• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Rozvodový řemen
Přejít na stranu  1 [2] 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Martas
Wednesday 05 April 2006 - 10:19:41 Citovat
Host
JR napsal ...

Připisuji svou zkušenost. Měl jsem 5 let VeA r.v.1991 1.8i, rozvoďák byl prý měněn v 70tis., já to kupoval v 73tis., potom jsem ho vyměnil ve 160 tis. jen proto že by se to prý mělo, svíčky jsem měnil ve 130 tis. Spotřeba byla po celých 5 let 7,1 l/100km, v té době jsem tomu nijak moc nevěnoval pozornost, vzduch filter jsem bohužel nikdy neměnil, až když jsem ji prodávál tak kamarád vyndal něco totálně černého, ale jak píšu spotřeba byla ok. Potom jsem přesedlal na VeBe r.v.2000 2.5 V6, tam byl rozvoďák měněn v 61tis., kupoval jsem to v 104tis., teď tam mám najeto 127tis. a přemýšlým že bych to toto léto vyměnil s kladkami a pumpou (i když zde je pumpa na klínovém řemenu). Svíčky jsem měnil ve 112tis. protože to najednou začlo jet jen na 4-5 válců, a po proměření kabelů jsem vyměnil i ty protože nebyly úplně ok. Olej byl měněn ještě původním majitelem někdy kolem 98tis., ten budu měnit během týdne. Spotřeba je stále stejná v létě do 7,5 l/100km v zimě na sněhu do 8 l/100km (jezdím spíše mimo město). Za tu dobu co to mám jsem dolejval 0,5 l oleje. Asi bych se k tomu měl chovat trochu lépe (olej měnit častěji), buď mám štěstí nebo jsou motory Vectry takový držáci.



Ty terminy vymen jsou rekneme "orientacni" a "predimenzovane" urcite to vetsinou vydrzi mnohem dyl, ale treba menit olej po 40 000 je zverstvo i kdyz jezdit to bude, totez rozvodak nebo vodni pumpa, spis jde o to ze rozvody stoji nejakych 5000 s pumpou 7000 a to je prece jen o dost min nez potkanej motor za 30 000 nebo v pripade oleje usetrenejch 1000 - 2000 za olej a motor je pak vybehanej ve 150 000 a ta castka za nasledne minimalne prekrouzkovani neni o moc mensi ...



[ Upraveno Wednesday 05 April 2006 - 10:27:00 ]
NIO
Wednesday 05 April 2006 - 18:45:26 Citovat
Host
Vnesu do toho trochu vysvetleni.
je pravdou ze v servisskach je u nekterych typu motoru predepsano 120000,-90000-60000km
ale podle zaslane instrukce od OPLA z roku 2001 se vsechny motory co maji remen, meli intervaly prepsat na 60000km./8let
vyjimku 6let/90000km maji motory Z14XE,Z16XE,Z18XE/XEL
vyjimku10let/150000km maji motory Y17DT a Y17DTL
veskere vozy se servisuji podla tzv planu G, ktery urcuje standartne vymenu 30000km/1rok
z nich ma pouze vyjimku Omega V8

pak tu byla debata na svicky -- meni se po 4 letech a nebo 60000km
jen turbo benzin Z20LET po 4/30000
a nove V6 s oznacenim Y 8let/120000km
vrgada
Thursday 06 April 2006 - 03:20:27 Citovat
Host
no ja stal u adama ve fronte a prede mnou nestastni manzele, kterym se to potkalo (pry kvuli chybe predchoziho servisu)-takze stava se to. Taky jsem byl presvedcen, ze interval je 120tkm podle prirucky k oplovi, ale pri dotaze v sevise mi rekli, ze opel to dodatecne zprisnil, protoze se mu ty motory potkavali. Zaver, je jednoduchy, melo by to teoreticky vydrzet tech puvodnich 120tkm (pokud se snizenim intervalu nesnizili i kvalitu anebo, pokud se nedela nekolik verzi rozvodaku). Ale protoze maji spatne zkusenosti, je vhodnych tech 60tkm. Skody u meho sestivalce jsou tak enormni, ze je lepsi pohledat na vrakale jiny motor. Ale zaver je pro mne jednoznacny, ja jsem nechal vse vymenit, najedu neco pres 15tkm rocne, rok jsem to riskl a jezdil na puvodni remen (volal jsem po koupi podle servisni knizky do servisu, kam to chodilo s puvodnim majitelem), dalsi 4 roky mam predplacene, auta mivam tak sest let, takze posledni rok budu prejizdet a to auto v te dobe bude mit 16 let a bud vydrzi, nebo ne, stejne tenmuj milacek bude v te dobe, pokud vydrzi do veku puberty prakticky neprodejny. Zaver nebudu menit a kdyz bude v dobrem stavu, tak budu jezdit az do tech 120tkm a pak dam vedet, zda to jde:-)
Lenin
Monday 05 June 2006 - 19:09:12 Citovat
Host
Zdravim,mám vebe 1.6 16v 12/97 dovezenou z Německa a v servisce je to samý - po 120000km.
driver
Monday 05 June 2006 - 20:18:34 Citovat
Host
Bohužel nepíšeš kolik to má najeto!!Na těch doporučenejch 120 tis.km. se nedívej.Pokud nemáš servisku a garantované ujeté km.,tak rozvody hned vyměň.Co vím,tak helmuti stejně rozvody dělají kolem 80 tis.km. a další by měli být ve 140 tis.km.(po 60 tis.km.).Já už mám druhého oplíka z rajchu a rozvody jsem hned měnil,protože serviska nebyla a nikdy nevíš kdo stočil tachák.

