nemohl nastartovat - rozsvítila se na chvíli (a pak zhasla) kontrolka "auto s klíčem" (nevím co znamená, v manuálu to není) ale žádná jiná chybová kontrolka nesvítila, na podruhé se to podařilo, na volnoběh pak kolísaly otáčky od cca 800 do 500ot/min (a pohasínala palubka) s pravidelnou periodou 1-2s (z 800 na 500 se to změnilo za 1-2s). Kolem těch 500ot/min to vypadlo skoro na zhasnutí motoru-při stání jsem raději přidával plyn.Jinak při jízdě žádný problém, ani náznak podivného chování, jen při jízdě, kdy se otáčky dostaly do volnoběhu (stání, dojíždění, jízda z kopce) kolísaly otáčky, resp. cukalo to. Co to může znamenat? | ||
| |||
prtka |
| ||
Host | co to je za kontrolka ..auto s klíčem...to neznám..od kud máš to auto | ||
| |||
Stefan |
| ||
Host | Toť Prtka - asi si robíš srandu. Tá "konrolka s kľúčom" je predsa kontrolka "systému riadenia motora". Je žltá a má tvar autíčka cez ktoré je je zvislo preložený montážny kľúč a je nad kontrolkou oleja v otáčkomeri. Má ho každá Astra (a asi aj všetky ostané modely Opla). Združuje viacero čidiel, takže poruchu zistíš len na diagnostike. Pri otočení kľúčom musí zasvietiť, o niekoľko sekúnd musí sama zhasnúť - ešte pred naštartovaním. Ináč je niečo zle. U mňa to bol napríklad EGR. Tá kontrolka je popísaná v každom manuáli aj v návode na obsluhu. Ešte poznámka: v Opli mi tvrdili, že štartovať by som mal až potom, keď tá kontrolka zhasne. Prečo to mi nepovedali. Zrejme v čase svietenia prebehne nejaká kontrola, a ak naštartujem skôr, kontrola nedobehne. | ||
| |||
Ivan |
| ||
Host | to Stefan: Ta kontrolka vypadá přesně jak píšeš, bohužel v mém manuálu "Opel Astra: Obsluha, bezpečnost provozu, údržba - Stav: leden 1998" popsána není, jedině (významem nejblíž) tam je popsána kontrolka "elektronika motoru, elektronický imobilizér" - ta ale nesvítila. Kontrolka "auto s klíčem" mi zasvítila jen jednou při startu asi na 1 sekundu... Co to tedy všechno může znamenat? | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | [, takhle se těžko dá říct kde je chyba , může toho bít víc , čidlo , krokáč ,atd, těžko říct , a u tohodle motoru už vůbec Přesně tak bych to viděl,každopádně zajet do toho Opla a načíst to,bez toho se nevyřeší nic.. Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
prtka |
| ||
Host | No nevím jestli si dělám srandu..asi jo ale Ivan píše toto Nemohl jsem nastartovat - svítila kontrolka "Elektronika motoru" a taky kontrolka ve které je symbol auta a vertikálně umístěněho montážního klíče V otáčkoměru jsou dobíjení,elektronika motoru...takové jak kdyby čerpadlo,mazání motoru....nad něma je kontrolka modulu chlazení a pak já tam nic nemám...při otočení klíčku s vše rozsvítí a zhasne kromě dobíjení,elektronika motoru a mazání....ty zhasnou až po nastartování Jinak souhlas s qpc..do Opla vyčíst chybu..stejně ti nic nepomůže | ||
| |||
Stefan |
| ||
Host | Už si pripadám ako blb. Tá kontrolka je samozrejme "kontrolka elektroniky - elektronický imobilizér". O nijakej inej takej podobnej neviem. No ašte prinesiem drevo do lesa - smer Opel, diagnostika. (alebo nejaký iný lacnejší servis, pretože v Košiciach v Opli za diagnostiku inkasujú 2.000,- Sk !!!) | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |