Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
chlasta vodu z chladica |
Přejít na stranu 1 2 [3] | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Henry |
| ||
Host | 2 JOB: Ak je to nebezpecne, tak radsej nie. Aby som to odskusal, musel by som nabehat aspon 300-500km. Nejde to viecko nejak otestovat? Ako vlastne funguje. Mal si problem, ze ti prepustalo tesnenie k radiatoru kurenia. Mal si aj mokro v interieri a bolo to jedno ci je kurenie zapnute ? | ||
| |||
Henry |
| ||
Host | No kua, teraz mi to az svitlo Ked som po jazde otvoril viecko expanzky, NIC nezafucalo. ZIADEN unik tlaku. Makke hadice. A to som po otvoreni expanzky videl pekne odparovat vodu Prehladal som forum. Ti, ktori mali unik tlaku cez viecko, mali aj zvonku mokru expanzku. Ja nie. Kua, asi sa na to vys.... Inac, pamatam si, ze ked som niekedy v zime zapinal kurenie, citil som chvilu taky cudny vhky vzduch. [ Upraveno Monday 29 May 2006 - 22:23:37 ] | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Jestli se ti nenatlakuje okruh tak to někde utíká a dřív se to hřeje. Zkus nejdřív to víčko a pak to topení.U OA mě na dirku v topení pomohlo takový to ... co se přidává do chladící kapaliny ale už netuším jak se to jmenuje. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Henry: Máš prostě někde netěsnost v chladícím okruhu. To, že někdo má netěsné víčko, ještě neznamená, že musí mít nutně mokré okolí nádržky.To je spíš příčinou špatného chlazení - špatné funkce chladiče, kdy dojde k přetlakování okruhu a prudkému uvolnění přes ono víčko, které funguje jako pojišťovací ventil. Každopádně když ti stoupla hladina v expanzce, tak je to netěsnost. Víčko zkus zadělat tím igelitem. Pokud nejedeš daleko a budeš sledovat teplotu motoru, aby nelezla příliš vysoko, tak se nic neděje. V okamžiku, když motor zahřeješ, tak zastav a zkus povolit víčko utěsněné tím silným igelitem. Musíš ale pomalu. Předtím zkus také kontrolu natlačení hadic. Budou-li tvrdé, pak víčko povoluj pomalu, aby voda nezačala prudce vřít v důsledku snížení tlaku a současně máš jistotu, že to asi dělá ono víčko. Když se dělá zkouška těsnosti chl. okruhu, tak se tlakuje na nějakou 1,0 atm (bar) a sleduje se, zda drží tlak. Stačí na to obyčejné jiné víčko a manometr (třeba na foukání kol), s ventilkem od kola a hustilka. Kdyby to nakonec nebylo to víčko, tak to může být radiátor pro výhřev kabiny - ten je dost skrytý a jen tak se nepozná že teče. Snad jen podle koberců na podlaze u řidiče nebo u spolujezdce - bude mokrá podlaha odspodu - musíš nadzdvihnout koberec. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Henry |
| ||
Host | No opelmajstri, vdaka za vsetky rady a napady! Ten igelit bol asi dobry napad, dnes som s nim jazdil a ako prve som si vsimol, ze mi akosi rychlejsie nastupala teplota motora na 90. A aj po ~5km jazde som mal uz na omak tvrdsie hadice. Hladina trochu stupla, ale asi len o 5mm. Pri uvolnovani viecka kratko zasycalo. S igelitom mienim behat dalej... aj tak je chladno Po viacnasobnom uisteni sa, ze je to viecko na hov ma caka zaujimava zhanka po nahrade Pre pobavenie, okrem igelitu ma napadlo do expanzky nakvapkat zo 10 kvapiek mentolovej silice ?lola (pouzivanej na aromaterapiu), reku ze ak tecie kurenie, jasne to v aute zacitim. | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Ještě by se dalo zkusit vypojit hadice z topení a propojit je na tvrdo malou trubičkou. Tím by se vyloučilo že to je způsobeno topením. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Henri: - s tou silicí je to výborný nápad a možná poslouží i spoustě dalších! _; Přeju ti, aby to skutečně bylo jen to víčko, ale podle toho nárůstu teploty, tvrdosti hadic a syčení při uvolňování, to vypadá, že by to mohl být jen tenhle problém! Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 [3] | |