Tak si to mozem rovno zhrnut, co sposobuje horsi start nad 5C (ked nezhavi): Ak ma motor viac nabehane (>100tkm), je tesnost valca a tym kompresia za studena slabsia. Ako Yper pise, pri studenom strate je prave kompresia podstatna, a ked uz nestaci, treba tocit dlhsie, aby sa stycne plochy vo valci zahriali a mierne zvysili tesnost. A vtedy diesel chyti. No a ked su splnene podmienky pre zapnutie zhavicov, tlak narastie lahsie ako len samotnou kompresiou a motor startuje okamzite. Pri zahriatom motore, je za kazdych okolnosti lahke nastartovat.
Mne namerali (vyhovujucu) kompresiu v Opli asi pol hodinu po dojazde do servisu, takze si stale nemozem byt isty ci mam dobru kompresiu aj za studena. Davnejsie predtym som sa zameriaval na zavzdusnenie, co u mna bol pridavny problem. Po vymene prepadovych hadiciek sa straty na studena mierne skratilii, hlavne po dlhsom stati. V Opli mi kontrolovali podtlakomerom vsetky tieto hadicky, traverzy podltakov a aj podtlakove hadicky. Spravim este test nastartovania za studena pri odpojenom cidle teploty - podla Nia, hadam nam potvrdi, ze je to ten pri termostate. Vznikne ale zapis Fault code.
Mimochodom, da sa niekde zohnat ten autickarsky podtlakomer (asi funguje aj ako tlakomer) za rozumnu cenu? Vyzera to by sikovna vec.
[ Upraveno Thursday 25 May 2006 - 17:32:16 ] |