Střechou vždy nahoru a kolečkama dolů.
Martas
Monday 05 June 2006 - 20:35:10 Citovat
Host
Lenin napsal ...

Zdravim,mám vebe 1.6 16v 12/97 dovezenou z Německa a v servisce je to samý - po 120000km.



Nevim jakou servisku mas ty, ale ja mam ke svymu autu ceskou, ktera je naprosto univerzalni bez ohledu na to jaky mas auto notabene jakej mas v aute motor a termin vymeny rozvodaku (opet bez rozdilu motoru) tam je take uveden 120 000. Protoze jsem auto kupoval kdyz melo najeto 80 000 (a vim ze doporuceni je 60 000) tak jsem se sel do Opela zeptat jestli se nahodou uz rozvody nedelaly a koukali tam do tabulek kde pro vetsinu motoru mel napsano 90 000 km/6 let ale rikal ze u pravidelne servisovanych motoru je menej driv.

Je kazdyho vec, jestli si meni rozvody jak pisou, nebo jak mu kdo radi ale prece jen 5000 za kompletni rozvody (u 4 valce) je furt o dost min nez 15 000 - 30 000 za potkanej motor zejmena pokud je "puvod a stav" auta nejisty i kdyz na druhou stranu radoby rady mechaniku ze rozvodak vydrzi + - 5000 od predepsane hodnoty jsou take znacne prehnane.

Takze doporuceni viz NIO o 3 prispevky vyse ale na druhou stranu kdyz pretahnes o 5000 zas tak nic se nedeje.
rob
Monday 05 June 2006 - 21:52:01 Citovat
Host
Já koupil vectru v loni v říjnu a měla natočeno 140000km,tak jsem nechal pro jistotu vyměnit hned rozvody a v opel novotný mi kolega řekl,že tam rozvody někdo měnil.A že to byl nějaký umělec a dal kladky opačně.Tak aspoň mám teď klid na duši.
Wendys
Monday 05 June 2006 - 21:56:11 Citovat
Host
Radši měním rozvody každých 60.000 km a při výměně oleje 15.000 km radši ještě zkouknu řemen v jakým je stavu. Stačí horní plast. kryt (X16XEL) je to na 3 šroubky. Protože to co jsem viděl minule - Bůh byl nade mnou, že jsem do to vlez. Od teď to bude rutina.
Dmcd
Tuesday 06 June 2006 - 08:15:32 Citovat
Host
moje zkusenost je z 1.6 8V kde mi po 80tis prasknul - vymena mela byt kazdych 60t ale nejak jsem to zazdil - nastesti to byl 8V takze se nic nepotkalo ale na 16V bych to neriskoval!
Proto souhlas s ostatnimi - radsi to vymen driv a mas jistotu (i kdyz i o tom by se dalo polemizovat) nez to nechat dyl a modlit se aby to vydrzelo - generalka motoru za to nestoji...
maniac
Tuesday 06 June 2006 - 08:56:36 Citovat
Host
čus také bych něco přispěl.... samo že jsem pro to měnit rozvody po 60tis.km ale otázka je že můžete koupit špatný řemen a on praske protože je to jeden z 1000, který je špatný. znám chlapa co měnil rozvody komplet - měl to správně vyměněné a po 3tis se mu to potkalo, protože byl špatný řemen... takže nikdy nevíte...ale tím nechci samo říkat že když to vyměníte tak to stejně praskne.. nene zatím

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1449 sec,0.1100 z toho dotazů.